Autovadītāji arvien vairāk izvēlas savus spēkratus aprīkot ar autogāzes iekārtu

Apollo
26 komentāri

Lielāko Latvijas sabiedrības daļu ziņas par degvielas cenu kāpumu vairs neizbrīna. Benzīns un arī dīzeļdegviela kļūst arvien dārgāka, un cenu augšana ir rosinājusi daudzus autovadītājus pārdomāt braukšanas paradumus un jauna auto iegādi.

Autovadītāji arvien vairāk izvēlas savus spēkratus aprīkot ar autogāzes iekārtu

Foto: Publicitātes foto

Uz galvaspilsētas ielām sastrēgumi nav tik izteikt kā pirmskrīzes laikā, un nav vairs jābrīnās, ka Latvijā vieglo automobiļu daudzums ir sarucis teju par 316 tūkstošiem.

Pēc CSDD datiem, uz 2013. gada 1. janvāri, Latvijā ir reģistrēti 618 274 vieglie automobiļi, bet, salīdzinot ar 2009. gadu, automobiļu skaits sarucis par 315 554 vienībām un atgriezies 2003. gada līmenī. 2003. gadā reģistrēti 10 383 vieglie automobiļi, kuri bija aprīkoti ar gāzi, un šādas automašīnas aizņēma vien 1,7 procentus no Latvijā reģistrēto vieglo automobiļu skaita.

Ekonomiskā krīze bija labs stimuls pārbūvēt savu automašīnu, lai braukšanai varētu izmantot gāzi, un daudzi tā arī darīja. Arī uzņēmumi sāka meklēt optimālus risinājumus, lai mazinātu izmaksas uz degvielas rēķina. Diemžēl nopirkt jau ar gāzi aprīkotu jaunu auto faktiski nebija iespējams, bet, aprīkojot jaunu auto, īpašnieks varēja zaudēt garantiju.

Situācija jaunu automobiļu tirdzniecībā mainījās pēc «Ford» dīlera izvērstām aktivitātēm. Tieši «Ford» dīleris sāka aprīkot ar gāzi jaunus automobiļus — «Fiesta», «Focus», «Mondeo» un «S Max». Pērn «Rīgas taksometru parks» iegādājās 50 «Ford S Max» un viņu konkurents «Baltic Taxi» — divpadsmit ar gāzi darbināmus taksometrus.

Arī citi auto dīleri seko «Ford» piemēram. Šobrīd «Renault», «Dacia», «Citroen», «Honda» un «Suzuki» salonos var iegādāties jaunu automobili ar Latvijā uzstādītu gāzes iekārtu, nezaudējot rūpnīcas garantiju. 

SIA «Latvijas propāna gāze», modernizējot savu auto parku, iegādājās divdesmit divus «Renault Clio», «Megane» un «Kangoo» automobiļus, kuri darbināmi ar Latvijā uzstādītu autogāzes iekārtu. 

 «Rūpnieciski ar gāzi aprīkotus automobiļus «Renault» piedāvāja jau sen. Īsi pirms krīzes Latvijas žurnālisti varēja notestēt ar gāzi darbināmu «Renault Megane», bet pieprasīti tie nebija. Pircēji izvēlējās auto ar dīzeļdzinēju vai benzīna dzinēju. Krīze un tās radītās sekas mainīja daudzu pircēju un pārdevēju uzskatus. Nenoliedzami, šodien izdevīgāk ir braukt ar gāzi — pirmkārt, jauns auto ir lētāks nekā tāds pats ar dīzeļdzinēju, par nobraukto ceļa posmu arī tiek iztērēts mazāk latu; otrkārt, pēcgarantijas posmā benzīna auto apkope un arī rezerves daļas ir krietni vien lētākas nekā dīzelim,» stāsta Juris Adijāns, SIA «EURO-AUTO» klientu konsultants.

2013. gada janvārī Latvijā ir reģistrēti 38 417 ar autogāzi aprīkoti automobiļi, kopumā tie jau veido 6,2 procentus no visu reģistrēto vieglo auto skaita. Pirms desmit gadiem par trūkumu tika uzskatīts mazais DUS tīkls ar gāzes uzpildes iespējām, bet šobrīd gāzes uzpildes staciju skaits nemitīgi aug; to gan nevarētu teikt par tradicionālās degvielas uzpildes stacijām. Arvien populārākas kļūst pašapkalpošanās gāzes uzpildes stacijas, kurās degviela ir lētāka nekā pilna servisa DUS. 

«Jau trīs gadus pēc kārtas Latvijas degvielas tirgū ir vērojams autogāzes realizācijas pieaugums, kurš katru gadu tikai palielinās — 2010. gadā — +8% (salīdzinājumā ar iepriekšējo), 2011. gadā — +27%, bet 2012. gadā — +53%,» norāda SIA «Latvijas propāna gāze» autogāzes uzpildes tīkla vadītājs Dmitrijs Sverčkauskas.

Pēc oficiālajiem datiem, 2012. gadā gāzes iekārtas bija uzstādītas 13 700 automašīnās. Tas ir rekords, bet Latvija joprojām atpaliek no Lietuvas, Polijas vai Nīderlandes, kur katrs trešais benzīna dzinēja vieglās automašīnas īpašnieks brauc ar gāzi. 

«Jauna auto iegāde, kurš aprīkots ar autogāzi un rūpnīcas garantiju, ir prātīgā izvēle. Aprīkojot savu automobili ar mūsdienu autogāzes sistēmu, kuru uzstāda auto dīleri, autovadītājs nejutīs jaudas zudumu vai gāzei raksturīgo smaku. Gāzes sistēmas apkopi auto dīleris veic vienlaikus ar regulāro tehnisko apkopi, kuru ir paredzējis auto ražotājs. Diemžēl ne visi dīleri savu tehnisko īpatnību dēļ piedāvā ar autogāzi darbināmus spēkratus, bet esošais piedāvājums spēs apmierināt jebkuru auto pircēju, kuram ir racionāla attieksme pret auto iegādi,» uzsver Sverčkauskas.

Ziņo redaktoram par kļūdu!

Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Komentētākie raksti

Satiksmes ierobežojumi

Vairāk

Valūtu kursi

24.11.2017
Ienākt apollo.lv