Aizkraukles banka: banka nekad nav strādājusi negodīgi

Apollo
0 komentāru

Sakarā ar Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) lēmumu, ar kuru Aizkraukles bankai uzlikts pienākums izbeigt negodīgu komercpraksi, Aizkraukles banka norāda: banka neveic un nav veikusi negodīgu komercpraksi. Tā portālam «Apollo» pavēstīja bankas pārstāvis Ilmārs Jargans.

Aizkraukles banka: banka nekad nav strādājusi negodīgi

Foto: Lita Krone/LETA

Klientiem, kuriem nav būtisku kredīta līguma noteikumu pārkāpumu, netika un netiek piemērota kredīta līguma termiņa vai citu līguma noteikumu maiņa, skaidro bankas pārstāvis. Tas attiecoties arī uz gadījumiem, kad klients vēlas slēgt norēķinu kontu un atvērt bezmaksas kredīta atmaksas kontu. Klientiem, kas pilda visus līguma noteikumus, noteikumi paliks līdzšinējie.

Kredīta līguma noteikumi tiek pārskatīti tikai tiem klientiem, kas pieļāvuši būtisku kredītlīguma vai ķīlas līguma pārkāpumu, kas palielina bankas kredītrisku. Savukārt, ja klientam šķiet, ka līguma noteikumu maiņa viņam piemērota nepamatoti, viņš var griezties bankā, un banka izskatīs un izvērtēs katru sūdzību individuāli.

Norēķinu konta apkalpošanas maksas ieviešana nekādā gadījumā nav saistāma ar veikto kredīta līgumu monitoringu. Personām, kas iesniedza sūdzību Patērētāju tiesību aizsardzības centram, pārsvarā ir pretenzijas tieši par norēķinu konta apkalpošanas maksas ievešanu, bet pašlaik tā ir atlikta līdz 2009. gada jūlijam, saprotot, ka klientiem vajadzīgs laiks, lai izvērtētu lēmumus par savām vajadzībām atbilstošāko apkalpošanas modeli. Šis jautājums vēl tiks izskatīts bankas valdē.

Kā zināms, 19. janvārī Aizkraukles banka klientiem izsūtīja vēstules ar lūgumu sniegt bankai ziņas, kas vajadzīgas informācijas aktualizēšanai par kredīta ņēmējiem. Saskaņā ar Kredītiestāžu likuma 52. pantu bankai ir pienākums pēc kredīta izsniegšanas pastāvīgi pārbaudīt un dokumentēt kredīta ņēmēja spēju pildīt līgumā noteiktās saistības. Izsniegto kredītu uzraudzībā bankai jāveic arī kredīta izlietojuma pārbaude. Šo likumdošanas prasību izpilde tiek prasīta no bankas, un Aizkraukles banka kā likumpaklausīga kredītiestāde to punktuāli ievēro.

Ievērojot klientu aktivitāti un menedžeru iespējas apkalpot klientus un pieņemt dokumentus, Aizkraukles banka nedēļu vēlāk pieņēma lēmumu pagarināt informācijas iesniegšanas termiņus, kā arī mainīja pierakstīšanās kārtību pie kredītmenedžeriem, informējot par to klientus.

Tuvāko mēnešu laikā bankas pārstāvji paši sazināsies ar katru klientu, norunājot klientam ērtāko tikšanās laiku. Plānots, ka informācijas aktualizācija tiks pabeigta līdz gada beigām. Vēlreiz jāuzsver, ka klientiem, kuri ir pildījuši un turpina pildīt noslēgto līgumu saistības, jebkurā gadījumā visi kredīta noteikumi paliks līdzšinējie.

Ziņo redaktoram par kļūdu!



Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

21.11.2017
Ienākt apollo.lv