«Audi» Silverstonā WEC čempionātā gūst dubultu uzvaru

Apollo
2 komentāri

«Audi» ir uzsācis 2013.gada FIA WEC («World Endurance Championship») čempionātu kā īsts pasaules čempions. Silverstonas sešu stundu braucienā dominēja abi «Audi R18 e-tron quattro» automobiļi, pelnīti ieņemot pirmās divas vietas. «Audi» ieguva pirmo un otro vietu arī martā notikušajās Sebringas 12 stundu sacīkstēs, tādējādi šis notikums iezīmēja jau otros uzņēmuma panākumus autosportā šogad.

«Audi» Silverstonā WEC čempionātā gūst dubultu uzvaru

Foto: Publicitātes foto

Autoražotājs arī pirmo reizi ieguva slaveno «RAC Tourist Trophy balvu». Tradīcijām bagātā trofeja, kas tiek pasniegta jau kopš 1905. gada, bija galvenā balva 2013. gada WEC sacīkšu atklāšanas pasākumā. Skots Alans Maknišs (Allan McNish) (Lielbritānija) bija priecīgs, ka ir ieguvis šo svarīgo autosporta trofeju «mājas» sacīkstēs. Viņš un Toms Kristensens (Tom Kristensen) (Dānija) pirmo reizi stājās uz starta līnijas kopā ar jauno komandas biedru Loiku Duvālu. Šī trijotne šobrīd ar septiņu punktu pārsvaru atrodas WEC reitinga augšgalā. Viņi izvirzījās vadībā piektajā sacīkšu stundā, pēc 151 apļa pieveikšanas. Par spīti novirzei no kursa, par apli apdzenot citu automobili, un papildu riepu maiņai, Maknišs spēja atgūt vadību un šķērsoja finiša līniju ar 3,4 sekunžu atrāvienu.

Jau no paša starta norisinājās aizraujoša cīņa ar «Toyota» komandu. Alans Maknišs ar «Audi» automobili Nr. 2 pirmo reizi izvirzījās vadībā sestajā aplī. Savukārt «Audi» automobilis Nr. 1, ar ko brauca Marsels Fazlers/Andrē Loterers/Benoī Trelujē, jau sacīkšu sākumposmā papildināja «Audi» dubulto vadību. Sacīkšu 77. aplī šveicietis izcīnīja vietu pašā priekšā. Taču bojājums, kas pēc četrām stundām radās kreisajā priekšējā piedziņas vārpstā, nozīmēja, ka automobiļa Nr. 1 hibrīdsistēma vairs nevar nogādāt jaudu uz priekšējiem riteņiem. Tādēļ pašreizējiem pasaules čempioniem bija jāatzīst sakāve.

Šajā tehnoloģiski sarežģītajā labāko sporta hibrīdautomobiļu cīņā «Audi», tāpat kā pagājušajā gadā, Silverstonā guva uzvaru, apsteidzot «Toyota» komandu. Abi «R18 e-tron quattro» automobiļi ir noregulēti, lai radītu īpaši spēcīgu aerodinamisko spiediena spēku. Šā gada sacīkšu nolikumā paredzēta mazāka gaisa ieejas sprausla, kas samazinātu «Audi» LMP sporta automobiļu jaudu.

«Audi Sport» inženieri centās kompensēt šo trūkumu, papildus citam izstrādājot arī uz jaudu orientētu dzinēju. Turklāt dīzeļdegvielas sporta hibrīdautomobiļu degvielas tvertnes 58 litru ietilpība, kas ir par 20 procentiem mazāka kā konkurenta «Toyota» benzīna dzinēja sporta automobiļu degvielas tvertnes ietilpība, nozīmē, ka «Audi» automobiļiem intervāli starp degvielas uzpildes reizēm ir īsāki. Par spīti papildu degvielas uzpildes reizei, «Audi» spēja uzvarēt, finišējot vienu apli priekšā labākajam «Toyota» automobilim, kas sacīkstes beidza trešajā vietā.

Jau pēc trīs nedēļām paredzētas nākamās sacīkstes, kuras norisināsies 14. maijā «Spa-Francorchamps» trasē. «Audi» šogad pirmo reizi piedalīsies sacīkstēs ar trīs «R18 e-tron quattro» automobiļiem, lai sagatavotos Lemānas 24 stundu braucienam.

Ziņo redaktoram par kļūdu!

Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Komentētākie raksti

Satiksmes ierobežojumi

Vairāk

Valūtu kursi

20.11.2017
Ienākt apollo.lv