Eiropas Savienībā nevarēs krāpties ar auto nobraukumu

Apollo
59 komentāri

Eiropas Parlaments (EP) trešdien apstiprinājis jaunu transportlīdzekļu tehniskā stāvokļa noteikumu kopumu, kas cita starpā paredz, ka turpmāk tiks novērstas krāpšanās iespējas ar automašīnu nobraukumu.

Eiropas Savienībā nevarēs krāpties ar auto nobraukumu

Foto: kappuru, CC BY-NC 2.0

Parlamenta apstiprinātie noteikumi paredz - dalībvalstīm ir jāveic nepieciešamie pasākumi, lai nodrošinātu, ka jebkādas manipulācijas ar odometru vai to rādījumu izmainīšanu tiek uzskatīta par nodarījumu un par to tiek piemērotas sankcijas, kā arī  - lai nodrošinātu odometra rādījuma pareizību visā transportlīdzekļa ekspluatācijas laikā.  

«Iegādājoties lietotu auto, daudziem nācies saskarties ar šaubām par patieso tā nobraukumu. Lai novērstu krāpšanos ar odometriem, noteikts, ka katras tehniskās apskates laikā tiek reģistrēts transportlīdzekļa nobraukums. Līdz ar to, iegādājoties lietotu automašīnu, tās pircējam būs iespēja noskaidrot patieso tās nobraukumu,» norāda Eiropas Parlamenta deputāts Krišjānis Kariņš (V).

Tāpat jaunie noteikumi paredz tehniskās apskates sertifikātu savstarpēju atzīšanu starp dalībvalstīm, jo līdz ar jaunajiem ES transportlīdzekļa tehniskā stāvokļa noteikumiem tiek vienādoti minimālie tehniskās apskates standarti visās dalībvalstīs.

«Tas nozīmē, ka vienā valstī veiktā tehniskā apskate tiks atzīta par derīgu arī citā dalībvalstī,» skaidro deputāts.

Vēl EP apstiprinātie noteikumi paredz, ka tehniskās apskates vieglajiem auto pirmo reizi būs jāveic pēc četriem gadiem un tad ik pēc diviem. Tomēr katra ES dalībvalsts var noteikt, ka tehniskās apskates transportlīdzekļiem jāveic biežāk, nekā to paredz noteikumi.

Kariņš, kurš bija par likumprojektu atbildīgās Rūpniecības, pētniecības un enerģētikas komitejas viedokļa veidotājs šajā jautājumā, atgādina, ka Latvijā jaunām automašīnām (līdz 3,5t) pirmā apskate jāveic pēc diviem gadiem un pēc tam katru gadu.

«Šī jautājuma skatīšana Eiropas Savienībā dod Latvijai iespēju vēlreiz izvērtēt vai transportlīdzekļu tehnisko apskašu biežums mums ir samērīgs,» norāda deputāts.

Pēc noteikumu kopuma apstiprināšanas plenārsēdē tiks uzsāktas sarunas ar Eiropas Komisiju un Padomi par teksta gala versiju.

Ziņo redaktoram par kļūdu!



Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

18.11.2017
Ienākt apollo.lv