Cik gatavi esam eiro ieviešanai: iedzīvotāji pievērš uzmanību ziņām medijos un cenām veikalos

Apollo
6 komentāri

Šobrīd jau 61% iedzīvotāju ir labi informēti par pāreju uz eiro, kas par 19 procentpunktiem pārsniedz septembra rādījumu (42%).

Cik gatavi esam eiro ieviešanai: iedzīvotāji pievērš uzmanību ziņām medijos un cenām veikalos

Foto: Ieva Lūka/LETA

To atklāj «Swedbank» sadarbībā ar pētījumu kompāniju TNS šī gada novembrī veiktais ceturtais un noslēdzošais pētījums «Latvijas eiro gatavības indekss». Indeksu veido Latvijas iedzīvotāju un uzņēmumu vadītāju aptaujas rezultāti par informētību, attieksmi un rīcību saistībā ar plānoto pāreju uz eiro.  

Tuvojoties pārejai uz eiro, pieaudzis arī pret Eiropas vienoto valūtu pozitīvi un neitrāli noskaņoto iedzīvotāju skaits (59%, kas ir par septiņiem procentpunktiem vairāk nekā septembrī). No tiem vairāk nekā trešdaļa (34%) eiro ieviešanu Latvijā vērtē pozitīvi, kas ir par astoņiem procentpunktiem vairāk nekā septembrī. Savukārt skeptiski noskaņoto iedzīvotāju skaits sarucis no 48% septembrī līdz 41% novembrī.

Gatavojoties pārejai uz eiro, iedzīvotāji novembrī daudz vairāk pievērš uzmanību informācijai par naudas maiņu (46% novembrī pret 33% septembrī), cenšas noskaidrot būtiskāko pie draugiem vai paziņām (25% novembrī pret 15% septembrī), kā arī mērķtiecīgi meklēt informāciju masu medijos (23% novembrī pret 13% septembrī).

Tāpat iedzīvotāji (17%) aktīvi pievērš uzmanību produktu un pakalpojumu norādītajām cenām eiro un zina, pēc kāda kursa mainīs latus pret eiro (25%, par 12 procentpunktiem vairāk nekā septembrī).

Ziņo redaktoram par kļūdu!



Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

14.12.2017
Ienākt apollo.lv