Aktualizēsies iebraukšanas maksas ieviešana Rīgā

Apollo
0 komentāru

Iesākoties jaunajam mācību gadam, pierādījies tas, par ko jau sen brīdinājuši satiksmes speciālisti — esošās satiksmes organizācijas iespējas sevi ir izsmēlušas. Taču radikāliem risinājumiem pilsētas tēvi vēl nav gatavi.

Situācijas nopietnību vislabāk varēja redzēt 31. augustā. Novakarē Rīgu pārsteidza spēcīgas lietusgāzes, kas komplektā ar pirmajai skolas dienai briestošajiem skolēniem un to automobilizētajiem vecākiem radīja pamatīgus sastrēgumus ielās. Piemēram, Raiņa bulvāra posms no K. Valdemāra ielas līdz Brīvības bulvārim ap pulksten 20 bija pievārējams tikai 28 (!) minūtēs.

Pēc CSDD datiem, šā gada 1. augustā Latvijā bija reģistrēti jau 1 020 266 transporta līdzekļi (786 054 vieglās automašīnas), bet vēl janvārī reģistrēto transportlīdzekļu skaits bija 966 242 (742 447 vieglie automobiļi). Lai gan pilsētas vara nepārtraukti žēlojas par katastrofāli straujos tempos pieaugošo vieglo automašīnu skaitu Rīgā, vismaz reģistrēto autiņu ailē šokējoši skaitļi neparādās — no visām vieglajām automašīnām tikai 241 125 spēkrati reģistrēti Rīgā. Tiesa, uz galvaspilsētu dodas arī daudz citur reģistrētu mašīnu.

Pilsētas attīstības komitejas vadītājs, Satiksmes un transporta lietu komitejas loceklis Edmunds Krastiņš jau vairākkārt komiteju sēdēs ir norādījis, ka pilsētas centra satiksmes organizācijas iespējas sevi ir izsmēlušas. «Latvijā automašīnu skaits uz 1000 iedzīvotājiem vēl ne tuvu nav sasniedzis vidējo Eiropas Savienības līmeni — pie mums vēl kādas trešdaļas pietrūkst —, tātad būs vēl smagāk,» biedēja Krastiņš. «Risinājuma nav, centra ielās caurlaides spējas nevar palielināt.»

Krastiņš atzīmēja, ka pat tajās ielās, kuras teorētiski būtu iespējams paplašināt, piemēram, K. Valdemāra ielā, to darīt traucē ielu malās augošie koki. «Prasīt prasās pēc reālas programmas, ko darīt, kaut kāda [programma] jau droši vien ir, taču vismaz šā sasaukuma domes laikā tā nav skatīta,» atzina deputāts.

31. augustā problēmas satiksmes plūsmai radīja sabiedriskais transports: autobusi un trolejbusi nekautrējoties iebrauca krustojumā, liedzot veikt iecerēto manevru pa Raiņa bulvāri braucošajiem. Kā informēja SIA «Rīgas satiksme» preses sekretārs Oskars Fīrmanis, sastrēgumu dēļ autobusi grafiku kavēja līdz 55 minūtēm, trolejbusi — līdz 90 minūtēm, bet tramvaji — līdz 30 minūtēm. «Ir skaidrs, ka sabiedriskā transporta vadītāji, kuri dienā pārvadā ap pusmiljonu pasažieru, vēlas laikus mūsu klientus nogādāt galapunktā, tomēr satiksmes noteikumu pārkāpšana nav attaisnojama, un to uzraudzīšana ir ceļu policijas kompetencē,» par agresīvu braukšanu būtībā klasificējamo iebraukšanu krustojumā nemēģināja attaisnot Fīrmanis.

Satiksmes un transporta lietu komitejas vadītāja vietnieks, Latvijas Automoto biedrības prezidents Juris Zvirbulis norādīja, ka «mašīnu skaits strauji pieaug, infrastruktūra tam nav gatava, arī finansējums [tās uzlabošanai] nav pietiekams». Pēc Zvirbuļa domām, radikālas izmaiņas satiksmes organizācijā iespējamas tikai pēc Dienvidu tilta un Ziemeļu šķērsojuma izbūves. «Lai cik tas būtu nepopulāri, bet, lai izbēgtu no sastrēgumiem Rīgas centrā, nāksies ieviest kaut kādus administratīvus ierobežojumus,» atzina deputāts. Pēc viņa domām, tādi varētu būt maksas noteikšana par iebraukšanu pilsētā. Pie tā jau strādā Pilsētas attīstības departaments, kas analizē, cik plašā rajonā varētu būt nosakāma šī maksa — vēsturiskā centra teritorijā vai arī plašāk. «Bet tas nav jautājums pēc gada — jāskatās, kā viss attīstās,» mierināja Zvirbulis.

Arī Krastiņš piesauca administratīvās metodes, piemēram, maksas noteikšanu iebraukšanai centrā. Vēl viņš minēja radikālākas satiksmes organizācijas izmaiņas, Rīgas maģistrālajās ielās veidojot vienvirziena kustību. «Tie risinājumi nebūs patīkami un noteikti būs strīdīgi,» brīdināja deputāts. Ar ierosmēm satiksmes organizācijas uzlabošanā gan vajadzētu nākt klajā Satiksmes un transporta lietu komitejas vadībai — Andrejam Požarnovam.

Lai kardināli uzlabotu satiksmes plūsmu un novērstu sastrēgumus, jārada apstākļi, lai pilsētas centrā būtu mazāk transportlīdzekļu, uzskata departaments. Tas ir panākams, attīstot un modernizējot sabiedrisko transportu, lai tie iedzīvotāji, kas šobrīd brauc ar privāto auto, ērtības, izmaksu ekonomijas un ātruma ziņā būtu motivēti pārvietoties ar sabiedrisko transportu. Nepieciešami arī Daugavas papildu šķērsojumi un apvedceļi, pie kuru realizācijas jau tiek strādāts, lai autovadītājiem būtu iespēja nokļūt otrā pilsētas pusē, neiebraucot pilsētas centrā. Līdztekus ir nepieciešams rekonstruēt ielas, paplašinot brauktuves, atjaunot ielu segumu, izbūvēt jaunas ielas.

Ziņo redaktoram par kļūdu!

Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

Laika ziņas

Vairāk

Apollo E-veikali

17

2014. gada 17. septembris

Vārda dienas

Vera, Vairis, VairaVairons, Vaiva, Vaivars, Verena, Verēna, Verija, Vēra, Virēna, Vaironis, Vairīte, Vairita, Ailands, Ailenda, Aili, Ailija, Ailita, Sirje, Sivija, Sīringa, Vaila, Vaileta, Aila

Apollo Izglītība

Laika ziņas

Vairāk
Skaidrs
Rīga pašreiz +17 ℃
Skaidrs

Vējš: 2 m/s

Saule lec: 06:59
Saule riet: 19:36
Dienas ilgums: 12:37

Apollo Tūrisms

Valūtu kursi

17.09.2014
Ienākt apollo.lv