Auto īpašnieki satiksmes negadījumos iekļūst vidēji reizi 11 gados

Apollo
0 komentāru

Vidēji reizi 11 gados katrs vieglās automašīnas īpašnieks iekļūst ceļu satiksmes negadījumā, savukārt kravas automašīnu īpašnieki avārijā iekļūst vidēji reizi sešos gados, liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja apkopotā statistika, balstoties uz datiem par noslēgto apdrošināšanas līgumu skaitu un to termiņu, kā arī izraisīto ceļu satiksmes negadījumu daudzumu.

Auto īpašnieki satiksmes negadījumos iekļūst vidēji reizi 11 gados

Foto: R.Oliņš/«Apollo»

Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja informācija rāda, ka no 2009.gada Latvijā ir notikušas 78 000 avārijas, par kurām apdrošinātāji veica izmaksas.

Vislielākā ceļu satiksmes negadījumu skaitu izraisījuši vieglo transportlīdzekļu vadītāji, otrajā vietā atstājot kravas automašīnas. Tomēr, kā liecina LTAB statistika, kaut arī kravas automašīnu avāriju skaits ir zemāks, izmaksu apmēri un negadījuma sekas ir lielākas nekā vieglajiem transportlīdzekļiem.

Šā gada pirmajā pusē par kravas transportlīdzekļu izraisītajiem ceļu satiksmes negadījumiem apdrošinātāji cietušajiem atlīdzinājuši zaudējumus gandrīz trīs miljonu latu apmērā.

Savukārt vidējā izmaksātā zaudējumu atlīdzības summa par kravas automašīnu nodarītajiem zaudējumiem vienā avārijā veido 810 latus, kas ir par 256 latiem vairāk nekā vieglo transportlīdzekļu vidējā atlīdzība.

Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics uzsver: lai arī nākas dzirdēt jautājumus, kāpēc obligātās civiltiesiskās transportlīdzekļu apdrošināšanas (OCTA) polise jāiegādājas arī tiem autoīpašniekiem, kuri gadu no gada neiekļūst avārijās, tomēr OCTA pasargā ne tikai konkrēto auto īpašnieku no potenciālā negadījuma sekām, bet arī mazāk aizsargātos ceļu satiksmes dalībniekus - gājējus un riteņbraucējus.

OCTA Latvijā tika ieviesta 1997.gadā ar mērķi aizsargāt ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu intereses. Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja funkcijas ir nodrošināt ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību, veicināt OCTA sistēmas stabilitāti un attīstību, kā arī saskaņā ar likumdošanu nodrošināt izmaksas no OCTA garantijas fonda. Birojs ir Zaļās kartes biroju padomes biedrs un pilda Latvijas Zaļās kartes biroja funkcijas.

Ziņo redaktoram par kļūdu!

Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Komentētākie raksti

Satiksmes ierobežojumi

Vairāk

Valūtu kursi

22.10.2017
Ienākt apollo.lv