«airBaltic» vēršas tiesā un KP pret lidostu «Rīga» Papildināts

Apollo
0 komentāru

Latvijas aviokompānija «airBaltic» uzskata, ka šogad starptautiskā lidosta «Rīga» iekasējusi pazeminātu maksu par pakalpojumiem no aviokompānijas «Ryanair», kura nemaksā saskaņā ar apstiprinātajiem Ministru Kabineta tarifiem. Savukārt no «airBaltic» lidosta iekasējusi paaugstinātu maksu.

«airBaltic» vēršas tiesā un KP pret lidostu «Rīga»

Foto: Lita Krone/LETA

Lidosta «Rīga» arī divas reizes paaugstinājusi zemes apkalpošanas maksu «airBaltic», vienlaikus to piedāvājot pazemināt citām aviokompānijām. Tādejādi «airBaltic» vērsusies Konkurences padomē un tiesā pret starptautisko lidostu «Rīga», informē aviokompānijā.

«Tika atcelti vecie tarifi un tad sākās problēmas. Mums ir pamats domāt, ka 2010.gadā starptautiskajā lidostā «Rīga» bijuši būtiski konkurences izkropļojumi un diskriminējoša attieksme pret aviokompānijām. Uzskatām, ka lidosta ļaunprātīgi izmantojusi savu monopolstāvokli, no «Ryanair» iekasējot nemainīgu un zemāku maksu, savukārt «airBaltic» maksā pilnu un augstāku maksu par visiem saņemtajiem pakalpojumiem. Mūsu aviokompānijai jau divas reizes paaugstināta zemes apkalpošanas maksa, bet piemēram, citām aviokompānijām tā tika būtiski samazināta. Par šo diskriminējošo situāciju mums ir bijušas neskaitāmas sarunas gan ar Satiksmes ministru, gan ar lidostas vadību, taču neizdevās atrast risinājumu. airBaltic vēršas Konkurences padomē un tiesā, lai šie konkurences kropļojumi tiktu laboti. Mēs negrasāmies nākamajā gadā uz savu pasažieru rēķina segt 90% no lidostas izmaksām,» norāda «airBaltic» prezidents Bertolts Fliks.

«airBaltic» lūgs Konkurences padomei izvērtēt starptautiskās lidostas «Rīga» ļaunprātīgu monopolstāvokļa izmantošanu, iekasējot dažādas maksas no aviokompānijām un diskriminējot vietējo aviopārvadātāju.

«airBaltic» arī cels prasību tiesā 5,9 miljonu latu apmērā pret starptautisko lidostu «Rīga», lai kompensētu «airBaltic» radītos zaudējumus, kas veidojušies nevienlīdzīgi paaugstināto maksu dēļ.

«Sākotnējā mutiskā informācija no lidostas «Rīga» valdes liecina, ka «airBaltic» paziņojumā medijiem ir ietverta neprecīza un maldinoša informācija, tomēr Satiksmes ministrija ir pieprasījusi detalizētu situācijas aprakstu no lidostas par MK noteikumu piemērošanu un citiem aviokompānijas pārmetumiem,» teikts Satiksmes ministrijas paziņojumā.

Par lidostas tarifu politiku satiksmes ministrs Kaspars Gerhards (TB/LNNK) atkārtoti uzsver: «šī ir labākā un konkurētspējīgākā tarifu politika, kāda ir īstenota lidostā, ko pierāda gan jaunu aviokompāniju ienākšana, gan pieaugošais pasažieru skaits, gan pozitīvie attīstības rādītāji pretēji lejupslīdošām tendencēm aviācijā pasaulē. Atsevišķas domstarpības starp aviokompānijām un lidostu «Rīga» par saimnieciskiem jautājumiem nevar būt par pamatu, lai sagrautu lidostas konkurētspēju un tarifu politiku kopumā, tādējādi atstājot negatīvu ietekmi gan uz pašu lidostu, gan «airBaltic».»

Ziņo redaktoram par kļūdu!



Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

19.11.2017
Ienākt apollo.lv