Finanšu ministrija dienesta auto nodokli padara bezvērtīgu

Apollo
0 komentāru

Finanšu ministrijas (FM) izstrādātie noteikumi saistībā ar dienesta auto nodokli pēc būtības «izgāž» sākotnējo dienesta auto nodokļa būtību un pārvērš to par vienkāršu papildu naudas iekasēšanu valsts budžetā, nevis vēlēšanos izskaust no pašreizējās prakses normu, ka uz juridiskas personas vārda tiek iegādāti dārgi transportlīdzekļi privātām vajadzībām, tādējādi apejot valsts budžetu, nemaksājot PVN, uzskata SIA «GSM Apsardze» vadītājs Latvijā Raivis Ozoliņš. 

Finanšu ministrija dienesta auto nodokli padara bezvērtīgu

Foto: Evija Trifanova/LETA

Iepriekš izskanējusī informācija liecina, ka FM izskatīja divus risinājumus, kā administrēt dienesta auto nodokli. Pirmais — aprēķinot to pēc kilometru nobraukuma ārpus darba vajadzībām, otrais — diferencējot nodokli pēc motora tilpuma.

Pašreiz iecerētā kārtība iekasēt nodokli pēc transportlīdzekļa motora tilpuma savā ziņā ir neloģiska un pats administrēšanas process ir absurds.

FM uzskata, ka uzņēmumi ir «iemācījušies rakstīt» ceļazīmes tā, kā būtu izdevīgi uzņēmumam. Drīzāk jāteic, ka joprojām no valsts puses nav izstrādāts strādājošs kontroles mehānisms, kā Valsts ieņēmumu dienests varētu kontrolēt šīs atskaites, jo citādi no tām nav nekādas jēgas un uzņēmējiem līdz šim un turpmāk būs uzkrauts nevajadzīgs birokrātiskais slogs.

Tā vietā, lai izmantotu jau līdz šim izmantoto ceļazīmju sistēmu jaunā nodokļa administrēšanā, FM mēģina ieviest kaut kādus jauninājumus papildu ceļazīmju rakstīšanai, kas būs jāveic arī turpmāk, uzliekot par pienākumu uzņēmumiem veikt papildu darbības un atskaites.

«Daudz saprātīgāk būtu izmantot jau līdz šim strādājošo praksi, gatavojot ceļazīmes, un ieviest dienesta auto nodokļa administrēšanu, balstoties uz nobraukto kilometrāžu ārpus darba vajadzībām. Šis risinājums neprasītu no uzņēmumiem papildu darbības — uzņēmums tāpat kā līdz šim rakstītu ceļazīmes, un no tās jau automātiski iespējams aprēķināt, cik veikti braucieni ārpus darba vajadzībām un cik liels nodoklis būtu jāmaksā,» uzskata Ozoliņš.

Vienīgais, kas papildus jāveic, ieviešot dienesta auto nodokli pēc transportlīdzekļa nobraukuma privātajām vajadzībām, ir valsts «it kā» strādājošā juridisku personu transporta ceļazīmju uzraudzības procesa un valsts kontroles mehānisma sakārtošana. Ja tiks pieņemts lēmums, ka dienesta auto nodoklis būs jāmaksā, izejot no transportlīdzekļa motora tilpuma, varētu uzskatīt, ka FM atzīst: ceļazīmju rakstīšana juridiskajām personām Latvijā kā atskaišu sistēma nedarbojas. Un tad rodas jautājums — kādēļ ceļazīmju rakstīšana, lai norakstītu degvielu saimnieciskām darbībām, tiek iekļauta arī noteikumu projektā par dienesta auto nodokli, diferencējot to pēc transportlīdzekļa motora tilpuma, jo, kā uzskata FM, «daudzi ir iemācījušies uzrakstīt dažādas ceļazīmes»!

Ziņo redaktoram par kļūdu!

Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Komentētākie raksti

Satiksmes ierobežojumi

Vairāk

Valūtu kursi

17.10.2017
Ienākt apollo.lv