Birks: «Rīgas satiksmei» vairāk jāinformē sabiedrība par e-biļetes ieviešanu

Apollo
0 komentāru

«Rīgas satiksmei» vajadzētu vairāk informēt sabiedrību par elektroniskās biļetes (e-biļetes jeb e-talona) ieviešanu galvaspilsētas sabiedriskajā transportā, intervijā aģentūrai LETA atzina Rīgas mērs Jānis Birks (TB/LNNK).

Jānis Birks

Jānis Birks

Foto: AFI

Birks norādīja, ka e-biļete ir «pavisam cita filozofija un cits domāšanas veids». «Faktiski e-biļete ir norēķinu karte, kas, tāpat kā jebkurš jauns produkts, piemēram, norēķini ar i-bankas starpniecību un kādi citi jaunievedumi, protams, rada ļoti daudz jautājumu,» skaidroja mērs.

«Runājot par e-biļetēm, protams, ka jārunā, jāstāsta un jāskaidro, kas un kā mainīsies, kā paredzēts ieviest šo e-biļeti. Ja rodas šādi jautājumi, tas norāda uz to, ka šis darbs nav pilnvērtīgi veikts un acīmredzot «Rīgas satiksmei» nopietni jādomā, kā vēl vairāk informēt sabiedrību un izskaidrot lietas būtību. Tas ir ļoti nopietns darbs, pie kā «Rīgas satiksmes» vadībai jāķeras klāt,» norādīja Birks.

Rīgas mērs atzina, ka arī viņam pašam bijuši jautājumi un viņš esot uz tiem guvis atbildes. Pēc Birka domām, «Rīgas satiksmei» esot «vēl ļoti lielas rezerves» sabiedrības informēšanā.

Birks uzsvēra, ka šie jautājumi ir ar «Rīgas satiksmi» pārrunāti un panākta vienošanās, ka pirmajos mēnešos netiks sodīti cilvēki un vairāk tiks veikts izskaidrojošais darbs, kā arī tiks papildus novirzīti cilvēku resursi, lai strādātu ar iedzīvotājiem.

Kā aģentūru LETA informēja «Rīgas satiksmes» preses sekretāre Iluta Bērziņa, iedzīvotāju informēšanai par e-biļeti plānotie izdevumi ir aptuveni 300 000 latu, kas ietver kopējās projekta īstenošanas izmaksas un paredzēti SIA «Rīgas karte» budžetā.

Aptuveni trešā daļa šo līdzekļu tiks izlietota pēdējā reklāmas kampaņas posma īstenošanai — informēšanai par lietošanu. Pirmie divi posmi — informēšana par e-talona ieviešanu un iedzīvotāju personalizācija — jau īstenoti, norādīja Bērziņa.

Uz plašākām iedzīvotāju grupām vērstās aktivitātes ietvēra TV reklāmu, reklāmu presē un internetā, kā arī sabiedriskajā transportā un izdales materiālus. «Starplaikā starp plānotām reklāmas aktivitātēm «Rīgas satiksme» atbild uz jautājumiem un veic apmācības, jo lielākoties iedzīvotājiem ir ļoti individuāli jautājumi,» skaidroja uzņēmuma pārstāve.

Par e-biļetes lietošanas sākšanu «Rīgas satiksme» informēs 12. februārī, kad attiecīgi sāksies arī trešais reklāmas kampaņas posms.

Kā ziņots, pēc e-talona ieviešanas Rīgas sabiedriskajā transportā būs iespējams izmantot jaunas biļetes un braukt ar atlaidi, maksājot par 10 vai 20 braucieniem.

Līdz ar elektroniskās norēķinu sistēmas ieviešanu Rīgas sabiedriskajā transportā tiks ieviestas jaunas biļetes, kas būs nopērkamas mazumtirdzniecībā, kā arī biļešu automātos. Jaunās biļetes būs paredzētas noteiktam braucienu skaitam vai noteiktam laika periodam. Cenas aprēķinātas atbilstoši nominālajam tarifam Rīgas sabiedriskajā transportā — 40 santīmu. Jaunās biļetes papildinās jau esošo braukšanas biļešu klāstu.

Kā norādīja Bērziņa, jaunās biļetes visērtāk būs iegādāties e-talonā-viedbiļetē, kas ir elektroniska kartona karte bez norādes par piederību konkrētam cilvēkam. Iegādājoties jaunās biļetes, iedzīvotājs vai pilsētas viesis maksās biļetes cenu un saņems viedbiļeti, kas būs derīga trīs mēnešus, — tas nozīmē, ka izvēlētie braucieni vai vēlamais laiks, piemēram, secīgas 24 stundas, trīs vai piecas dienas būs jāizlieto trīs mēnešu laikā no viedbiļetes iegādes brīža.

Jaunās biļetes noteiktam braucienu skaitam būs pieejamas pieciem, 10 un 20 braucieniem. Turklāt, pērkot 10 braucienus, tiks piemērota 5% atlaide un maksa par vienu braucienu būs 38 santīmi, attiecīgi biļete maksās 3,80 latus. Savukārt, pērkot 20 braucienus, tiks piemērota 10% atlaide, un par vienu braucienu būs jāmaksā 36 santīmi. Biļetes cena 20 braucieniem būs 7,20 lati. Vienu braucienu varēs apmaksāt, par 50 santīmiem iegādājoties papīra biļeti pie transporta līdzekļa vadītāja, kā arī viedkartes — personalizēta vai nepersonalizēta e-talona lietotāji.

Jaunās laika biļetes sākotnējā posmā būs nopērkamas tikai e-talonos-viedbiļetēs. Viedbiļete 24 stundām pēc kārtas, kas derīga jebkurā transporta veidā vai maršrutā, maksās 1,50 latus. Lai neierobežoti izmantotu visus sabiedriskā transporta veidus trīs dienu garumā, pasažierim būs jāiegādājas viedbiļete par 4,60 latiem. Savukārt viedbiļetei piecām dienām būs vairākas izvēles iespējas — to varēs iegādāties tikai vienam maršrutam par 3,40 latiem, vienam transporta veidam par 4,80 latiem, diviem transporta veidiem par 5,60 latiem vai arī visiem transporta veidiem par 7,60 latiem.

Par viedbiļetē apmaksāto beigu termiņu tās lietotājs varēs pārliecināties, ik reizi reģistrējot to transporta līdzeklī. Brauciena reģistrācija notiek, pietuvinot viedbiļeti pie viena no kartes lasītājiem transporta līdzeklī — autobusā, trolejbusā vai tramvajā. Kartes lasītāji transporta līdzeklī būs pretī katrām transporta līdzekļa durvīm.

Viedbiļetes varēs iegādāties vairāk nekā 300 vietās Rīgā — biļešu automātos un biļešu pārdošanas vietās, kā arī «Rīgas satiksmes» klientu centros.

Kā ziņots, otrs e-talona veids līdztekus viedbiļetei ir personalizēta un nepersonalizēta viedkarte — elektroniska plastikāta karte, kas nepieciešama iedzīvotājiem, kuri izmanto mēneša abonementus, un īpaši piemērota tiem, kas sabiedrisko transportu lieto regulāri.

Par personalizētā e-talona lietotāju var kļūt, iepriekš piesakoties, savukārt nepersonalizēto e-talonu iedzīvotājs saņems, iegādājoties savu pirmo biļeti un iemaksājot depozīta maksājumu — divus trīs latus, summa vēl tiek precizēta. Minēto maksājumu varēs saņemt atpakaļ, atdodot nepersonalizēto viedkarti kādā no «Rīgas satiksmes» klientu centriem.

Elektronisko norēķinu sistēmu Rīgas sabiedriskajā transportā plānots ieviest no šā gada 1. marta.

Ziņo redaktoram par kļūdu!



Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

25.11.2017
Ienākt apollo.lv