Freimanis: «Dienai» īpašnieki liek strādāt bez zaudējumiem, saturu neietekmē

Apollo
18 komentāri

«Dienas» grupas īpašnieki vēlas, lai koncerna visas daļas strādātu bez zaudējumiem, taču laikrakstu «Diena» un avīzes portāla saturu viņi neietekmējot, intervijā biznesa portālam «Nozare.lv» apgalvoja jaunieceltais «Dienas» galvenais redaktors Aigars Freimanis.

Freimanis: «Dienai» īpašnieki liek strādāt bez zaudējumiem, saturu neietekmē

Foto: Ieva Čīka/LETA

«Pirms atnākšanas bija garas sarunas par šo jautājumu ar valdes pārstāvjiem, arī ar [valdes locekli] Jāni Maršānu, tiešo akcionāru pārstāvi. Redakcijas darbs saturiski nekādā veidā netiek ietekmēts. Tas arī tika pateikts,» teica Freimanis, kas kā avīzes «Diena» galvenais redaktors strādā no janvāra sākuma.

Par laikraksta saturu runāts tikai «tradicionālām» frāzēm, uz kādām varot balstīties jebkurš profesionāls medijs, Freimanis stāstīja. Valdes pārstāvji teikuši, ka «Dienai» «jābūt kvalitātei, nevajadzētu būt dzeltenumam. Jābūt kompetencei, jāiespaido sabiedriskā doma, jābūt tādam laikrakstam, kas nosaka sabiedrības dienas kārtību, vismaz daļēji».

Freimanis uzsvēra, ka citas prasības kā finanšu rādītāju uzlabošanu no «Dienas» koncerna valdes neesot dzirdējis.

«Viss, kas man tika teikts, un arī trīs mēnešos, ko esmu nostrādājis, tas tā arī ir bijis - ka koncerns kā veselums un katra tā daļa nedrīkst radīt zaudējumus. Tas bija principiāls lēmums, kas pieņemts akcionāru vidē,» viņš sacīja.

Freimanis gan pasvītroja, ka akcionāri neprasa pārsteidzīgu rīcību, lai par katru cenu likvidētu zaudējumus koncerna līmenī. «Tik naivu akcionāru nav, viņi grib iespēju robežās tuvināties nullei. Par modeļiem, kā samazināt zaudējumus, varam runāt tālākā nākotnē, jo koncepcija atrodas uz galda un tiek apspriesta,» viņš teica.

Vaicāts, vai viņš zina, kas ir AS «Diena» īpašnieki, Freimanis teica: «Zinu, kas ir īpašnieki Rīgas Tirdzniecības ostas (RTO) līmenī, un ar tiem esmu arī komunicējis. Labprāt uzklausu informāciju, ka tur aiz muguras stāv kaut kas vai kaut kas..., bet to lai pasaka valdes priekšsēdētājs Edgars Kots.»

Kā ziņots, kopš zviedru «Bonnier» mediju koncerns 2009.gada vasarā pārdeva «Dienu» un avīzi «Dienas bizness» it kā britu Roulandu ģimenei, ir parādījušās vairākas versijas par to, kas ir «Dienas» koncerna patiesie īpašnieki un labuma guvēji. Minēti gan Latvijas «oligarhu» vārdi, gan bijušajam politiķim Aināram Šleseram tuvu stāvošais uzņēmējs Viesturs Koziols, kas 2010.gadā veica darījumus ar «Dienas» kapitāla daļām. Kā liecina «Firmas.lv» dati, RTO pieder vairākām citām juridiskām personām, tostarp kādam Norvēģijas uzņēmumam.

Freimanis dzimis 1960.gadā Rīgā. Latvijas Universitātē (LU) sācis studēt Fizikas un matemātikas fakultātē, bet, mainot studiju priekšmetus, 1987.gadā beidzis LU Vēstures un filozofijas fakultāti. No 1990.līdz 1994.gadam vadījis LU Socioloģijas katedru, 1991.gadā dibinājis sabiedrības un tirgus pētīšanas uzņēmumu «Latvijas fakti», kuru vadījis līdz iecelšanai par «Dienas» galveno redaktoru un kur viņam joprojām pieder 58% kapitāla daļu.

Avīze «Diena» dibināta 1990.gadā.

AS «Diena» 2011.gadā strādāja ar 1,49 miljonu latu zaudējumiem un 16 miljonu latu apgrozījumu.

Ziņo redaktoram par kļūdu!



Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

18.11.2017
Ienākt apollo.lv