Grib augstākus sodus par reklāmas apjoma pārkāpumiem

Apollo
0 komentāru

Nacionālā radio un televīzijas padome (NRTP) nav mierā ar pašreizējo sodu apjomu, kas paredzēts par televīzijas reklāmas apjoma pārkāpumiem, tāpēc padome rosinās šos sodus desmitkāršot, pirmdien raksta «Diena».

Grozījumus Administratīvo pārkāpumu kodeksā NRTP ar Tieslietu vai Kultūras ministrijas starpniecību grasās virzīt jau janvārī.

Reklāmu limits komerctelevīzijās šobrīd ir 12 minūtes, bet sabiedriskajā televīzijā tās ir sešas minūtes stundā. Maksimālais sods par pārlieku ilgām reklāmas pauzēm televīzijās ir 1000 latu, un tas tiekot piemērots tikai atsevišķos gadījumos.

NRTP pārstāve Dace Buceniece laikrakstam neslēpj, ka pašlaik raidorganizācijām ir izdevīgāk pārsniegt reklāmu limitu un samaksāt sodu, jo arī tā varot nopelnīt.

Šī NRTP rīcība ir saistāma ar Eiropas Komisijas (EK) konstatētajiem reklāmas pārkāpumiem Latvijas lielākajās komerctelevīzijās LNT un TV3, 2007.gada maijā un jūnijā veicot monitoringu. EK konstatējusi gan reklāmu apjoma, gan izvietošanas pārkāpumus — komerctelevīzijās bijušas pārāk garas reklāmas pauzes un nenodalīta reklāma.

NRTP ideju par sodu palielināšanu kritizē Latvijas Raidorganizāciju asociācijas izpilddirektore Gunta Līdaka. Viņa norāda, ka jau līdz šim neesot bijis skaidru spēles noteikumu, kādos tiek piemērots konkrēts soda apmērs. Viņa pieļauj, ka šogad, reklāmas tirgum krītot, samazināsies reklāmu skaits un limitu pārsniegšana var nebūt aktuāla.

Ziņo redaktoram par kļūdu!



Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

17.12.2017
Ienākt apollo.lv