70% iedzīvotāju ēst veselīgāk liedz finansiālā situācija

Apollo
82 komentāri

70% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju veselīgāku uzturu liedz atļauties viņu finansiālā situācija, liecina lielveikalu tīkla «Maxima» veiktā aptauja.

70% iedzīvotāju ēst veselīgāk liedz finansiālā situācija

Foto:AFP/Scanpix

Aptaujā secināts, ka ikdienā veselīgus produktus regulāri iegādājas 6% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju, kamēr vairums jeb 75% aptaujāto ikdienā cenšas to darīt vien iespēju robežās. Taujāti par to, kas viņiem liedz ēst veselīgāk, 70% respondentu atbildējuši, ka veselīgi ēst ir dārgāk, un to bieži vien neatļauj viņu finansiālā situācija.

Savukārt 16% aptaujāto atzina, ka viņiem veselīgos produktus veikalu plauktos ir grūti atšķirt no citiem.

Taču ne visi Latvijas iedzīvotāji izsaka vēlmi uzturā vienmēr lietot veselīgu pārtiku - teju 5% uzskata, ka veselīgi produkti mēdz būt negaršīgi, savukārt 4% aptaujāto veselīgus produktus savā uzturā nelieto, jo netic, ka tie varētu pozitīvi ietekmēt viņu veselību.

Puse respondentu norādījuši, ka, izvēloties produktus, viņiem svarīgs vai ļoti svarīgs ir tas, vai produktā nav garšas un smaržas pastiprinātāju, krāsvielu un citu veselībai kaitīgu vielu. Tomēr vēl biežāk respondenti, izvēloties produktus, lielāku uzmanību pievērš to cenai - 88% aptaujāto uzskata, ka cena ir svarīga vai ļoti svarīga. Savukārt gandrīz tikpat liels skaits jeb 87% aptaujāto lielu vai ļoti lielu nozīmi piešķir produkta derīguma termiņam.

«Produktu izvēlē saprotami nemainīga saglabājas tendence, ka lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju noteicošo lomu piešķir tieši cenai. Taču priecē arī fakts, ka gana daudz respondentu atzinuši, ka ikdienā uzmanību pievērš arī tam, vai produkts ir «tīrs» no dažādām mākslīgām piedevām. Tāpat divas piektdaļas jeb 41% aptaujāto atzinuši, ka cenšas iegādāties produktus ar augstu uzturvērtību un zemu kaloriju skaitu,» aptaujas rezultātus komentēja «Maxima Latvija» preses sekretārs Ivars Andiņš.

Kā citus nozīmīgus faktorus produktu izvēlē aptaujas respondenti nosauca arī produkta izcelsmes valsti - to par nozīmīgu vai ļoti nozīmīgu uzskata 52% aptaujāto. 42% aptaujāto ikdienā svarīgu nozīmi piešķir tam, vai produkta zīmols ir gana atpazīstams, savukārt gandrīz ceturtā daļa jeb 24% aptaujāto kā svarīgu vai ļoti svarīgu faktoru produktu izvēlē minēja uzmanību saistošu iepakojumu.

Jautāti par to, cik daudz Latvijas iedzīvotāji zina par mūsdienu pārtikas «bubuli» jeb E vielām, 40% respondentu atzina, ka zina E vielu kaitīgo iedarbību uz veselību, gan arī pazīst nekaitīgās E vielas. 15% aptaujāto paļaujas uz E vielu nekaitīgumu, jo zina, ka visu Eiropas Savienībā oficiāli atļauto E vielu ietekme ir pārbaudīta, savukārt 24% respondentu gluži pretēji uzskata, ka visas pārtikas piedevas jeb E vielas ir neveselīgas.

«Maxima» Latvijas iedzīvotāju interneta aptauja tika veikta no 2. līdz 9.aprīlim, un tajā piedalījās 1343 respondenti.

Ziņo redaktoram par kļūdu!



Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

24.11.2017
Ienākt apollo.lv