Bezdarbība vai darbības imitācija? «Cīņa ar vējdzirnavām» jeb Rīgas namu pārvaldnieku Attēlu galerija

Apollo
94 komentāri

«Tā ir cīņa ar vējdzirnavām», - tā par cerību sagaidīt no SIA «Rīgas namu pārvaldnieks» adekvātu risinājumu jau pamatīgi ieilgušai problēmai, saka Mēness ielas 13 nama iedzīvotāja Zane. 

Bezdarbība vai darbības imitācija? «Cīņa ar vējdzirnavām» jeb Rīgas namu pārvaldnieku 3 attēli Atvērt

Zanes dzīvoklis atrodas nama pēdējā stāvā. Šajā namā sieviete dzīvo kopš 2011.gada novembra: «Veicot nelielu kosmētisko remontu toreiz, pamanījām, ka kaut kādi notecējumi uz griestiem bijuši, taču nelieli, kā arī nezinājām, cik sen, jo kādu laiku dzīvoklis bija neapdzīvots. Pirmās problēmas ar jumtu bija 2012.gada ziemas beigās, ap februāri, kad sākās atkusnis. Dzīvoklī pazuda elektrība, parādījās lielāki pleķi uz griestiem. Elektrība pazuda, jo vieta kur sūcas mitrums, ir kāpņu telpai pieguļošā siena, kur atrodas elektrības skaitītājs. Toreiz jumtu it kā pavasarī salaboja, elektriķi, protams, bija jāizsauc pašiem, jo RNP elektriķi dzīvoklī neko darīt nevarot.»

«Ar šādām tādām problēmām saskaramies teju katru pavasari un rudeni, katru gadu rakstām, zvanām, jumtu it kā labo, bet pienāk lietus sezona, un tas atkal tek. Ūdens tek arī elektrības skaitītāja kastē, tā ka kāpnēs pie tā uz grīdas izveidojas peļķe. Tas noteikti nav droši. Dzīvoklis ir apdrošināts, RNP aktu sastāda, bet izrādās, ka neviens apdrošinātājs lietus ūdens bojājumus nesedz. Šogad veicam dzīvoklī kapitālo remontu, jau pavasarī diezgan intensīvi sākām komunicēt par kārtīgu jumta labošanu, lai svaigi izremontēts dzīvoklis atkal nebūtu ar pleķainiem griestiem,» stāsta Zane. 

Pēc telefona zvaniem un e-pastiem šā gada 5. oktobrī iedzīvotāja SIA «Rīgas namu pārvaldnieks» nosūtījusi iesniegumu uz ko saņemta atbilde 30. oktobrī, ka mājas jumts ir salabots un netek. Trīs dienas vēlāk dzīvokļa saimniece uzņēmusi fotogrāfijas ar mitrumu uz griestiem. Pleķi veidojušies arī virtuvē un vannasistabā. Zane stāsta, ka no SIA «Rīgas namu pārvaldnieks» tiekot saņemti visādi apgalvojumi, bet faktiski problēma netiek atrisināta un cilvēkiem nākas piedzīvot nepatīkamas situācijas.

Portāls «Apollo» sazinājās ar SIA «Rīgas namu pārvaldnieks», lai vaicātu, kā iestāde skaidro šādu bezdarbību, kāpēc tiek apgalvots pretējais, ka «jumts ir salabots»? SIA «Rīgas namu pārvaldnieks» Komunikācijas nodaļas projektu vadītāja Santa Vaļuma portālu informēja, ka «jumta remonts Mēness ielā tika veikts 2016.gada 15. septembrī, pēc tam, kad tika konstatēta ūdens sūce pie piltuves». 

Piltuve esot nomainīta un tecēšana novērsta. Atkārtots pieteikums par tecēšanu esot saņemts 2016.gada 3.oktobrī, kad tecēšana tikusi nekavējoties novērsta. Sākoties ziemai 4. un 8. novembrī notikusi sniega tīrīšana no jumta. Tomēr pēc iesnieguma redzams, ka par problēmām ar jumtu dzīvokļa iemītniece pārvaldi informējusi jau 2014.gada vasarā. Šā gada oktobra sākumā Zane lūgusi veikt pienācīgu remontu, taču atkal bez rezultātiem. Kā skaidro pārvaldē, esot jāgaida piemēroti laikapstākļi. 

«Jānorāda, ka dzīvojamai mājai nepieciešami apjomīgāki jumta remontdarbi, kurus ziemas periodā, kā arī nepiemērotos laikapstākļos veikt nav iespējams, jo remontdarbu tehnoloģija diemžēl to nepieļauj,» skaidroja Vaļuma. 

Ēkai esot veikti «lokāli remontdarbi, kas īslaicīgi - plānots, ka līdz apjomīgāku jumta seguma remontdarbu veikšanai, novērsīs ūdens noplūdes». 

«Jāņem vērā, ka minētajā adresē jumta segums ir vairākkārt remontēts, turklāt remontus savulaik ir veikuši arī paši mājas iedzīvotāji, darbus nesaskaņojot ar mājas pārvaldnieku, kā rezultātā ir radusies situācija, ka ēkas jumtam mainīti atsevišķi jumta posmi, kuru savienojumu vietas un dažādie segumi ir pilnībā jāatjauno un jāremontē, lai pilnībā novērstu nokrišņu un mitruma nokļūšanu ēkā,» informēja Vaļuma. 

Kad tieši jumts varētu tikt pilnībā saremontēts, precizēts netiek: «Apjomīgākus remontdarbus plānots veikt tiklīdz būs atbilstoši laikapstākļi. Par jumta remontdarbu veikšanu mājas dzīvokļu īpašnieki tiks informēti atsevišķi.»

Uz jautājumu, vai SIA «Rīgas namu pārvaldnieks» pēc pašu domām savu darbu veic labi un atbildīgi, atbilde gan netika saņemta. 

21.novembra vakarā Zane sazinājās ar portālu «Apollo», lai noskaidrotu, «vai notikusi kāda virzība ar tekošo jumtu», piebilstot, ka «joprojām cīnās ar vējdzirnavām...».

SIA «Rīgas namu pārvaldnieks» telefoniski Zanei esot atbildējis, ka jumtu salabos līdz 17.novembrim, taču tas joprojām neesot izdarīts: «Dzīvoklī veicam remontdarbus un meistars tur ir no pulksten 8-17 katru dienu, līdz ar to zinām, ka nekas labots nav un siena ir pamatīgi mitra. Kaut ko jau RNP dara, lai būtu iespaids, ka kaut kas notiek. Pēkšņi mistiski špaktelē kāpņu telpas sienu ap mūsu durvīm, kur bija notecējis, bet nu tā jau nav pamatproblēma.»

Mēness ielas nama iedzīvotāja norāda arī uz to, ka SIA «Rīgas namu pārvaldnieks» neiedziļinās iesniegumos un problēmas būtībā. «Saņemot atbildi par kāpņu netīrīšanu tika ziņots, ka trepes ir netīras 14. dzīvokļa remonta dēļ un īpašnieks atsakās tās uzkopt, laikam nemanot faktu, ka esmu šī dzīvokļa iemītniece...» norāda Zane. Tāpat SIA «Rīgas namu pārvaldnieks» nereaģējot uz zvaniem par avārijas situācijām namā. Arī par šo nekādi komentāri no SIA «Rīgas namu pārvaldnieks» puses netika sniegti. 

Nama iedzīvotāja novērojusi, ka namā konstanti netiek uzkoptas koplietošanā esošās trepes. Un neatbilstoša koplietojamo telpu uzkopšana 2014.gadā konstatējusi arī pati pārvalde, solot turpmāk veikt stingrāku kontroli un izsakot pateicību par aktīvu iesaistīšanos. 

Par problēmu ar nepietiekamu koplietojamo telpu uzkopšanu no SIA «Rīgas namu pārvaldnieks» puses portālu «Apollo» informēja arī Bruņinieku ielas 42 nama iedzīvotājs. 

Vaļuma portālam «Apollo» ziņoja, ka pēc pieprasījuma esot veikta Bruņinieku ielas 42, Rīgā, koplietošanas telpu un teritorijas apsekošana, pārbaudot sētnieka veikto darbu. Secināts, ka darbi kopumā veikti atbilstoši normatīvajiem aktiem. «Nelielas nepilnības tika konstatētas, piemēram, konfekšu papīriņi uz zemes - sētniekam norādīts, ka tie ir jāuzkopj. Mājas sētniece ir kundze gados, kas ļoti rūpīgi izturas pret savu darbu un amata pienākumiem,» informēja Vaļuma. 

Sētnieks uzkopšanas darbus veicot pēc noteikta grafika. Kāds tas ir, norādīts netiek. 

Bruņinieku ielas nama iedzīvotājs portālam tikmēr norāda, ka tā saucamais darbu grafiks iepriekš izvietots kāpņu telpā un tajā norādīts, ka uzkopšanas darbi, tai skaitā arī logu tīrīšana koplietošanas telpās tiek veikta vismaz reizi nedēļā. Pusgada laikā, kopš nama iemītnieks dzīvo konkrētajā namā, viņš sētnieci redzējis divas reizes. Pie nama kāpņutelpas durvīm esot caura miskaste, kas teju vienmēr ir pilna ar atkritumiem un tīrīta tā tiek «labākajā gadījumā reizi pāris nedēļās». 

Tikmēr SIA «Rīgas namu pārvaldnieks» pārstāve norāda, ka «gadījumā, ja kādreiz ir nepieciešama sētnieka darba pārbaude (ja iedzīvotāji ir ar uzkopšanas kvalitāti neapmierināti) - aicinām uzreiz vērsties pie mājas namu pārziņa vai pieteikt situāciju, zvanot uz 8900, lai atbildīgie darbinieki nekavējoties varētu veikt situācijas pārbaudi un atbilstoši rīkoties.»

«Jānorāda arī tas, ka mājā kāds no iedzīvotājiem veica remontu, tāpēc kāpņu telpā veidojās netīrība, kuru diemžēl pat aiz sevis nesakopa, kā rezultātā sētniece pastiprināti centās veikt koplietošanas telpu uzkopšanu tā, lai nodrošinātu kārtību un tīrību,» piebilda Vaļuma. 

Ziņo redaktoram par kļūdu!

Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

18.08.2017
 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

18.08.2017
Ienākt apollo.lv