Izdota monogrāfija par studiju programmu izvērtēšanas rezultātiem

Apollo
2 komentāri

Izdota monogrāfija «Studiju programmu starptautiskā izvērtēšana kā priekšnoteikums Latvijas augstākās izglītības modernizācijai» Latvijas Lauksaimniecības universitātes (LLU) profesores Dr. habil. oec. Baibas Rivžas un Ekonomikas un kultūras augstskolas asociētās profesores Dr. sc. administr. Ievas Brences redakcijā, informēja Ilze Stokmane, LLU Projektu daļas vadītāja.

Monogrāfija ir balstīta uz Augstākās izglītības padomes (AIP) no 2011.gada 9.maija līdz 2013.gada 30.aprīlim īstenotā Eiropas Sociālā fonda projekta «Augstākās izglītības studiju programmu izvērtēšana un priekšlikumi kvalitātes paaugstināšanai» materiāliem - studiju programmu starptautiskās izvērtēšanas rezultātiem, papildu pētījumu rezultātiem un projekta galarezultātiem. Līdzās projekta vadītājai Baibai Rivžai un projekta koordinatorei Ievai Brencei monogrāfijā ieguldījumu ir devis plašs autoru kolektīvs - augstākās izglītības un zinātnes eksperti, kas piedalījās projekta rezultātu izstrādē un apkopošanā.

Monogrāfijas 5 nodaļas ietver koncentrētu pārskatu par projektā «Augstākās izglītības studiju programmu izvērtēšana un priekšlikumi kvalitātes paaugstināšanai» veiktās studiju programmu izvērtēšanas rezultātiem un priekšlikumiem kvalitātes paaugstināšanai, salīdzina šos rezultātus ar Izglītības un zinātnes ministrijas veiktās studiju virzienu akreditācijas rezultātiem, kā arī akcentē projekta rezultātu integrēšanu AIP sagatavotās jaunās «Latvijas Augstākās izglītības un augstskolu attīstības nacionālās koncepcijas 2013.-2020.gadam» projektā. Vienā no pielikumiem «Priekšlikumi 28 studiju virzienu tālākai attīstībai» ir iespējams iepazīties ar studiju programmu izvērtēšanas ekspertu dotajām rekomendācijām katrā studiju virzienā, tajā skaitā tajos studiju virzienos, kuri tiek īstenoti LLU.

Monogrāfijas mērķis ir vērst uzmanību uz daudzajiem veicamajiem uzlabojumiem augstākajā izglītībā. Lai arī neatkarības gados Latvijas augstākajā izglītībā ir panākts Eiropas līmenis un to var uzskatīt par efektīvu attiecībā pret veiktajiem ieguldījumiem šajā sektorā, tomēr liela daļa augstāko izglītību raksturojošo rādītāju liecina par nepieciešamību veikt pārdomātas reformas studiju kvalitātes, resursu koncentrācijas, sadarbības un ilgtspējas uzlabošanai, tālākās izaugsmes un konkurētspējas uzturēšanai. Monogrāfija ir pieejama LLU bibliotēkā.

Ziņo redaktoram par kļūdu!

Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Receptes

Vairāk

Valūtu kursi

26.09.2017
Ienākt apollo.lv