Autovadītājiem jābūt īpaši piesardzīgiem atkušņa laikā

Apollo
2 komentāri

Transportlīdzekļu vadītāji parasti ir priecīgi, kad ziema tuvojas noslēgumam un no ceļu virsmas pazūd sniegs un ledus. Var likties, ka šādi laikapstākļi ir daudz piemērotāki autovadīšanai kā liels aukstums un sniegs. Taču atkusnis mēdz būt arī bīstams. Tas var būt saistīts ar slīdēšanu un akvaplanēšanu, kā arī melnais ledus ir diezgan bieža parādība uz ceļiem.

Autovadītājiem jābūt īpaši piesardzīgiem atkušņa laikā

Foto: Lita Krone/LETA

Slapjas ceļa virsmas, kas ir raksturīgas atkusnim, saistītas ar akvaplanēšanas risku, proti, saķeres zaudēšanas ar ceļu ūdens slāņa dēļ, kas atrodas starp riepām un ceļa virsmu. «Akvaplanēšana nozīmē, ka ritenis, kas griežas, savāc daudz vairāk ūdeni, kā spēj no tā atbrīvoties, tāpēc rodas ūdens slānis starp riepu un ceļa virsmu, kā rezultātā automašīna sāk slīdēt. Jo lielāks braukšanas ātrums un ūdens daudzums uz ceļa virsmas, jo lielāka akvaplanēšanas iespēja. Papildus risks rodas arī tad, ja tiek izmantotas nolietotas riepas,» brīdina Zbignevs Veseli (Zbigniew Weseli), «Renault Braukšanas Skolas» direktors.

Īpaši uzmanīgiem autovadītājiem jākļūst, ja parādās sajūta, ka stūre kļūst «pārāk brīva» un automašīna sāk slīdēt. Ja rodas šāda situācija, tad noteikti vajadzētu pēc iespējas samazināt stūres kustības, izvairīties no nevajadzīgiem manevriem un straujas bremzēšanas. Ieteicams noņemt kāju no gāzes pedāļa, un tas varētu palīdzēt atgūt kontroli pār automašīnu. «Ja nepieciešams bremzēt un automašīna nav aprīkota ar ABS, tad to vajadzētu darīt maigi, izmantojot pulsējošo bremzēšanas metodi,» iesaka Veseli.

Ūdens uz ceļa virsmām saistīts ar vēl kādu risku - tas var aizsegt pat visdziļākās bedres, kuru skaits pēc ziemas sezonas beigām ir ievērojami pieaudzis.

Ziemas noslēgums saistīts ar straujām temperatūras izmaiņām, it īpaši agri no rīta un naktīs. Tieši tad kūstošais sniegs, mitrais gaiss, lietus vai migla izveido plānu ledus slāni uz ceļa virsmas, ko dēvē par melno ledu. Šis slānis liek ceļa virsmai izskatīties vienkārši slapjai. Vēl viena zīme, kas liecina par melno ledu, ir vaļīga stūre un iztrūkstošā skaņa, ko rada riepu saķere ar slapju ceļa virsmu. Šādā situācijā gan strauja bremzēšana, gan pēkšņi manevri ir ļoti bīstami.

«Atkušņa laikā ieteicams ievērot lielāku distanci ar priekšā braucošo transportlīdzekli un pielāgot braukšanas ātrumu ceļa apstākļiem,» aicina «Renault Braukšanas Skolas» instruktori.

Ziņo redaktoram par kļūdu!

Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Komentētākie raksti

Satiksmes ierobežojumi

Vairāk

Valūtu kursi

18.11.2017
Ienākt apollo.lv