Augulis skaidro «airBaltic» lielos zaudējumus

Apollo
0 komentāru

Latvijas nacionālās lidsabiedrības AS «Air Baltic Corporation» («airBaltic») pagājušā gada 34,2 miljonus latu lielie zaudējumi skaidrojami ar nepietiekamo pamatkapitāla apjomu, biznesa portālam «Nozare.lv» sacīja satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).

Augulis skaidro «airBaltic» lielos zaudējumus

Foto: Edijs Pālens/LETA

«Zaudējumi jāvērtē kopā ar iepriekšējo gadu darbību, ar nepietiekamo pamatkapitālu jau no paša sākuma,» stāsta ministrs. Patlaban pamatkapitāls vai pamatkapitāla pietiekamība lidsabiedrībai esot nedaudz vairāk par 500 000 latu, taču kompānijas apgrozījums esot aptuveni 270 miljoni latu.

«Nav neviena tāda kompānija ar tik lielu apgrozījumu un šādu pamatkapitālu. Zaudējumi liecina, ka kompānija nevar attīstīties, ja nav normāla pamatkapitāla,» uzsver Augulis. Līdz ar to, neskatoties uz to, kādi 2009. vai 2010.gadā slēgti līgumi starp «airBaltic» akcionāriem, pamatkapitāls jāpalielina, lai kompānija varētu normāli attīstīties. «Kaut vai viens no piemēriem, lidmašīnas ir operatīvajā līzingā, un tas ir dārgi, un aizņemties tirgū arī ir dārgāk, jo nepietiek pamatkapitāla apgrozījumam,» sacīja ministrs.

Augulis arī uzsver, ka visi auditori ir apliecinājuši to, ka lidsabiedrībai pie esošā apgrozījuma pamatkapitāls ir jāpalielina. Arī lidsabiedrības padomē par to pieņemts vienbalsīgs lēmums.

Uz jautājumu, kā Augulis vērtē Dombrovska kritiskās piezīmes par neizdarīto attiecībā uz «airBaltic» tālāko attīstību, ministrs uzvēra, ka viņš, stājoties ministra amatā, saņēmis lidsabiedrību bez padomes, ar tādu akcionāru līgumu, «kāds nu tas ir noslēgts un kur valstij nav ietekmes».

«Pirmais, ko izdarīju, iecēlu padomi, taču kandidāts atteicās. Tad janvārī atkal apstiprinājām padomi, kura uzdeva valdei nākt klajā ar ziņojumu, kas notiks ar kompāniju tālāk. Piesaistījām auditorus, lai izvērtētu šo piedāvājumu, paralēli tam notiek audits, kuru veic auditorkompānija «PricewaterhouseCoopers» par 2010.gadu. Tad jāatceras ekonomikas ministra Arta Kampara (V) jūnija paziņojumi par situāciju, kas atkal izjauc padomes darbu un attiecības ar akcionāriem par tālāko darbību. Piesaistījām arī [investīciju kompāniju] «Prudentia», lai varētu izvērtēt lidsabiedrības darbu un virzītos uz priekšu,» paveikto raksturoja Augulis.

Kā ziņots, premjers Valdis Dombrovskis (V) vakar parakstījis satiksmes ministram Uldim Augulim (ZZS) adresētu rezolūciju, kurā uzskaitīti darbi, kas jāizdara saistībā ar aviosabiedrību «airBaltic», un dokumenti, kas jāiesniedz, aģentūru LETA informēja premjera preses sekretārs Mārtiņš Panke.

Pēc viņa vārdiem, runa ir par uzdevumiem un dokumentiem, kas jau tikuši minēti iepriekš, tostarp nepieciešams auditēts pagājušā gada pārskats un protokollēmums, lai valdība varētu lemt par tālāko rīcību.

Komentējot Satiksmes ministrijas (SM) pārstāvju teikto, ka auditori nesniedz atzinumu, kamēr akcionāri nav pieņēmuši lēmumu par aviosabiedrības pamatkapitāla palielināšanu, Panke teica, ka valdībai, pēc premjera domām, vajadzīga pilna finanšu informācija, tostarp auditēts gada pārskats.

Kā ziņots, SM saņēmusi neauditētu, bet «airBaltic» vadītāja Flika parakstītu 2010.gada pārskatu, kurā uzrādīti zaudējumi 34,2 miljonu latu apjomā. Uzņēmums arī vairākkārt norādījis uz nepieciešamību steidzami lemt par pamatkapitāla palielināšanu.

Augulis aicinājis premjeru sasaukt valdības sēdi, lai pieņemtu lēmumu par valsts kā akcionāra tālāko rīcību, taču Dombrovskis uzskata, ka SM vispirms jāiesniedz pilnīga informācija un jāizpilda iepriekš dotie uzdevumi, kas cita starpā skar arī akcionāru līguma grozīšanu, padarot to valstij izdevīgāku. Ja Augulis to neizdarīs, premjers gatavs izvērtēt ministra atbilstību amatam.

Privātais «airBaltic» akcionārs SIA «Baltijas Aviācijas sistēmas» vakar nāca klajā ar aicinājumu valstij izvēlēties vienu no trim iespējām - pārdot visas valstij piederošās «airBaltic» akcijas, pārdot valstij savus ieguldījumus «airBaltic» kapitālā vai arī palielināt kapitālu.

«Air Baltic Corporation» ir dibināta 1995.gadā. Aviokompānijas galvenie akcionāri ir Latvijas valsts (52,6%) un «Baltijas Aviācijas sistēmas» (47,2%). «Baltijas Aviācijas sistēmas» vienādās daļās pieder Flikam un Bahamās reģistrētajai kompānijai «Taurus Asset Management Fund Limited».

Ziņo redaktoram par kļūdu!



Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

16.08.2017
Ienākt apollo.lv