Atdeve no «Live Rīga» aktivitātēm sagaidāma ne ātrāk kā nākamgad

Apollo
0 komentāru

Rīgas Tūrisma attīstības biroja (RTAB) realizētās Rīgas reklamēšanas aktivitātes ar «Live Rīga» zīmolu ir labs pirmsākums ilgtermiņa mārketinga stratēģijai, un nozare jūtamu atdevi varēs sagaidīt ne ātrāk kā nākamgad, atzina biznesa portāla «Nozare.lv» aptaujātie tūrisma nozares speciālisti.

Atdeve no «Live Rīga» aktivitātēm sagaidāma ne ātrāk kā nākamgad

Foto: Ieva Čīka/LETA

Nozares pazinēji arī atzīmē, ka, neraugoties uz to, ka publiskajā telpā ir daudz informācijas par «Live Rīga» aktivitātēm, pārsvarā dominē tās pašas idejas, kas biroja dibināšanas pirmsākumos.

Tūrisma konsultants Aigars Smiltāns norāda, ka pašreizējās «Live Rīga» veiktās aktivitātes ir labs pirmsākums un Rīgas pieteikums tuvākajos tirgos.

Eksperts norāda, ka tūrisma produktu virzīšana ārzemju tirgos krietni vien atšķiras no parasto plaša patēriņa preču virzīšanas tirgos, jo ir citādi pārdošanas mehānismi.

«Reālo atdevi no reklāmas kampaņām varēs izjust tikai pēc otrā gada kopš sāktas kampaņas, bet ar nosacījumu, ka nepārtrauks reklāmas aktivitātes. Tādējādi, ja Rīgas dome spēs izdalīt no sava budžeta uz nākamo gadu divus miljonus latu reklāmai, tad pilsēta no tā būs liela ieguvēja (iebraucot vairāk tūristiem Rīga, tiek tērēta nauda, nodrošinātas jaunas darba vietas, maksāti nodokļi un arī vērti vaļā uzņēmumi un iestādes),» skaidroja Smiltāns.

Savukārt ceļojumu rezervāciju kompānijas «Travelport» pārstāvniecības vadītāja Baltijas valstīs Rūta Skujeniece norāda, ka, neraugoties uz to, ka patlaban publiskajā vidē ir daudz informācijas par «Live Riga» aktivitātēm, idejas pārsvarā ir tās pašas, kas tika minētas dibināšanas laikā - Rīga kā Ziemassvētku egles rotāšanas aizsācēja, Rīga kā konferenču un kongresu galvaspilsēta.

«Pagaidām arī jaunais biroja direktors Gastons Neimanis nav pievienojis kādu svaigāku domu graudu, vismaz publiski ne. Lai gan Neimaņa kunga piezīme par pilsētas mārketinga budžeta «veselīgumu» intervijā «Nozare.lv» ir diezgan «dzirkstoša»,» atzina Skujeniece.

Viesnīcas «Hanza Hotel» valdes loceklis Aigars Gerhards atzinīgi novērtē to, ka jaunais RTAB direktors «saskata milzīgo Rīgas tūrisma potenciālu».

«2009.gadā pēc statistikas tie bija 344,2 miljoni latu gadā, ko ārvalstu viesi iztērējuši Latvijā. Rēķinot, ka ap 75% nonāca Rīgā, tas ir ap 260 miljonu latu ārvalstu viesu «pienesums». Dubultojot vai trīskāršojot Rīgu un Latviju apmeklējošo tūristu skaitu, tas būtu no 250 miljoniem līdz pat 500 miljoniem latu Rīgai un Latvijai. Manuprāt, ļoti spēcīgs arguments, lai ieguldītu vairākus miljonus latu RTAB aktivitātēm, ja atdeve mērāma simtos miljonu,» atzina viesnīcas vadītājs.

Kā ziņots, 2009.gada 28.oktobrī Uzņēmumu reģistrā reģistrēts nodibinājums «Rīgas Tūrisma attīstības birojs». Tā dibinātāji ir Rīgas dome, aviosabiedrība «airBaltic», Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija (LVRA) un Latvijas Tūrisma aģentu asociācija (ALTA). RTAB nodarbojas ar tūrisma veicināšanu un Rīgas tūrisma iespēju popularizēšanu ārvalstīs.

RTAB dibinātāju balsu sadalījumā 70% pieder Rīgas domei, bet pārējiem dibinātājiem - aviosabiedrībai «airBaltic», LVRA un ALTA - katram pa 10%.

Rīgas mārketinga komunikāciju kampaņa septiņās valstīs notiek ar vienotu zīmolu «Live Rīga». Visos tirgos tiek izmantots vienots risinājums tūristu uzrunāšanai. Rīga pozicionēta kā pilsēta, ko ir viegli sasniegt, bet emocionāli grūti atstāt. Tāpēc kā vizuāls kampaņas motīvs izvēlēta cilvēka sirds, kas aizkavējusies Rīgā pēc tam, kad tās saimnieks jau devies mājup. Kampaņa papildināta ar stāstu par Rīgu kā vēsturisko Ziemassvētku eglītes tradīcijas dzimšanas vietu pirms 499 gadiem.

Ekspertu viedokļus par svarīgāko tūrisma nozarē var lasīt biznesa portāla «Nozare.lv» sadaļā «Tūrisms, viesnīcu bizness» sadaļā «Nozares komentāri».

Ziņo redaktoram par kļūdu!



Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

24.11.2017
Ienākt apollo.lv