Ātri un lēti, bet vai kvalitatīvi? Pircēja vairākkārt viļas «kuponu» piedāvājumā

Apollo
71 komentārs

Kolektīvās iepirkšanās portāli sniedz iespēju iegādāties preces un pakalpojumus par krietni vien zemākām cenām, kuriem pēc būtības būtu jāatbilst tiem pašiem nosacījumiem, kādi ir tiem klientiem, kuri šīs pašas preces un pakalpojumus iegādājas «pa tiešo» no pakalpojuma sniedzēja. Taču, izrādās, ka ne vienmēr dzīvē tas tā notiek. Ar portālu «Apollo» sazinājās kāda lasītāja un dalījās savā pieredzē, iegādājoties t.s. «kuponus», cerētā vietā saņemot ko līdzīgu parodijai par piedāvāto pakalpojumu.

Ātri un lēti, bet vai kvalitatīvi? Pircēja vairākkārt viļas «kuponu» piedāvājumā

Foto: Louish Pixel, CC BY-NC-ND 2.0

Lasītāja vietnē «Kolosali.lv» vairākkārt iegādājusies akcijas kuponus uz dažādiem pakalpojumiem un ik reizes saskārusies ar kādām problēmām pakalpojuma kvalitātē vai izpildē. Lasītāja raksta:

«Kā tas var būt, ka viens portāls piedāvā tik daudz nekvalitatīvu pakalpojumu vienkopus? Vai nav tā, ka par kuponu būtu jāsaņem gluži tas pats pakalpojums tieši tādā pašā kvalitātē, kā tas būtu, ja iegādātos procedūru par pilnu cenu? Vai tiešām neviens nekontrolē šādas akcijas, vai nenotiek krāpšanās? Jo reizēm šķiet, ka «kuponos» piedāvātos pakalpojumus sniedz praktikanti.»

Lasītāja apraksta četras situācijas no savas pieredzes, kad saņēmusi nekvalitatīvu pakalpojumu:

1) Zobu higiēnists. Uz piedāvāto pakalpojumu nevarēja pieteikties uzreiz, jāgaida bija 2-3 mēneši rindā. Zobu higiēnai bija paredzēta pusotra stunda, bet pirmās 40 minūtes man stāstīja, kā pareizi tīrīt zobus, nevis kaut ko reāli darīja. Vienīgais - uzsmērēja uz zobiem rozā smēri, lai redzētu, cik slikti es esmu rūpējusies par saviem zobiem. Izstāstīja man teoriju par par zobu higiēnu kā skolā, tāpēc rezultātā pašai procedūrai atlika vien 30 minūtes, lai gan parasti visa pusotra stunda tiek veltīta zobu higiēnai, nevis lekcijai.

2) Manikīrs. Nopirku kuponu šikā salonā par 10 eiro, oriģinālā pakalpojuma cena bija 19 eiro. Meistare bija ļoti dīvaina un darbu veica ļoti pavirši – sarunājās pati ar sevi, strādāja bez cimdiem, ar kutikulu atbīdāmo lāpstiņu sabojāja man divu nagu plātnes. Kad prasīju, ka gribētu franču manikīru, par ko biju gatava piemaksāt, viņa izdomāja vairākus iemeslus, kāpēc lai to nedarītu. Parasti gelish turas 2-3 nedēļas, taču šis manikīrs izturēja vien piecas dienas, bet gaisa «kabatas» parādījās jau otrajā dienā.

3) Viesu mājas apmeklējums - romantisks vakars viesu namā. Portālā nebija izsmeļošas informācijas par piedāvājumu. Rezultātā brīvdienās rezervāciju veikt nevarēja, taču tas uz kupona nebija rakstīts. Par rezervācijas veikšanu brīvdienās viesu namā uzzinājām, ka jāpiemaksā vēl 50 eiro. Rezultātā piedāvājumu vēl neesam izmantojuši un gaidām atvaļinājumu, lai varētu piedāvājumu izmantot darba dienā bez piemaksas.

4) Kosmetologs - sejas tīrīšanas procedūra ar sejas masāžu un darsonvalizāciju. Oriģinālā procedūras cena bija 39 eiro, bet es iegādājos kuponu par 15 eiro. «Procedūra» ilga stundu, kas bija pilnīgi nejēdzīga. Attīrīja sejas ādu ar dažādiem līdzekļiem, bet kārtīgi neiztīrīja melnos punktus un iekaisušās pūtītes, kā rezultātā man pēc tam izveidojās papildu iekaisums.

Kā noskaidroja portāls «Apollo», tad minētā interneta vietne «Kolosali.lv» ir kuponu apkopotājs, proti, kuponus netirgo un akcijas nerīko, tādēļ jebkādu jautājumu gadījumā ir jāsazinās ar pašiem kuponu pārdevējiem.  

«Apollo» sazinājās ar Patērētāju tiesību aizsardzības centru (PTAC), lai uzzinātu, kā rīkoties gadījumos, kad kolektīvās iepirkšanās portālos iegādātā prece vai pakalpojums ir bijis nekvalitatīvs. PTAC pārstāve Vineta Ore sniedza virkni ietekumu, kas jāņem vērā, pirms iegādāties preces un pakalpojumus kolektīvās pārdošanas portālos internetā, lai izvairītos no šādām un līdzīgām situācijām:

  • Vispirms jāpievērš uzmanība, vai portālā pieejama informācija par pašu iepirkšanās portālu (juridiskais nosaukums, reģistrācijas numurs, kontaktinformācija u.c.), kā arī rūpīgi jāapskata, vai arī preces pārdevējs/pakalpojumu sniedzējs ir norādījis informāciju par sevi, t.sk. kontaktinformāciju. Kontaktinformācija būs īpaši būtiska, ja būs radušās problēmas ar iegādāto preci, pakalpojumu vai kuponu.
  • Jāpainteresējas par komersantu, kas piedāvā preces un/vai pakalpojumus, un tā iepriekšējo darbību, kā arī jāizzina citu patērētāju pieredze.
  • Ņemot vērā, ka kupona iegāde kolektīvās iepirkšanās/kuponu portālā ir uzskatāma par distances līgumu, arī šajā gadījumā patērētājam ir tiesības pārdomāt un atkāpties no līguma 14 dienu laikā no kupona iegādes brīža. Turklāt, ja ir gadījums, kad ar kuponu tālāk tiek iegādāta prece no interneta veikala, pastāv iespēja izmantot atteikuma tiesības un 14 dienu laikā no preces saņemšanas brīža atdot preci. Distances līguma ietvaros atteikuma tiesības nevar izmantot normatīvajos aktos noteiktajos izņēmuma gadījumos, piemēram, kad tiek iegādāti tūrisma pakalpojumi, kas jāizmanto konkrētā laikā, aviobiļetes, biļetes uz koncertiem un sporta pasākumiem u.c. Ar gadījumiem, kad nevar izmantot atteikuma tiesības, slēdzot distances līgumu, iespējams iepazīties šeit.
  • Pakalpojumam vai precei, kas iegādāti kolektīvās iepirkšanās/kuponu portālā, ir jāatbilst tam, kas tika piedāvāts, tātad tam jābūt atbilstošam pakalpojuma vai preces aprakstam, ar ko PTAC aicina rūpīgi iepazīties pirms pakalpojuma vai preces iegādes. Patērētājiem ir jāņem vērā, ka piedāvājums kolektīvās iepirkšanās/kuponu portālos var atšķirties no ierastā piedāvājuma, tas nozīmē, ka var būt gadījumi, kad netiek piedāvāts pilns pirkuma komplekts, kas tiek pārdots par pilnu cenu. Tāpat PTAC brīdina, ka virsraksti un attēli var maldināt patērētāju!
  • Pirms pirkuma veikšanas rūpīgi jāizlasa un jāiepazīstas ar līguma noteikumiem. Īpašu uzmanību jāpievērš termiņiem un veicamajām darbībām, lai iegūtu preci vai saņemtu pakalpojumu. Piemēram, ja ir iegādāts kupons uz skaistumkopšanas procedūru, jāpievērš uzmanība tam, vai nepieciešams iepriekš vizīti pieteikt, termiņam, līdz kuram kupons jāizmanto, kas jāievēro, lai procedūru varētu veikt u.c. informācijai. Neatliieciet pakalpojumu izmantošanu uz pēdējo brīdi, jo mēdz būt situācijas, kad, piesakoties uz pakalpojumu pēdējā brīdī, komersants nevar nodrošināt pakalpojuma sniegšanu lielā pieprasījuma dēļ. Pievērsiet arī uzmanību tam, ka piedāvājumam var būt sezonāls raksturs (izmantošanai ir konkrēts termiņš). Tāpat jāpievērš uzmanība, vai, lai saņemtu kuponu, ir jāsasniedz minimālais pircēju skaits!
  • Pirms kupona iegādes jāpārbauda informācija par sniegto preci/pakalpojumu, arī par atlaides patiesumu. Piemēram, ieskatoties preces pārdevēja vai pakalpojuma sniedzēja mājaslapā un paskatoties, kāda ir preces/pakalpojuma pilna cena.
  • Esiet īpaši vērīgi, ja, izmantojot kolektīvās/kuponu iepirkšanās portālus, iegādājaties pavisam jaunu, līdz šim Latvijā nepieejamu preci vai pakalpojumu. Šādos gadījumos ir īpaši rūpīgi jāizvērtē, vai cena, par kādu piedāvā attiecīgo preci un/vai pakalpojumu, ir atbilstoša, un vai šis pirkums būs patiešām izdevīgs.
  • Arī gadījumos, ja ar kolektīvās iepirkšanās/kuponu portāla starpniecību ir iegādāta līguma noteikumiem neatbilstoša prece vai pakalpojums, klientam ir tiesības izvirzīt pretenzijas divu gadu laikā no preces iegādes vai pakalpojuma saņemšana brīža. Savukārt strīds būtu risināms tādā pašā kārtībā kā gadījumos, kad prece vai pakalpojums iegādāts patstāvīgajā tirdzniecības vai pakalpojumu sniegšanas vietā. Ar pretenzijām var vērsties vispirms pie preces pārdevēja/pakalpojumu sniedzēja, kā arī pircējam ir tiesības vērsties pie kupona pārdevēja, lai strīdu risinātu.
  • Izmantojot kuponu, neaizmirstiet vienmēr paņemt vai pieprasīt no pārdevēja/pakalpojumu sniedzēja darījumu apliecinošu dokumentu (piemēram, kases čeks, stigrās uzskaites kvīts u.c.). Tas būs nepieciešams, ja radīsies strīdus situācija, piemēram, ja ar kuponu iegādātā prece vai pakalpojums būs līguma noteikumiem neatbilstoši

Iesūti savu ziņu «Apollo SOS!» un iegūsti putekļu sūcēju!

Klāt rudens ražas laiks, tāpēc laikā no septembra līdz novembrim ziņu portāls «Apollo» aicina Latvijas iedzīvotājus iesūtīt savus stāstus, situācijas un notikumus iz dzīves sadaļā «Apollo SOS!» par dažādām piedzīvotām nejēdzībām, cilvēku neizdarībām un izdarībām. Neturēsim sveci zem pūra un aktualizēsim sabiedrībai svarīgus tematus, kas skar mūs visus!

«Apollo» redakcija izskatīs visus iesūtītos materiālus un nepieciešamības gadījumā sazināsies ar raksta autoru vai iesaistīsies situācijas risināšanā. Labākā raksta autors tiks apbalvots ar Karcher putekļu sūcēju.

Ziņu iesūtītāji aicināti īsi un konkrēti aprakstīt situāciju, kā arī pievienot fotogrāfijas vai video materiālus. 

«Apollo» redakcija izvērtēs iesūtītos materiālus, un uzvarētājs tiks noteikts pēc redakcijas iekšējā balsojuma. Kritēriji, pēc kuriem redakcija vērtēs iesūtītos materiālus - ziņas kvalitāte, oriģinalitāte un aktualitāte.

Sūti savu stāstu uz redakcija@apollo.lv!

Ziņo redaktoram par kļūdu!

Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

21.08.2017
 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

21.08.2017
Ienākt apollo.lv