Džobsa pieeja «nepatīk – nepērc» varot dārgi izmaksāt «Apple»

Apollo
0 komentāru

Analītiķis Deivids Olivs (David Olive) uzskata, ka Stīva Džobsa (Steve Jobs, attēlā) uzstājīgā vēlme pilnībā kontrolēt savas tehnisko risinājumu programmatūras un «dzelžu» daļu, kļūs par iemeslu kura dēļ «Apple» diezin vai iekaros pasauli, vēsta thestar.com.

Džobsa pieeja «nepatīk – nepērc» varot dārgi izmaksāt «Apple»

Foto: Scanpix/Reuters

Pagājušajā mēnesī izrādījās, ka «Apple» tirgus vērtība pilnībā aizēnoja «Microsoft». Daudziem liekas, ka «Apple» produkcija mums būs apkārt visur. Bet tas var arī nenotikt. Protams, «Apple» pašlaik ir slavas zenītā. Tā jau ir pārdevusi vairāk nekā divus miljonus iPad planšetdatoru, kuri, par to var  nešaubīties, spēcīgi izmainīs portatīvās skaitļojamās elektronikas pasauli.

«Apple» pārliecinoši atgriezās plaša patēriņa tirgos. Vēl pirms desmit gadiem «Microsoft» vadītājs viņu nosauca par mirušu. «Apple» daļa operētājsistēmu tirgos pagājušā gadsimta deviņdesmitajos gados bija tikai 3%, bet akcijas vērtība 4 ASV dolāri. Tagad, pēc Stīva Džobsa atgriešanās 1997. gadā, kompānijas vienas akcijas cena ir sasniegusi 260 ASV dolārus, tas ir pieaugusi 65. reizes. Analītiķi paredz, ka tuvākajā laikā akciju vērtība pacelsies vēl un sasniegs 320 ASV dolāru līmeni.

«Apple» cenšas kļūt gandrīz vai par ekskluzīvu tekstu, audio un video datu piegādātāju. Taču tādi nav Stīva Džobsa plāni. Jo, ja viņš vēlētos sasniegt šādu rezultātu, tad viņam būtu jāatsakās no sava ideālisma un pieejas «nepatīk – nepērc», kura ietvaros «Apple» cenšās pilnībā kontrolēt savu produktu aparātu un programmu daļas. Jau tagad, popularitātes zenītā, „Apple” vajadzētu uzsākt licenzēt savu mobilo operētājsistēmu iPhone OS visiem ražotājiem, kuri to vēlas, kas padarītu to par industrijas standartu. Taču Džobsa kungs noraida šādu pieeju, tieši tāpat kā savulaik izdarīja ar Macintosh pirmajiem datoriem. Toreiz tas izvērsās tā, ka «Microsoft», kas pieturējās pie nedaudz savādākas pieejas, kļuva, praktiski, par monopolistu datoru tirgū un vēsturē iegāja, kā viena no visienesīgākajām kompānijām.
Vēsture atkārtojas. Pēc gada pirmā kvartāla rezultātiem, smartfoni, kuri izmanto atvērtu Google Android operētājsistēmas bāzi tirdzniecības apjomu ziņā jau ir apsteiguši «iPhone». Vēl vairāk, iPhone šajā tirgū ir noslīdējis uz trešo vietu, garām palaižot arī «BlackBerry». Bez tam, smartfonu «iPhone» dizains ir askētisks un unificēts, kas pieņemams tālu ne visiem. Gluži pretēji ir operētājsistēmas Android iekārtām – drīzumā tās būs pieejamas absolūti jebkurai gaumei. Un beidzot «iPhone» un «iPad» cena ir ļoti augsta un šīs ierīces daudziem vienkārši nav pa kabatai.

«Apple» pieturas pie ļoti stingras politikas attiecībā pret programmu nodrošinājuma izstrādātājiem – kāds bija viens vienīgs skandāls ar «Adobe», protams, «Apple» fenomens pagaidām darbojas, bet tomēr ar šādu pieeju jēpīša kompānijas auditorija tiek ierobežota.

«Microsoft» pozīcijas, gluži pretēji, joprojām ir ļoti stipras, neskatoties uz kļūdu un neveiksmīgu produktu sēriju: Windows ir uzstādīta uz deviņiem datoriem no desmit, pusmiljards cilvēku lieto Office paketi. Šādas lietotāju armijas «Apple» nav. Akciju cenu kāpums, pirmkārt, ir saistīts ar ticību nākotnei – revolucionāriem produktiem, tādiem kā «iPad», «iPhone» un «iPod». Taču, pirmkārt, Džobsa intuīcija vienreiz var pievilt. Otrkārt, visus jaunievedumus visai ātri kopē konkurenti: praktiski katram ražotājam tagad var atrast iPhone analogu. «Nokia» joprojām kontrolē lielu daļu mobilo tālruņu tirgus un veido daudz jaunu un interesantu smartfonu. Izstādē «Computex 2010» mēs redzam simtiem planšetdatoru, kuri gatavi ienākt tirgū un kļūt par «iPad» konkurentiem.
 

Ziņo redaktoram par kļūdu!



Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

25.11.2017
Ienākt apollo.lv