Fliks pērn nav brīdinājis valsts akcionāru par «airBaltic» milzīgajiem zaudējumiem

Apollo
0 komentāru

Latvijas nacionālās lidsabiedrības «airBaltic» prezidents Bertolts Fliks ne reizi pagājušajā gadā, tiekoties ar valsts akcionāru pārstāvjiem, nav informējis par milzīgajiem zaudējumiem, ar kādiem strādā kompānija, biznesa portālu «Nozare.lv» informēja bijušais satiksmes ministrs Kaspars Gerhards (TB/LNNK).

Fliks pērn nav brīdinājis valsts akcionāru par «airBaltic» milzīgajiem zaudējumiem

Foto: Edijs Pālens/LETA

Kā ziņots, valsts akcionārs saņēmis neauditētu 2010.gada pārskatu, kurā uzrādīti «airBaltic» zaudējumi 34,2 miljonu latu apjomā.

Satiksmes ministriju kā valsts akcionāru «airBaltic» valde pērn ne vienu reizi neesot informējusi par iespējamiem milzu zaudējumiem.

«Martā «airBaltic» valde prezentēja biznesa plānu un prognozēja 2010.gadā gan peļņu, gan uzņēmuma attīstību,» skaidro Gerhards. Investējot lidsabiedrības pamatkapitālā 15,8 miljonus latu lielos finanšu līdzekļus, esot prognozēts, ka tas būs liels sasniegums flotes atjaunošanai, jo tas bija priekšnoteikums darījumam, lai iegādātos astoņas «Bombardier» lidmašīnas.

«Tikāmies gan divpusēji ar Flika kungu, gan bijām pie premjera, un Fliks apliecināja, ka, nododot līzingā iegādātās «Bombardier» lidmašīnas, tas ļaus strādāt ar pozitīvu rezultātu un pat «airBaltic» atpirkt zīmolus no privātā akcionāra «Baltijas aviācijas sistēmām». Fliks solījis, ka tas var notikt 2010.gada rudenī. Zīmolu vērtība ir deviņi miljoni latu. Turklāt Fliks pērn esot parakstījis memorandu ar lidostu «Rīga» par parāda problēmas risinājumu. «2009.gadā kompānija strādāja ar peļņu un nekas neliecināja, ka 2010.gadā varētu būt tik lieli zaudējumi, ne to valde apliecināja, ne kāds cits,» uzsver bijušais ministrs.

«Ir divas iespējas – vai nu viņš līdz galam nav devis visu informāciju, vai nu, neskatoties uz visiem plānotajiem ieguvumiem, tomēr kompānijas bizness nav bijis veiksmīgs,» secina Gerhards.

Tagad Gerhards atzīst, ka lidsabiedrības zaudējumi ir «ļoti lieli». «Ir jāskatās, kāda situācija bija degvielas tirgū, kāda bijusi biļešu politika, taču jautājums ir, vai šādus lēmumus, kas nav bijuši veiksmīgi, bija jāpieņem vienpusējā kārtā un vai tas liecina par labu pārvaldību un abpusēju interešu ņemšanu vērā,» uzsver Gerhards. Viņš arī retoriski jautā - «no vienas puses, ir labi, ka lidsabiedrība ir saglabājusi savu vietu tirgū un pat bijusi pasažieru skaita izaugsme, taču vai par šādu cenu, un vai otrs akcionārs ir bijis gatavs par šo cenu to atbalstīt.«

Kā ziņots, Satiksmes ministrija (SM) kā valsts kapitāla daļu turētājs AS «Air Baltic Corporation» («airBaltic») saņēmusi akciju sabiedrības padomes lēmumu, kurā lidsabiedrības valde piedāvā sabiedrības pamatkapitāla palielināšanu par 63,68 miljoniem latu, biznesa portālu «Nozare.lv» informēja satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).

No šīs summas 30 miljoni latu būtu jau VAS «Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs» (LVRTC) un SIA «Baltijas Aviācijas sistēmas» (BAS) īpašumā esošo obligāciju konvertācija, bet pārējā daļa būtu apmaksa naudā, kas nepieciešama, lai nodrošinātu sabiedrības turpmāku darbību un attīstību.

Kā ziņots, valsts akcionārs saņēmis neauditētu 2010.gada pārskatu, kurā uzrādīti «airBaltic» zaudējumi 34,2 miljonu latu apjomā.

Pēdējo sešu gadu laikā «airBaltic» strādājusi ar kopumā 42,7 miljonu latu zaudējumiem, liecina biznesa portāla «Nozare.lv» apkopotā informācija.

«Air Baltic Corporation» ir dibināta 1995.gadā. Aviokompānijas galvenie akcionāri ir Latvijas valsts (52,6%) un «Baltijas Aviācijas sistēmas» (47,2%). «Baltijas Aviācijas sistēmas» vienādās daļās pieder Flikam un Bahamās reģistrētajai kompānijai «Taurus Asset Management Fund Limited».

Gerhards satiksmes ministra amatu atstāja pēc vēlēšanām pērnā gada beigās.

Ziņo redaktoram par kļūdu!



Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

22.10.2017
Ienākt apollo.lv