Apgabaltiesa skatīs «Auto Īle un Herbst» prasību pret «Moller»

Apollo
6 komentāri

Rīgas apgabaltiesa šodien rakstveidā skatīs «Volkswagen» automašīnu tirgotāja SIA «Auto Īle un Herbst» prasību pret «Volkswagen» importētāju Baltijas valstīs «Moller Baltic Import» («Moller») par zaudējumu piedziņu un nepamatotu dīlera līguma uzteikumu.

Apgabaltiesa skatīs «Auto Īle un Herbst» prasību pret «Moller»

Foto: Ieva Čīka/LETA

Kā liecina informācija tiesu portālā «tiesas.lv», pērn aprīlī «Auto Īle un Herbst» tiesai lūdza nodrošināt prasību, tomēr Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesa šo pieteikumu noraidīja. Tas tika pārsūdzēts, taču apgabaltiesa šo lēmumu negrozīja, un tas stājās spēkā pērn vasarā.

Paralēli šai prasībai uzņēmums iesniedza pieteikumu arī Konkurences padomei (KP) par «Moller» rīcību, kas ir pretrunā vienlīdzīgas konkurences principiem. Šī prasība netika apmierināta.

«Auto Īle un Herbst» valdes loceklis Māris Īle iepriekš norādīja, ka ir nepieļaujami, ja starptautisks importētājs ar reideru metodēm cenšas atņemt ilgtermiņā strādājošam Latvijas uzņēmumam tā tirgus daļu. «2011.gadā bijām lielākais «Volkswagen» tirgotājs Latvijā - pārdevām 57% no visām šī zīmola automašīnām. Kopā pagājušajā gadā pārdevām 1470 automašīnas, no kurām trīs ceturtdaļas tika realizētas Latvijā. «Moller» ir veicis lielas investīcijas Latvijā, un acīmredzot mūsu tirgus daļa viņus ieinteresēja, jo citādāk savas investīcijas atpelnīt būtu grūti,» uzskata Īle.

Zvērinātu advokātu biroja «Borenius» partnere Ieva Azanda skaidroja, ka «Moller» iesniegtais līguma uzteikums «Auto Īle un Herbst» ir nepamatots vairāku iemeslu dēļ. Pirmkārt, tajā minētais iepriekšējais brīdinājums par līguma pārkāpumiem atsaucas uz informatīvu vēstuli par citu jautājumu, kuru nevar uzskatīt par brīdinājumu. Otrkārt, «Moller» nav skaidri definējis «Auto Īle un Herbst» izdarīto līguma pārkāpumu, tādēļ uzteikums nav skaidrs, objektīvs un atklāts, kā to prasa gan pušu noslēgtais līgums, gan EK regula.

«Tāpat dokumentācijas pārbaudes, uz ko «Moller» atsaucas uzteikumā, veiktas, neievērojot «Auto Īle un Herbst» tiesības, nenorādot iemeslus pārbaužu veikšanai un nosakot nesamērīgi īsus termiņus pieprasīto dokumentu sagatavošanai,» teica Azanda. Viņa piebilda, ka «Moller» mītnes valstī Norvēģijā ir likums, kas nosaka, kā uzteikt dīlera līgumu, turpretī Latvijā tāda nav. «Izskatās, ka «Moller» Latvijā dara to, ko nevarētu Norvēģijā,» norādīja juriste.

Viņa pauda pārliecību, ka šo iemeslu dēļ līguma uzteikums nav pamatots un līgums joprojām ir spēkā esošs. «Tā kā «Moller» atsakās to atzīt, esam iesnieguši prasības pieteikumu tiesā par līguma izpildi un negodīgas konkurences novēršanu. Šodien arī iesniedzam KP pieteikumu par «Moller» konkurencei neatbilstošo rīcību. Tam sekos publiska vēršanās pie politiķiem un iesniegums EK,» uzsvēra Azanda.

Zvērinātu advokātu biroja «Sorainen» advokāte Ieva Andersone skaidroja, ka «Moller» pārmetumi «Auto Īle un Herbst» par nelegālu reeksportu, kas ir līguma uzteikuma pamatā, nebija pienācīgi pamatoti.

«Moller» grupas pārstāve Anda Budļevska biznesa portālam «Nozare.lv» toreiz sacīja, ka «Volkswagen» ražotājam sadarbībā ar importētāju bija izstrādāts dīleru tīkla attīstības plāns un šī plāna ietvaros «Volkswagen» dīleru tīklam ir paredzēts piesaistīt vietējos uzņēmējus reģionos, par ko arī liecinot reklāma presē, līdz ar to termins «monopolizācija», pēc Budļevskas sacītā, ir nevietā un tas nav saistīts ar «Auto Īle un Herbst» dīlera līguma uzteikšanu.

Jau ziņots, ka «Moller» tika lauzis līgumu ar SIA «Auto Īle un Herbst» par «Volkswagen» vieglo auto tirdzniecību Latvijā. Tirdzniecība bija pārtraukta pērn 26.martā. «Moller» līgumu par vieglo «Volkswagen» automašīnu tirdzniecību lauza, jo importētājs uzskatījis, ka dīleris nodarbojies ar nelegālu reeksportu lielos apmēros.

Latvijas automobiļu tirgū «Auto Īle un Herbst» piedāvā gan jaunas, gan lietotas «Volkswagen» automašīnas, kā arī to rezerves daļas, un nodrošina to tehnisko apkopi un remontu.

2011.gadā auto tirgotājs nopelnījis 447 122 latus, bet apgrozījums audzis no 11,38 miljoniem latu 2010.gadā līdz 22,72 miljoniem latu pērn.

Ziņo redaktoram par kļūdu!

Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Komentētākie raksti

Satiksmes ierobežojumi

Vairāk

Valūtu kursi

19.11.2017
Ienākt apollo.lv