17 šausmu minūtes: Kačiņska lidmašīnas ekipāžas pēdējās sarunas Papildināts

Apollo
0 komentāru

Izlaistas dažas tehniska rakstura replikas. Sarunu transkripts aplūkojams šeit!

17 šausmu minūtes: Kačiņska lidmašīnas ekipāžas pēdējās sarunas

Foto: Scanpix/AP

[Lidaparāts sāk nolaišanos. Dispečers izsauc poļu ekipāžu.] — šeit un tālāk kvadrātiekavās «Apollo»/«Newsweek.ru» komentāri un paskaidrojumi.

10:23:47 (Maskavas laiks) Dispečers: Polish Foxtrot 1-0-1 [tā tiek uzrunāta Kačiņska lidmašīnas ekipāža], degvielas atlikums, cik degvielas jums ir?

10:23:55 Komandieris: Atlikušas 11 tonnas

10:23:59 Dispečers: Kāds ir jūsu rezerves lidlauks?

10:24:03 Komandieris: Vitebska, Minska.

10:24:40 Dispečers: Migla, redzamība 400 metri. ... Temperatūra +2, spiediens 7-45, 7-4-5, nav attiecīgu apstākļu, lai [jūs] pieņemtu.

10:24:49 [sakaros ar lidaparāta komandieri iesaistās cita lainera ekipāža, kas atrodas netālu] Mēs tevi sveicam sirsnīgi! Tu zini - kopumā šeit ir pilnīgs... [pilots izmanto necenzētu izteicienu]. Redzamība ir apmēram 400 metri un mums šķiet, ka zemākās mākoņu malas augstums ir mazāks par 50 metriem, krietni.

10:25:01 Komandieris: Paldies, nu, ja ir iespējams, pamēģināsim pietuvoties, bet ja nebūs [atbilstošu laika apstākļu], tad [lidosim] vēl vienu apli.

10:25:04 Otrais pilots: Bet jūs jau nosēdāties?

10:25:05 [Atbild piloti, kuri jau piezemējušies ar lidaparātu]. Nu, mums paveicās pēdējā brīdī nosēsties. Bet teikšu godīgi, jūs, protams, varam mēģināt. ... Bet ja jums neizdosies otro reizi, tad iesaku jums lidot, piemēram uz Maskavu, vai vēl kaut kur. 

10:25:12 Dispečers: 1-0-1, jums pietiks degvielas rezerves variantam?

10:25:18 Komandieris: Pietiks. Atļaujiet, nolaišanos, lūdzu.

[Pārliecinājies, ka lidaparātam ir degvielas rezerve, dispečers tomēr atļauj sākt nosēšanos].

10:25:55 Otrais pilots: [pilots novērtē redzamību lidlauka rajonā] Mūsuprāt, apmēram 400 [metrus] redzamība, zemākā [mākoņu] mala - 50 metri.

10:25:57 [sarunā iesaistās nezināmais pasažieris, kurš instrukcijas pārkāpšanā atrodas kabīnē. Visticamāk, tas ir Polijas Ārlietu ministrijas diplomātiskā protokola direktors Mariušs Kazana]. Cik? [tālāk neskaidri]

10:26:05 Otrais pilots: Bet viņiem taču sanāca?

10:26:17  Komandieris: Ak Dievs, direktor [iespējams, viņš uzrunā Mariušu Kazane], parādījusies migla. Šobrīd, šajos apstākļos, kādi ir, mēs nevaram šobrīd piezemēties. Pamēģināsim pietuvoties, vēlreiz pacelsimies, bet, visticamāk, nekas no tā nesanāks.

10:26:43 Neatpazīta balss: [Visticamāk, Mariušs Kazana] Tātad mums ir problēma.

10:26:44 Komandieris: Mēs varam pusstundu «pakarāties» un aizbraukt uz rezerves lidlauku.
 
10:26:47 Neatpazītā balss: Kādu rezerves lidlauku?
 
10:26:48 Komandieris: Vitebsku vai Minsku.

[Lidmašīna turpina samazināt augstumu, lai sāktu nosēšanos].

10:29:34 Otrais pilots: Krievi jau ir atbraukuši? [Otrs pilots vēršas pie pilotiem, kas jau piezemējušies ar savu lidaparātu].

10:29:40 [Piloti atbild no zemes] «Il» divas reizes gāja [uz nosēšanos] un, šķiet, kaut kur aizlidoja.
 
10:29:44 Otrais pilots: Nu sapratu, paldies.
 
10:30:32 Neatpazītā balss: [Visticamāk - Mariušs Kazana] Pagaidām nav Prezidenta lēmuma, ko darīt tālāk.

10:30:45 Otrais pilots: Pats sliktākais, ka tur ir caurums, tur ir lietus mākoņi un parādījusies migla.
 
10:30:52 Neatpazītā balss: [neskaidra replika]

10:30:54 Otrais pilots: Nu un...

10:30:58 Otrais pilots: Līdz 500 metriem [otrais pilots sāk nolaišanos līdz 500 metriem].

10:31:00 Komandieris: Labi.

10:31:57 Dispečers: PLF 1-0-1, 500 metrus ieņēmāt?

10:32:05 Komandieris: Pagaidām nē, 1000 nolaižamies.

10:32:08 Dispečers: Sapratu.
 
10:32:16 Neatpazītā balss: [neskaidri]

10:32:55 Komandieris: Sākam nolaišanos. Ja sākums būs neveiksmīgs, attālināsimies automātā.

10:33:40 Dispečers: PLF 1-0-1, augstums 500 metri?

10:33:45 Komandieris: Tuvojamies 500 metri.

10:33:47 Dispečers: Sapratu.

10:34:21 Komandieris: Atbloķē gāzi.

10:34:18 Lidojuma inženieris: Gāze atbloķēta.

10:34:21 Komandieris: Automātu.

10:34:22 Lidojuma inženieris: Arī automāts ieslēgts.

10:34:44 Neatpazītā balss: Šasijas.

10:34:54 Komandieris: [ziņo dispečeram] ieņēmām 500 metru augstumu.

10:34:56 Dispečers: 500 metri, militārajā lidlaukā esat nolaidušies?

10:35:02 Komandieris: Jā, protams.

10:35:04 Dispečers: Prožektori kā dienā, pa kreisi, pa labi, skrejceļa beigās.

10:35:11 Komandieris: Sapratu.

10:35:11 [pilotu kabīnē ienāk stjuarte] Komandieri, uz klāja gatavi nolaisties.

10:35:14 Komandieris: Paldies.

10:35:14 Dispečers: 1-0-1, izpildiet trešo, radiālais 19

10:35:19 Komandieris: Izpildām trešo, poļu 101.

[Laineris sāk izpildīt trešo (pirmspēdējo) apgriešanos pirms piezemēšanās sākšanas. Standarta piezemēšanās shēma paredz četras šādas apgriešanās].

10:35:22 Dispečers: Poļu 101, un no 100 metriem būt gataviem doties otrajā aplī.

10:35:29 Komandieris: Tieši tā.

10:35:41 Lidojuma inženieris: Lūdzu, šasijas krānu neitrālajā režīmā.

10:37:01 Komandieris: Aizvērām.

10:37:23 Komandieris: Un izpildām ceturto [apgriešanos], poļu 101.

10:37:26 Dispečers: 101, izpildiet ceturto.

[Lidmašīna veic noslēdzošo manevru pirms nosēšanās sākuma].

10:38:00 Neatpazītā balss: Viņš satrakosies, ja vēl... [tālāk neskaidri. Iespējams, runa ir par prezidentu Lehu Kačiņski, kurš ļoti steidzas].

10:38:20 Stūrmanis: Pusjūdze mums vēl palikusi.

[Ekipāža sāk pārbaudīt lainera gatavību nosēsties].

10:39:33 Komandieris: [ziņo dispečeram] Šasijas izlaistas, poļu 101.

10:39:37 Dispečers: Skrejceļš brīvs.

10:39:45 Komandieris: Paldies.

[Līdz piezemēšanās brīdim vien dažas minūtes. Stūrmanis atskaitās par augstumu skaļi].

10:40:16 Komandieris: Pēc kursa, trajektorijas.

10:40:19 Stūrmanis: 300 [metri].

10:40:24 Stūrmanis: 250.

10:40:31 Dispečers: Lukturus ieslēdziet.

10:40:32 [Nostrādā automātiskā sistēma, kas brīdina par saduršanos ar zemi. Par bīstami zemu lidojumu signalizē sievietes balss].

Automātiskais informators: TERRAIN AHEAD [Zeme ir tuvu - no angļu valodas].

10:40:32 Stūrmanis: 200.

10:40:34 Komandieris: Ieslēgtas.

10:40:37 Stūrmanis: 150.

10:40:39 Automātiskais informators: TERRAIN AHEAD. TERRAIN AHEAD.

10:40:42 Stūrmanis: 100.

10:40:42 [Automātiskā sistēma rekomendē pilotiem nekavējoties palielināt augstumu].

Automātiskais informators: PULL UP, PULL UP. [Pacelieties augstāk - no angļu valodas].

10:40:49 Otrais pilots: Norma.

10:40:49 Automātiskais informators: PULL UP, PULL UP.

10:40:50 Stūrmanis: 80.

10:40:50 Otrais pilots: Aizejam.

10:40:51 Automātiskais informators: PULL UP, PULL UP.

10:40:51 Stūrmanis: 60.

10:40:52 Stūrmanis: 50.

10:40:52,4 Dispečers: Horizonts 101.

10:40:53 Stūrmanis: 40.

10:40:53 Automātiskais informators: PULL UP, PULL UP.

10:40:54,5 Stūrmanis: 30.

10:40:54,7 Dispečers: Augstuma kontrole, horizonts.

10:40:55,2 Stūrmanis: 20.

10:40:56,6 Automātiskais informators: PULL UP, PULL UP.

10:40:59,3 [Troksnis no saduršanās ar meža masīvu].

10:41:00,3 [Otrā pilota lamas].

10:41:00,5 Automātiskais informators: PULL UP, PULL UP.

10:41:02 Dispečers: Dodaties otrajā aplī!

10:41:02,7: [kliedziens, necenzēts].

Uz pilotu sarunu stenogrammas balstīts notikušā video.

Ziņo redaktoram par kļūdu!



Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

25.11.2017
Ienākt apollo.lv