Aicina auto īpašniekus izvērtēt garantijas lietderību

Apollo
0 komentāru

Autovadītājiem būtu jāizvērtē, cik svarīgi un finansiāli izdevīgi ir ievērot autoražotāju oficiālo pārstāvju noteikto garantiju, intervijā aģentūrai LETA sacīja Latvijas Lietotu automobiļu tirgotāju asociācijas prezidents un automašīnu tirdzniecības uzņēmuma «Pro Vento» direktors Uģis Vītols.

Aicina auto īpašniekus izvērtēt garantijas lietderību

Foto: Reuters/«Scanpix»

«Tas pienesums, ko patērētājs samaksā apkopes centram par regulārajām apkopēm, pārsniedz to eventuālo garantijas gadījumu izmaksas,» uzskata Vītols. «Tas vienmēr notiks lētāk, nekā viņš piecus vai septiņus gadus mašīnu reizi vai divas reizes gadā vedīs uz obligāto apkopi. Ar naudu, ko dīleri iekasē par regulārajām apkopēm, garantijas remonta izmaksas tiek nosegtas.»

Turklāt, ja automašīnai ir garantija, tai nevienā citā servisā neko nedrīkst darīt, pretējā gadījumā garantija netiek saglabāta, norāda Vītols, uzsverot, ka automašīnas īpašnieks drīkst neizmantot oficiālo ražotāju pārstāvju pakalpojumus.

«Šajos ekonomiski grūtajos apstākļos patērētājam ir svarīgi zināt, ka nepieciešams pārvērtēt, vai garantijas remontu un apkopju izmaksas ir adekvātas, vai citā servisā to nevarētu izdarīt divas vai pat trīs reizes lētāk,» skaidro Vītols, norādot, ka arī pārējie servisi, ne tikai oficiālo ražotāju pārstāvju, ir ļoti labi aprīkoti.

Viņš arī norāda, ka dažkārt garantijas apkopēs tiek, piemēram, nomainīta lampiņa, par ko no automašīnas īpašnieka tiek paprasīti 15 lati, bet šādu rīcību pamato ar «lai saglabātu garantiju». Turklāt dažkārt tirgotājs, nevēlēdamies ieguldīt savus resursus un līdzekļus, vainu mēģina novelt uz automašīnas īpašnieku, norādot, ka viņš pats automašīnu ir salauzis «nepareizas ekspluatācijas rezultātā».

«Nevar būt lielāki ieņēmumi par garantijas automašīnu apkopšanu, un tas ir mehānisms, uz ko cilvēki tiek, vienkārši sakot, apčakarēti,« uzsver Vītols. «Ražotājam ir vajadzīgs, lai viņa ražotās detaļas tiktu pirktas, lai tās būtu apgrozībā, tāpēc detaļām nosaka kalpošanas ilgumu, kuru sasniedzot garantijas remontā tā ir jāmaina, taču tas nenozīmē, ka detaļa nevar nokalpot pat divas reizes ilgāk.»

Vītols uzskata, ka remontu automašīnai nav nepieciešams veikt, kamēr kāds no mezgliem neliek par sevi manīt.

«Pilnīgi brīvi var braukt, kamēr nevar iedarbināt,» uzskata Vītols, gan piebilstot, ka reizēm varbūt jākonsultējas ar kādu speciālistu, kurš novērtētu, cik būtisks ir viens vai otrs defekts un kādas sekas jeb ķēdes reakciju citiem mezgliem tas var radīt.

Piemēram, ja amortizators iziet no ierindas, tas jau attiecas uz satiksmes drošību, jo automašīna ar nolietotiem amortizatoriem vairs tik labi neturas uz ceļa, kā arī amortizatora palielinātā kustība bojā citas ritošās daļas detaļas, norāda Vītols. «Ir detaļas, kuras vajag mainīt, taču dažkārt patērētājs reklāmu rezultātā velta palielinātu uzmanību mezgliem, kas varbūt nemaz nav tik svarīgi.»

«Man būs daudz oponentu, kas iebildīs - kā tā var, tā nevar darīt,» atzīst Vītols. «Bet es saku, ka tā var darīt. Daudz kas ir virzīts, lai patērētāju piesaistītu regulārai mašīnas kopšanai, lasi, lai viņš tērētu savu naudu. Tas ir katra patērētāja ziņā.»

Kā norāda Vītols, ja automašīna ir normālā tehniskā kārtībā un nekas neliek satraukties, «tad vajag braukt, nevis tērēt lieku naudu».

 

Ziņo redaktoram par kļūdu!

Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Komentētākie raksti

Satiksmes ierobežojumi

Vairāk

Valūtu kursi

17.08.2017
Ienākt apollo.lv