Iesvētīti Dienvidu tilta balsti

Apollo
0 komentāru

2005. gada 5. oktobrī notika svinīgs Dienvidu tilta balstu iesvētīšanas pasākums Daugavas labajā krastā. Balstus svētīja un labu gan pilsētai, gan būvniekiem vēlēja trīs Latvijas lielāko reliģisko konfesiju pārstāvji: Latvijas Evaņģēliski luteriskās baznīcas arhibīskaps Jānis Vanags, Visaugsti svētītais Rīgas un visas Latvijas metropolīts Aleksandrs un Jelgavas Metropolijas Romas katoļu baznīcas bīskaps Antons Justs, portālu «Apollo» informēja Lāsma Brantevica, AS «Dienvidu tilts» pārstāve sabiedrisko attiecību jautājumos.

Pasākuma vietā viesus, amatpersonas un būvniekus sagaidīja AS «Dienvidu tilts» valdes priekšsēdētājs Guntis Rāvis un AS «Dienvidu tilts» valdes loceklis Māris Kvite, kuri pauda pārliecību, ka, ceļot jebkuru būvobjektu, tas būtu jāiesvēta, jo īpaši Dienvidu tilts, kas ir visvērienīgākais, vissarežģītākais un vislielākais šāda veida projekts Baltijā pēdējo 25 gadu laikā. Dienvidu tilts ir projekts, kas darbu apjoma ziņā pārspēj pat Vanšu tilta būvniecību, kuru uzbūvēja 1981. gadā. Pēc neatkarības atgūšanas Dienvida tilts būs lielākais šāda veida projekts Latvijas būvniecības vēsturē.

Pasākumā klātesošos uzrunāja Rīgas mērs Aivars Aksenoks: «Dienvidu tilts ir vērienīgākā būve Rīgā pēdējās desmitgadēs, un šobrīd tilta būvniecība ir viena no galvenajām pašvaldības prioritātēm. Šis projekts ir sākts neatgriezeniski, un es esmu pilnīgi pārliecināts, ka jau 2008. gadā tilts būs izmantojams satiksmei. Tas lielā mērā atrisinās transporta plūsmas problēmas pilsētā.»

Ar Dienvida tilta vēsturi, plānotajiem un padarītajiem darbiem klātesošos iepazīstināja Rīgas Domes Pilsētas attīstības departamenta Būvniecības plānošanas un attīstības nodaļas vadītājs Eduards Raubiško: «Dienvida tilta pasūtītājs — Rīgas Dome — ir gandarīts par padarīto. Novembra beigās Dienvidu tiltam būs izbūvēti visi balsti. Kopējais tilta balstu skaits ir 10. Šobrīd notiek darbs pie pēdējiem trim balstiem, un tie tiek būvēti, izmantojot peldlīdzekļus.»

Realizējot projektu, ieguvēji būs Rīgas pilsētas pastāvīgie iedzīvotāji, viesi, caurbraucēji un tranzīttransports. Dienvidu tilts atslogos Rīgas centra satiksmi, un samazināsies sastrēgumi, kā arī tiks uzlabota tranzīta plūsma automaģistrālē «Via Baltica».

Dienvidu tilta būvniecība plānota trīs kārtās. Pirmajā kārtā paredzēts izbūvēt trasi no Bauskas ielas Daugavas kreisajā krastā līdz Slāvu dzelzceļa pārvadam labajā krastā. Trases garums — 2,5 km. Nozīmīgākās pirmās kārtas inženieru būves ir Dienvidu tilts pār Daugavu un Latvijā pirmā triju līmeņu estakāde pāri Krasta un Maskavas ielai. Dienvidu tilta būvniecības pirmo kārtu paredzēts pabeigt 2007. gadā. Savukārt tilta būvniecības otrajā kārtā līdz 2010. gadam paredzēts veikt Slāvu dzelzceļa pārvada rekonstrukciju, bet trešajā kārtā plānots izbūvēt autoceļu no Vienības gatves līdz Bauskas ielai. Dienvidu tilta būvniecību pilnībā plānots pabeigt līdz 2012. gadam.

Ziņo redaktoram par kļūdu!

Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

Laika ziņas

Vairāk

Apollo E-veikali

02

2014. gada 2. oktobris

Vārda dienas

Skaidris, IlmaTils, Tillija, Tilla, Tesa, Terijs, Ilna, Ilmija, Ilme, Hilma

Apollo Izglītība

Laika ziņas

Vairāk
Mazmākoņains
Rīga pašreiz +11 ℃
Mazmākoņains

Vējš: 2 m/s

Saule lec: 07:29
Saule riet: 18:55
Dienas ilgums: 11:26

Apollo Tūrisms

Valūtu kursi

02.10.2014
Ienākt apollo.lv