Dienvidu tilts gadu pēc atklāšanas uzņem 11,3% no satiksmes plūsmas

Apollo
0 komentāru

Otrdien, 17.novembrī, aprit gads kopš Dienvidu tilta pirmās kārtas atklāšanas. Saskaņā ar Rīgas domes (RD) Satiksmes departamenta datiem oktobrī tilts uzņēmis 11,3% no kopējās pilsētas satiksmes plūsmas, taču tiek prognozēts, ka pēc tilta pievedceļu izbūves satiksmes intensitāte pār to būtiski paaugstināsies.

Dienvidu tilts gadu pēc atklāšanas uzņem 11,3% no satiksmes plūsmas

Foto: Apollo/R.Oliņš

RD Satiksmes departamenta direktors Edgars Strods aģentūrai BNS norādīja, ka oktobrī, kamēr vēl nav pabeigta Dienvidu tilta pievedceļu izbūve, tilts ir uzņēmis 11,3% no kopējās satiksmes intensitātes pār Daugavas tiltiem - to katru diennakti Daugavas šķērsošanai ir izvēlējušies vidēji vismaz 23 650 autovadītāju.

«Pēc Dienvidu tilta pievedceļu izbūves pabeigšanas abos Daugavas krastos, kad tiltam būs izveidoti atbilstoši pieslēgumi gan Austrumu maģistrālei, Krustpils un Lubānas ielai Daugavas labajā krastā, gan Ziepniekkalna ielai Daugavas kreisajā krastā, satiksmes intensitāte pār to būtiski paaugstināsies,» prognozēja Strods.

Departamentā gan neatbildēja, vai tilta būvniecībā ieguldītie līdzekļi ir tā vērti, norādot, ka šī jautājuma izvērtēšana nav Satiksmes departamenta kompetencē.

«Jebkurā gadījumā Dienvidu tilts un tā pievedceļi ir ļoti būtiska Rīgas maģistrālo ielu tīkla un pilsētas centra apbraucamo ceļu sastāvdaļa, un tas ir nepieciešams iedzīvotāju mobilitātes uzlabošanai,» uzsvēra Satiksmes departamenta Komunikācijas nodaļas vadītāja Ieva Prauliņa.

Viņa paskaidroja - ja tie autovadītāji, kas oktobrīt Daugavu šķērsoja pa Dienvidu tiltu, izvēlētos, piemēram, Salu tiltu, tā satiksmes plūsma būtu daudz lēnāka.

Satiksmes departamenta dati liecina, ka Salu tiltam bijusi oktobrī visaugstākā satiksmes intensitāte un to šķērsojuši 73 233 transportlīdzekļi jeb 35,1% no kopējā skaita. Vanšu tilts uzņēmis 27,3% no kopējās satiksmes intensitātes jeb 56 857 transportlīdzekļus, savukārt Akmens tiltu oktobrī šķērsojuši 54 708 transportlīdzekļi jeb 26,2%.

Dienvidu tilta būvniecība sākās 2004.gadā. Tilts top trīs kārtās, un tā pirmā kārta - tilts ar estakādēm no Bauskas ielas Pārdaugavā līdz Slāvu pārvadam Daugavas labajā krastā - tika atklāta 2008.gada 17.novembrī.

Tilta garums ir 803 metri, projekta visu izbūvējamo ceļu garums patlaban - 2,5 kilometri, bet visu triju kārtu kopējais garums būs astoņi kilometri. Dienvidu tiltam ir sešas braukšanas joslas jeb trīs katrā virzienā, divi veloceliņi un divas ietves.

Pēc domē sniegtās informācijas, Rīgas domei tilta būvniecības pirmā kārta, ieskaitot inflācijas sadārdzinājumu un bankas finansējuma procentu likmi, izmaksās 254,3 miljonus latu. Tilta būvniecības otrajai kārtai paredzēts iztērēt 313,4 miljonus latu, savukārt tilta trešās kārtas posmā no Bauskas ielas līdz Ziepniekkalna ielai būvniecības kopējās izmaksas ar pievienotās vērtības nodokli ir 27,97 miljoni latu.

Novembra beigās ieplānota Rīgas domes (RD) un Dienvidu tilta būvnieku kompānijas «Dienvidu tilts» pārstāvju tikšanās par iespējām samazināt tilta būvniecības izmaksas, jo saskaņā ar ekspertu atzinumu domes iepriekšējo sasaukumu amatpersonas ir pieļāvušas pārkāpumus līguma par būvniecību slēgšanas procesā. Pēc kompānijas aplēsēm, Dienvidu tilta būvniecības izmaksas varētu samazināties par aptuveni 10 miljoniem latu, ņemot vērā, ka samazinās transportbūvju izmaksas.

Tilta būvniecības ģenerāluzņēmējs ir «Dienvidu tilts», kurā apvienojušās sešas lielākās Latvijas celtniecības kompānijas - «Skonto būve», «Latvijas tilti», «BMGS», «Tilts», «Rīgas tilti» un «Viadukts».

Ziņo redaktoram par kļūdu!



Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

17.08.2017
Ienākt apollo.lv