Bojāgājušo statistika uz Latvijas ceļiem joprojām baisa; plāno veikt jaunu pētījumu

Apollo
185 komentāri

Amatpersonas uzsver, kaut arī līdzšinējie centieni uzlabot drošību uz ceļiem nesuši augļus, tagad vajadzīgs padziļināts pētījums – kāpēc Latvijā ir tik daudz avāriju? Kādas ir versijas par to, kas vainojams pie bēdīgās statistikas uz Latvijas ceļiem skaidroja LTV1 ziņu raidījums «Panorāma».

Ilustratīvs foto

Ilustratīvs foto

Foto: Edijs Pālens/LETA

Latvijā aizvien ir viens no lielākajiem bojāgājušo cilvēku īpatsvariem Eiropas savienībā ceļu satiksmes negadījumos. Ja vēl nesen galvenais iemesls letālam iznākumam ceļu satiksmes negadījumos bija sēšanās pie stūres reibumā, tad tagad eskperti norāda, ka arvien lielāka problēma ir sabiedrības nihilisms pret satiksmes noteikumu ievērošanu.

To spilgti apliecina Ceļu satiksmes drošības direkcijas statistika par radaru fiksētajiem pārkāpumiem ar kuru šodien iepazīstināta Ceļu satiksmes drošības padome. Vietās, kur uzstādīti radari avārijas sarukušas tomēr divu gadu laikā radari vien fiksējuši 123 tūkstošus pārkāpumi par ko piemēroti sodi 4,3 miljonu eiro apmērā. No tiem nomaksāti 3,2 miljoni.

Arī bojāgājušo statistika joprojām ir baisa. Pērn uz ceļiem mira 164 cilvēki, bet šogad 144. Galvenais negadījumu iemesls esot pārgalvība, apdzīšanas manevru veikšana nepārliecinoties par šī manevra drošību, norāda Valsts policijā. Arī nogurums un, lai to novērstu vajadzīga uzlabota infrastruktūra.

Infrastruktūras vainu atzīst arī VAS «Latvijas valsts ceļi». Nākamgad «melno punktu» rekonstrukcijām atvēlēti 3,5 miljoni eiro. Tomēr reģionālajiem ceļiem naudas nepietiek. «Mēs ieguldām apmēram pusi no tās, kas būtu nepieciešams ceļu infrastruktūrā. Līdz ar to varam teikt, ka kopumā valstī situācija uz ceļiem pasliktinās, bet ja mēs izdalām atsevišķus segmentus tad situācija uzlabojas uz valsts galvenajiem autoceļiem un arī ceļu satiksmes negadījumu drošības situācija uzlabojas uz valsts galvenajiem autoceļiem,» sacīja VAS «Latvijas valsts ceļi» valdes priekšsēdētājs Jānis Egle.

Bojāgājušo skaita samazināšana līdz Eiropas savienības vidējam līmenim – 51 cilvēkam uz miljonu iedzīvotāju paredz jau spēkā esošais ceļu satiksmes drošības plāns, taču vajadzīgie rādītāji aizvien nav sasniegti.

Tagad šaubas ir par šī mērķa sasniegšanu 2020. gadā. «Kā saprotam pēc iepriekšējo datu analīzes, ka mēs nesasniegsim to plānu, kas būtu 2020. gadā jāsasniedz, tāpēc mums ir krietni vairāk jāiniciē darbs un jāsaprot konkrētās dažas lietas uz ko intensīvi jāliek visi spēki,» Satiksmes ministrijas Autosatiksmes departamenta direktors Tālivaldis Vectirāns.

Lai saprastu kurā virzienā jāliek galvenais uzsvars bojāgājušo skaita samazināšanā Satiksmes ministrijā drīzumā tiks uzsākts vērienīgs pētījums. Tā izmaksas būs aptuveni 100 tūkstoši eiro un to finansēs Latvijas transportlīdzekļu apdrošināšanas birojs.

Ziņo redaktoram par kļūdu!



Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

24.09.2017
Ienākt apollo.lv