Ekspertīze: Par mašīnistu vainu vilcienu katastrofā liecina vairāki faktori

Apollo
0 komentāru

Ir vairāki faktori, kas ļauj secināt, ka atbildība par 2. februāra traģisko vilcienu katastrofu Rīgā jāuzņemas elektrovilciena mašīnistiem, liecina dzelzceļa transporta speciālistu ekspertu sniegtā informācija.

Piemēram, lokomotīves ātrummērītāja lentes atšifrējumi rāda, ka elektrovilciena brigāde ir pabraukusi garām maršruta luksofora aizliedzošajam signālam un iebraukusi vilciena Maskava-Rīga sagatavotajā maršrutā, aģentūrai LETA skaidroja Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) Dzelzceļa transporta institūta vadītājs Pēteris Balckars.

Tāpat secināts, ka pirms pabraukšanas garām signālam trīs reizes tika nospiests modrības rokturis, kas liecina par brigādes modrību ceļa posmā līdz maršruta luksoforam. Nav saprotams, kāpēc netika ņemts vērā luksofora aizliedzošs signāls, norādīja speciālists.

Viņš paskaidroja, ka gadījumā, ja modrības rokturis netiktu nospiests, pēc 20 sekundēm iedarbotos vilciena pēkšņās darbības bremzes un elektrovilciens būtu samazinājis kustības ātrumu. Līdz ar to sadursme būtu notikusi pie mazāka kustības ātruma un ar ievērojami mazākām sekām.

Eksperti arī secinājuši, ka Rīgas pasažieru stacijas signālu un pārmiju vadības mikroprocesoru sistēma pirms sadursmes ir darbojusies normāli. Par to liecinot fiksētie notikumu un iekārtu stāvokļa ieraksti šīs sistēmas atmiņā. Ekspertīzes laikā veiktās pārbaudes tās darba derīgumu apstiprināja, piebilda RTU pārstāvis.

Kā ziņots, vilcienu katastrofā izdzīvojušais mašīnists Sergejs Ribačoks līdz ar šādiem ekspertīzes rezultātiem no liecinieka šajā lietā atkal kļūs par aizdomās turamo un drīzumā tiks nopratināts.

LETA jau ziņoja, ka 2. februārī netālu no Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas sadūrās elektrovilciens Lielvārde-Rīga un vilciens Maskava-Rīga. Vilcienu sadursmē gāja bojā četri cilvēki, bet vēl 29 cieta.

Arī Valsts dzelzceļa tehniskās inspekcijas izmeklēšanas rezultāti iepriekš liecināja par vilciena Lielvārde-Rīga brigādes atbildību vilcienu katastrofā. Inspekcija secināja, ka sadursmi izraisīja elektrovilciena mašīnistu brigādes rīcība, kurā konstatēti vairāki pārkāpumi.

Tūlīt pēc katastrofas gan «Latvijas dzelzceļa» vadītājs Andris Zorgevics, gan satiksmes ministrs Ainārs Šlesers (LPP) apgalvoja, ka notikušajā vainojams vilciena mašīnists. Tobrīd Ribačoku ugunsdzēsēji vēl grieza ārā no vilciena vraka. Mašīnists neatzīst savu vainu notikušajā.

Tā kā ekspertīzes ieilga, aprīlī vienīgajam par vilcienu katastrofas izraisīšanu aizdomās turētajam — mašīnistam Ribačokam — policija noteica tikai liecinieka statusu, bet citi aizdomās turamie šajā lietā netika atrasti.

Ziņo redaktoram par kļūdu!



Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

18.10.2017
Ienākt apollo.lv