«airBaltic» pērn pārvadājis 2,7 miljonus pasažieru

Apollo
0 komentāru

Latvijas aviokompānija «airBaltic» pagājušā gada laikā kopumā pārvadājusi 2 757 404 pasažierus, kas ir par 6% vairāk nekā tajā pašā periodā 2008. gadā, portālu «Apollo» informēja aviokompānijā.

«airBaltic» pērn pārvadājis 2,7 miljonus pasažieru

Foto: Ieva Čīka/LETA

 Aviokompānijas pārstābvis Jānis Vanags norāda, ka aviācijas nozarei sarežģītajā gadā «airBaltic» ir uzlabojusi gan savus pakalpojumus, gan darbības un finansiālos rādītājus, darbojoties kā izaugsmes dzinējspēks Baltijas reģionā. 2009. gadā «airBaltic» ir bijusi vienīgā pelnošā aviolīnija Eiropā, kuras vairākums pieder valstij.

«airBaltic» prezidents Bertolts Fliks atklāj, ka aviācijas nozarei 2009. gads bija grūts gads un bija nepieciešamība mainīt stratēģijas virzienu un uzņēmējdarbību kopumā.

«Turklāt 2009.gadā mēs gandrīz pilnībā pazaudējām savus vietējā tirgus klientus, jo Latvijas IKP pazeminājās par vairāk nekā 18 %, un mēs bijām spiesti būtiski samazināt mūsu darbības apjomu Viļņā, slēdzot vairumu maršrutu. Tomēr tajā pašā laikā mēs 2009.gadā daudz ko sasniedzām. «airBaltic» sekmīgi reorganizēja savu uzņēmējdarbību, lai sāktu piedāvāt tranzīta pakalpojumus, un sasniedza vairāk nekā 30 % pasažieru skaita pieaugumu savā galvenajā darbības vietā Rīgā,» stāsta Fliks.

Savukārt augstie decembra rādītāji liecina, ka aviosabiedrības provizoriskā peļņa būs 14 miljoni latu. «Pateicoties tranzīta pakalpojumu attīstībai, bija iespējams saglabāt ar pasažieriem saistītās peļņas līmeni. Peļņu būtiski uzlaboja dažādu pakalpojumu tirdzniecība – viesnīcas, apdrošināšanas, auto noma un citi. Pašlaik «airBaltic» ir lielākais pakalpojumu eksportētājs Latvijā – tā eksporta daļa Latvijā ir lielāka nekā «Nokia» eksporta daļa Somijā,» viņš uzsver.

«Mēs prognozējam, ka 2010.gadā salīdzinājumā ar 2009.gadu ekonomiskā situācija Baltijas tirgos pasliktināsies. IKP 2010.gadā turpinās samazināties un atveseļošanās nav sagaidāma agrāk kā 2011.gada vasarā. Mūsuprāt, Baltijas valstīs būs vērojams vietējo pasažieru plūsmas izsīkums, jo augstāku nodokļu, zemāku ienākumu un pieaugošā bezdarba dēļ samazinās iedzīvotāju pirktspēja. Tādēļ «airBaltic» atklās vismaz 9 jaunus maršrutus, lai turpinātu nostiprināt savu tranzīta pakalpojumu. Mūsu jaunie maršruti būs galvenokārt vērsti uz nišas tirgiem Skandināvijas un NVS valstīs, kur «airBaltic» saskaras ar mazāku konkurenci. 2010.gadā «airBaltic» būs vienīgā nopietnā aviolīnija Baltijas valstīs. Prognozējam, ka 2010. gada rezultātus ievērojami ietekmēs jaunie «airBaltic» uzņēmējdarbības virzieni – interneta ceļojumu aģentūra «airBalticTravel.com» un klientu lojalitātes programma «BalticMiles»,» prognozē aviokompānijas prezidents.

Ziņo redaktoram par kļūdu!



Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

23.08.2017
Ienākt apollo.lv