Automašīnas vadīšana iešļūcenēs

Apollo
0 komentāru

Vasara ir tas gadalaiks, kad liela daļa no mums izvēlas valkāt vaļējās sandales jeb iešļūcenes, kā tās tiek dēvētas tautā.

Automašīnas vadīšana iešļūcenēs

Foto: Evija Trifanova/LETA

Lai gan autovadītāju aptaujas rezultāti liecina, kas tieši iešļūcenes atzītas par neērtākajiem apaviem automašīnas vadīšanai, vienlaikus 25% aptaujāto atzīst, ka vasaras laikā izvēlas tieši šos apavus arī auto vadīšanai*. Papildus iešļūcenēm pie auovadīšanai nepiemērotajiem apaviem eksperti min arī augstpapēžu kurpes un apavus uz platformas.

Atbilstoši apavi nodrošina ātru reakciju bremzēšana brīdī, ērtu ātrumu pārslēgšanu un gazes pedāļa lietošanu. Savukārt tādas papildus iezīmes kā zoles reljefs ir īpaši nozīmīgas straujas bremzēšanas gadījumā.  «Lai gan īslaicīga pēdas atraušanās no pedāļa var šķist nekaitīga, jāatceras, ka, braucot ar 90 km/h, sekundē tiek veikti 25 metri,» atgādina «Renault» Braukšanas skolas direktors.

Pirmkārt, labiem apaviem ir jābūt labai zolei. Zole nedrīkst būt pārāk bieza un cieta, jo vadītājam ir jājūt, ar kādu spēku tiek spiests uz pedāli. Vēlams, lai zolei būtu arī labs rievojums, tādējādi samazinot iespēju tai noslīdēt no pedāļa. Tāpat jāizvairās no pārāk platām zolēm, jo tādējādi var tikt nospiesti divi pedāļi viena vietā. Kā nevēlami apavi autovadīšanai jānorāda arī kurpes, kas sprādzējamas ap potīti, jo pēdai kurpē būtu jāturas stabili, samazinot iespēju, ka tā varētu netīšām izslīdēt no apava. Tieši tas ir viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc iešļūcenes un kurpes, kas sprādzējas ap potīti, nav piemērotas autovadīšanai.

«Daudz piemērotākas autovadīšanai ir sporta kurpes, kurām ir plakana zole ar izteiktu rievojumu,» skaidro «Renault» Braukšanas skolas instruktori. Nekādā gadījumā automašīnu nedrīkst vadīt basām kājām!

«Renault» Braukšanas skolas instruktori iesaka: «Ja jūs izvēlaties valkāt apavus, kas nav piemēroti automašīnas vadīšanai, paņemiet līdzi citu apavu pāri, kuros auto vadīt ir ērti.»

Īpaša uzmanība jāvelta izvēlētajiem apaviem lietus laikā. «Ja zole ir slapja, tā pa pedāļiem slīd daudz vairāk. Turklāt, ja jūsu apaviem zolei ir slikti izteikts reljefs, tad slapjā laikā jūs patiesi riskējat zaudēt kontroli pār savu automašīnu,» brīdina «Renault» Braukšanas skolas instruktori. Lai no tā izvairītos, pirms uzsākt autovadīšanu, vajadzētu noslaucīt kurpju zoles.

Apavi, no kuriem jāizvairās:
• apavi uz platformas – tiem parasti ir bieza un smaga zole, kas ievērojami apgrūtina pēkšņas un straujas kustības, samazina izjūtas un ievērojami palielina iespēju apaviem iesprūst starp pedāļiem;
• augstpapēžu kurpes – augsts un tievs papēdis pavisam viegli var iestrēgt grīdas paklājiņā, tādējādi padarot manevrēšanu neiespējamu, turklāt tas nenodrošina arī stabilu atbalstu;
• iešļūcenes un apavi, kas sprādzējas ap potīti – šādi apavi nesatur pēdu, un tas var izraisīt kājas noslīdēšanu no pedāļa, vienlaikus radot sāpīgus nobrāzumus;
• apavi, kuri ir pārāk cieši ap potīti – tas traucē kājai ērti un ātri kustēties.

Apavi, kurus der izvēlēties automašīnas vadīšanai:
• zolei vajadzētu būt līdz 2,5 cm biezai, tā nedrīkst būt platāka par pēdu;
• zolei vajadzētu būt labam reljefam, lai apavi neslīdētu nost no pedāļiem;
• pēdai ir labi jāpieguļ zolei;
• apavi nedrīkst kavēt kustību vai radīt diskomfortu.

*Avots: "Norwich Union Motor" apdrošināšana, Lielbritānija

Ziņo redaktoram par kļūdu!

Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Komentētākie raksti

Satiksmes ierobežojumi

Vairāk

Valūtu kursi

24.11.2017
Ienākt apollo.lv