Auto vai velosipēds jeb kam priekšroka Kr.Barona ielā

Apollo
89 komentāri

Kopš Krišjāņa Barona ielā Rīgā ir veikta tā dēvētā rekonstrukcija un uz brauktuves ieviesta tā dēvētā rekomendējošā velojosla, regulāri aktualizējas jautājums par to, kuram no satiksmes dalībniekiem, kas vēlas pārvietoties pa šo ielu prom no centra vai pilsētas centra virzienā, ir priekšroka - velosipēdists var pretendēt uz šo brauktuves daļu tikai sev vai nevar.

Auto vai velosipēds jeb kam priekšroka Kr.Barona ielā

Jānis Škapars/TVNET

Tā dēvētās rekonstrukcijas rezultātā Kr.Barona iela platāka nav kļuvusi, taču uz tās tagad ierīkota un ar cita veida segumu izklāta rekomendējošā velojosla. Lai gan Ceļu satiksmes noteikumos ir atrunāts, ka rekomendējošajai velojoslai ir tikai informatīvs raksturs un tā velobraucējiem nekādas papildus privilēģijas nenodrošina, ne viens vien riteņbraucējs automašīnas uzbraukšanu uz šīs brauktuves daļas uzskata par pārkāpumu un ir neapmierināts. 

Tieši neskaidrība un nezināšana bieži vien ir konflikta cēlonis. Tādēļ vēlreiz atgādinām, ka velobraucējiem Kr.Barona ielas gadījumā ir jāievēro visi tie noteikumi, kas attiecas uz citām brauktuvēm, kas nav velosipēdu ceļi. Proti, viņiem jābrauc iespējami tuvu brauktuves labajai malai.

Jāpiebilst, ka Kr.Barona iela ir īpašs gadījums, jo uz tās ir arī tramvaja sliedes braukšanai abos virzienos. Un tas nozīmē, ka brīžiem šaurā brauktuve jāsadala velobraucējam, automašīnas vadītājam un tramvaja vadītājam. Uz šo problēmu norāda arī Facebook lietotāja Aija Strazdiņa. Sociālajā tīmeklī viņa raksta: «Ja uzbraucu uz velotakas, riteņbraucēji dauza mašīnu. Ja trāpu uz sliedēm, džinkstina tramvajs. Zelta vidusceļš (auto josla) fiziski par šauru. Kurš galvenais - veļļuks vai džimbulis?» 

Ja izveidojas šāda situācija, autovadītājam nekas cits neatliek kā vien pagaidīt, kad būs iespēja droši tikt garām velobraucējam. Jo satiksmes noteikumos šāda situācija ir skaidri un gaiši atrunāta. «Ja braukšanas joslās ceļu satiksme ir intensīva, apbraucot vai apsteidzot atļauts braukt pa tramvaja sliežu ceļa klātni tajā pašā virzienā vietās, kur sliežu ceļa klātne atrodas pa kreisi vienā līmenī ar brauktuvi. Šādā gadījumā nedrīkst traucēt tramvaja braukšanu.»

Ziņo redaktoram par kļūdu!

Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Komentētākie raksti

Satiksmes ierobežojumi

Vairāk

Valūtu kursi

21.11.2017
Ienākt apollo.lv