«Business Week»: Latvijas mediju industriju gaida vēl ļaunāki laiki

Apollo
0 komentāru

Latvijas un citu Austrumeiropas valstu plašsaziņas līdzekļi, kuri jau pērn piedzīvoja grūtus laikus, šogad var nonākt vēl sliktākā situācijā, jo ir gaidāms, ka ekonomikas pagrimuma dēļ reklāmdevēji savus mārketinga budžetus turēs ciešos grožos, prognozē ASV biznesa žurnāls «Business Week».

«Business Week»: Latvijas mediju industriju gaida vēl ļaunāki laiki

Foto: Scanpix/Reuters

«Masu mediji Austrumeiropā 2010.gadā nevar gaidīt nekādus brīnumus. Tieši otrādi - sliktākais vēl ir tikai priekšā,» norāda izdevums publikācijā ar nosaukumu «Austrumeiropas mediji: izdzīvošanas gads».

«Business Week» sagaida, ka Austrumeiropas valstu plašsaziņas līdzekļu tirgus, kas kļūst arvien sadrumstalotāks, arī šogad turpinās ciest no zemiem reklāmas ieņēmumiem, jo reģiona ekonomiku atveseļošanās būs trausla, bet daudzām valstīm būs grūti izkļūt no recesijas, kas savukārt varētu pamudināt ārvalstu investorus pārtraukt savu biznesu šajās zemēs.

«Savukārt [Austrumeiropā strādājošo] sabiedriskajiem medijiem atvēlēto naudas līdzekļu apmērs, visticamāk, saruks vēl vairāk, tāpēc vairāki no tiem būs spiesti izstāties no spēles,» apgalvo Amerikas biznesa izdevums.

«Business Week» atsaucas uz reklāmas tirgus pētītāja «ZenithOptimedia» datiem, kas liecina, ka ekonomikas pagrimuma dēļ 2009.gadā salīdzinājumā ar 2008.gadu Austrumeiropā tēriņi reklāmām kritušies par 21%. Šogad esot gaidāms pieaugums, taču tas būšot tikai 2%, kas ne tuvu nav pietiekami, lai mediji atveseļotos pēc pērn piedzīvotajiem smagajiem zaudējumiem. Turklāt izaugsmi piedzīvošot tikai Polijas, Čehijas un Ungārijas mediju reklāmas tirgi, bet pārējās reģionā zemēs turpināšoties lejupslīde.

«Nerimstošā mediju tirgus sadrumstalošanās un konkurence ar interneta medijiem jau ir radījusi nopietnas problēmas tradicionālajiem medijiem reģionā. Reklāmas tēriņu kritums ir devis galīgo triecienu daudziem plašsaziņas līdzekļiem, piespiežot to ārvalstu īpašniekus atteikties no darbības reģionā,» raksta «Business Week».

Kā spilgtu piemēru šai tendencei izdevums min pagājušās vasaras notikumus, kad Zviedrijas grupa «Bonnier» pārdeva Latvijas ietekmīgāko laikrakstu «Diena» Roulendu ģimenei no Lielbritānijas un šim darījumam sekojošo daļas žurnālistu aiziešanu no darba laikrakstā, protestējot pret neskaidrībām saistībā ar jaunajiem īpašniekiem un viņu plāniem samazināt redakcijas tēriņus par pusi.

Vēl viens apliecinājums tam, ka ārzemnieki izpārdod savus mediju aktīvus Austrumeiropā, ir tas, ka pašlaik viens no lielākajiem dalībniekiem Bulgārijas mediju tirgū Vācijas «Westdeutsche Allgemeine Zeitung» ir sācis sarunas par divu savu dienas laikrakstu «Trud» un «24 časa» pārdošanu, piemetina «Business Week».

Ziņo redaktoram par kļūdu!



Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

24.08.2017
Ienākt apollo.lv