Ar «zaļāku» transporta infrastruktūru vēlas uzlabot gaisa kvalitāti Rīgā

Apollo
6 komentāri

Aizvadītajā nedēļā Hanoverē, pasaules lielākā industriālā inženiertehnoloģiju gadatirgus «Hannover Messe 2013» ietvaros, Rīgas pārstāvji tikās ar Eiropas Ūdeņraža, kurināmā elementu un Eiropas reģionu elektro - mobilitātes asociācijas vadību, lai kopīgi ar Latvijas Ūdeņraža Asociācijas pārstāvjiem pārrunātu potenciālo sadarbību un meklētu iespējamos risinājumus sabiedriskā transporta infrastruktūras attīstībai un gaisa kvalitātes uzlabošanai Rīgā.

Ar «zaļāku» transporta infrastruktūru vēlas uzlabot gaisa kvalitāti Rīgā

Foto: Lita Krone/LETA

No Rīgas pilsētas Hanoveres izstādi apmeklēja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Vadims Baraņņiks, Rīgas domes pārstāve Eiropas Savienībā Inga Barisa, pašvaldības SIA «Rīgas Satiksme» valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens un SIA «Rīgas Satiksme» tehniskā atbalsta direktora vietnieks Raitis Mazjānis. Izstādē šogad kopumā piedalījās ap 6500 uzņēmumi no 69 valstīm, gadatirgu apmeklēja vairāk nekā 190 000 apmeklētāji, no kuriem ap 50 000 bija ārvalstu apmeklētāji.

Gaisa kvalitātes uzlabošanas rīcības programmu 2011. - 2015.gadiem programmas ietvaros, Rīgas dome aktīvi meklē iespējas sadarbībai ar Eiropas Savienības institūcijām papildus finansējuma un resursu piesaistei, lai izveidotu ilgtermiņa programmas elektrisko akumulatoru un elektrisko kurināmā elementu transportlīdzekļu ieviešanai. Šā gada 9.aprīlī Rīgas dome pieņēma lēmumu par dalību Eiropas Ūdeņraža, kurināmā elementu un Eiropas reģionu elektro - mobilitātes asociācijā (HyER), kas Eiropas Savienības Komisijas uzdevumā uzrauga elektriskās uzlādes un ūdeņraža degvielas uzpildes infrastruktūras izveidi.

HyER pārstāv 37 Eiropas reģioni un pilsētas, tostarp Londona, Hamburga, Milāna, Oslo, Grenoble, Ziemeļreinas - Vestfālenes apgabals, un no šā gada aprīļa arī Rīga. Asociācija šobrīd īsteno Eiropas elektro - mobilitātes novērošanu un strādā ar nacionālajām ministrijām Zviedrijā, Dānijā, Vācijā, Nīderlandē un Francijā, lai saskaņotu ūdeņraža degvielas uzpildes infrastruktūras attīstību TEN-T koridora ietvaros.

«Tā bija ļoti vērtīga pieredze, kuru nopietni izvērtēsim pie sevis mājās. Mēs varam būt gandarīti, ka esam pirmie Baltijā, kas piedalās šajā asociācijā. Citu dalībnieku pieredzes apguve ļaus Rīgai ātrāk pieņemt inovatīvus risinājumus transporta infrastruktūras attīstībā un gaisa kvalitātes uzlabošanā Rīgā. Būtībā, ūdeņraža automašīna ir tas pats elektromobilis, tikai ar cita veida enerģijas uzkrāšanu,» atzīst V.Baraņņiks. Izstādes ietvaros varēja iepazīties ar ūdeņraža tehnoloģiju risinājumiem transporta sektoram, tostarp notika izbrauciens ar ūdeņraža autobusu un automobiļiem.

Ziņo redaktoram par kļūdu!

Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Komentētākie raksti

Satiksmes ierobežojumi

Vairāk

Valūtu kursi

22.11.2017
Ienākt apollo.lv