Cilvēki sūdzas par mobilo sakaru operatoriem; PTAC aicina būt vērīgiem

Apollo
191 komentārs

Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) saņemtas vairākas sūdzības saistībā ar mobilo sakaru operatoru negodprātīgām darbībām klientu pārvilināšanā. Centrā aicina ziņot par negodprātīgām sakaru operatoru darbībām.

Cilvēki sūdzas par mobilo sakaru operatoriem; PTAC aicina būt vērīgiem

Foto: Reuters/Scanpix

Kā portāls «Apollo» uzzināja centrā, šobrīd saņemtas piecas sūdzības gan no patērētājiem, gan komersantiem. Sūdzību pamatā ir apstāklis, ka mobilo sakaru operatori izmanto maldinošas telemārketinga aktivitātes, uzdodoties par konkurējoša uzņēmuma pārstāvi un piedāvājot noslēgt jaunus līgumus par pakalpojumu.

«Tāpēc patērētājiem šobrīd jābūt īpaši vērīgiem, kā arī, konstatējot pārkāpumus vai aizdomas par tiem, aicinām informēt par konkrētajām darbībām PTAC,» norāda PTAC pārstāvji.

PTAC pārstāvji ziņo, ka ir sazinājušies arī ar operatoriem, kuri snieguši informāciju, ka šāda prakse netiek īstenota un ir pretrunā ar uzņēmumu politiku. Tāpat PTAC ir nosūtījis mobilo sakaru operatoriem aicinājumu izvērtēt situāciju savā uzņēmumā, īpašu uzmanību pievērst darbinieku apmācībām un klientu apkalpošanai un izvērtēt nepieciešamību veikt citus preventīvus pasākumus.

Tomēr PTAC atzīmē, ka arī pēc šīm darbībām, centrs turpina saņemt sūdzības par iespējamām mobilo sakaru operatoru negodprātīgām darbībām attiecībā uz klientu pārvilināšanu.

Saskaņā ar normatīvo regulējumu personai, kas distances ceļā, tai skaitā pa tālruni, piedāvā pakalpojumu, jāsniedz informācija par uzņēmumu, kuru pārstāv, jāsniedz pakalpojumu raksturojums, informācija par pakalpojuma cenu un pakalpojuma saņemšanas kārtību, kā arī citu patērētājam būtisku informāciju. Ja patērētājam šāda informācija netiek sniegta, tad pakalpojumu sniedzējs neievēro tam noteiktos pienākumus, informē PTAC.

Tāpat sniegtajai informācijai jābūt patiesai un tā nedrīkst būt maldinoša, tādējādi negatīvi ietekmējot vidusmēra patērētāja ekonomisko rīcību. Patērētājam, pirms tas pieņem lēmumu, vajadzētu uzdod neskaidros jautājumus pakalpojumu sniedzējam.

Lai varētu izmeklēt šo situāciju un nepieļautu no mobilo sakaru operatoru puses maldinošas komercprakses pret patērētājiem īstenošanu, PTAC aicina atsaukties patērētājus, kas ir saskārušies ar šāda veida negodprātīgu mobilo sakaru operatoru rīcību.

Informāciju PTAC patērētāji var sūtīt pa elektronisko pastu uz adresi ptac@ptac.gov.lv.

PTAC lūdz norādīt šādu informāciju: informāciju par mobilo operatoru, kurš īsteno praksi; situācijas aprakstu; patērētāja kontaktinformāciju (vārdu, uzvārdu, tālruni, e-pasta adresi). Ļoti būtiski ir pievienot informāciju par rīcībā esošajiem pierādījumiem, kas pamatotu konkrēto pakalpojuma sniedzēja praksi (piemēram, līguma projektu), kā arī sniegt informāciju par laiku, kad notika saziņa ar mobilo sakaru operatoru.

Ziņo redaktoram par kļūdu!



Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

14.12.2017
Ienākt apollo.lv