Godmaņa avārijas krimināllietā iespējams mierizlīgums

Apollo
0 komentāru

Krimināllietā, kurā apsūdzēti abi šoferi, kas bija iesaistīti ceļu satiksmes negadījumā, kurā galvas traumu guva toreizējais premjers Ivars Godmanis, iespējams izlīgums ar cietušajiem, kas paver iespējas apsūdzētajiem tikt cauri sveikā.

Godmaņa avārijas krimināllietā iespējams mierizlīgums

Foto: «Apollo»/R. Oliņš

Rīgas Centra rajona tiesas pārstāvis Kaspars Sadauskis aģentūrai BNS pastāstīja, ka pirmdien apsūdzētā pasažieru busiņa vadītāja Dzintara Sproģa aizstāvji tiesai lūdza atlikt lietas izskatīšanu, lai varētu panākt izlīgumu ar cietušajiem. Tiesa lietas izskatīšanu atlika līdz 13.oktobrim.

Otrs apsūdzētais Drošības policijā strādājošais Godmaņa automašīnas šoferis Aigars Čaunāns jau iepriekš bija panācis izlīgumu ar diviem no trim cietušajiem. Pagaidām gan drošībnieks no kriminālatbildības vēl nav atbrīvots.

Kriminālprocesa likums noteic, ka tiesa var izbeigt kriminālprocesu, ja izdarīts noziedzīgs nodarījums, kuram ir noziedzīga nodarījuma pazīmes, bet ar kuru nav radīts tāds kaitējums, lai piespriestu kriminālsodu. Lietu var arī izbeigt, ja persona, kas izdarījusi kriminālpārkāpumu vai mazāk smagu noziegumu, ir izlīgusi ar cietušo vai viņa pārstāvi.

Apsūdzības satiksmes mikroautobusa vadītājam un Godmaņa automašīnas šoferim uzrādītas par ceļu satiksmes noteikumu un transportlīdzekļu ekspluatācijas noteikumu pārkāpšanu, ja to izdarījusi persona, kas vada transportlīdzekli, un ja tās dēļ cietušajam nodarīts smags miesas bojājums.

Par šādu noziegumu var sodīt ar brīvības atņemšanu līdz desmit gadiem, atņemot transportlīdzekļa vadīšanas tiesības līdz pieciem gadiem.

Drošības policijā (DP) pēc dienesta pārbaudes, kas notika pēc avārijas, ir izanalizēti notikušā negadījuma apstākļi un cēloņi un uzlabota valsts augstākās amatpersonas apsargājošo DP darbinieku apmācība.

Sadarbībā ar Iekšlietu ministriju ir uzlabots normatīvais regulējums Ministru prezidenta pavadīšanas jomā.

DP darbinieks un Godmaņa automašīnas šoferis pašlaik pilda citus dienesta pienākumus, taču netiek atklāts, vai tas ir saistīts ar automašīnas vadīšanu.

2008.gada 18.jūnijā Godmanis (LPP/LC) Rīgā, Brīvības un Kalpaka bulvāra krustojumā, cieta avārijā, kas notika, saskrienoties pasažieru mikroautobusam Sigulda-Rīga ar valdības dienesta automašīnu «Audi A8».

Negadījumā galvas traumu guva Godmanis, kāju traumēja arī busiņa pasažiere. Bez Ministru prezidenta automašīnā atradies šoferis, miesassargs un premjera biroja vadītājs Juris Radzēvičs, kuri negadījumā gan necieta.

Mikroautobusa vadītājs Dzintars, kura vadītajā busiņā atradās 17 cilvēki, toreiz žurnālistiem pastāstīja, ka viņš šķērsojis krustojumu pie zaļās gaismas, taču premjera auto - pie sarkanās. «Sadursme bija neizbēgama,» norādīja šoferis, kurš sadursmes brīdī necieta.

Dienesta pārbaudē gan nevienu no Drošības policijas darbiniekiem nesodīja un secināja, ka krustojuma šķērsošanas brīdī abās valdības automašīnās bija iedarbinātas bākugunis un speciālie skaņas signāli. Ierīces arī fiksējušas, ka abu transportlīdzekļu maksimālais ātrums krustojuma šķērsošanas brīdī bijis 24 kilometri stundā.

Ceļu satiksmes noteikumi paredz, ka operatīvo transportlīdzekļu vadītāji drīkst neievērot ceļu satiksmes noteikumu prasības, taču to vadītājiem jādara viss iespējamais, lai tiktu garantēta ceļu satiksmes drošība. Līdz ar to abu premjera eskorta automašīnu vadītājiem, ieslēdzot bākugunis un skaņas signālu, bija tiesības neievērot ceļu satiksmes noteikumu prasības.

Ziņo redaktoram par kļūdu!



Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

22.08.2017
Ienākt apollo.lv