Ja «Pasažieru vilcienam» samazinās dotāciju apjomu, samazināsies reisu skaits

Apollo
0 komentāru

Ja būtiski tiks samazināts nākamā gada valsts dotāciju apjoms AS «Pasažieru vilciens» (PV), radikāli būs jāsamazina pārvadājumu apjoms.

Ja «Pasažieru vilcienam» samazinās dotāciju apjomu, samazināsies reisu skaits

Foto: Lita Krone/LETA

Kā biznesa informācijas portālam «Nozare.lv» atzina PV valdes priekšsēdētājs Andulis Židkovs, reisu skaita samazinājums būtu divreiz lielākā apmērā nekā proporcionālais samazinājums dotācijām, jo faktiski pusi izdevumu veido maksa par infrastruktūru.

«Ir jāsaprot, ka samazināts dotāciju apjoms nozīmē samazinātu reisu skaitu. Par visiem reisiem, ko mēs veicam, mēs slēdzam līgumu ar Autotransporta direkciju, kura ir pasūtītāja no valsts puses. Protams, ka šos līgumus slēdzam iespējamā finansējuma ietvaros - tik, cik būs naudas, tik plānojam arī savus braucienus,» skaidro Židkovs.

Valsts dotāciju apjoms PV šogad bija gandrīz 28 miljoni latu.

«Mēs neplānojam tuvākajā laikā biļešu cenas celt, jo mums ir jāspēj konkurēt ar tiem, kuri šajā ekonomiskajā situācijā uzskata, ka, savstarpēji kooperējoties, braukt ar privāto automašīnu uz darbu ir izdevīgāk. Pēdējā laikā arī ir aktivizējušies nelegālie auto pārvadātāji, kuri, nemaksājot nodokļus, pārvadā cilvēkus par zemākām cenām,» akcentē uzņēmuma vadītājs.

Ja tikšot paaugstinātas biļešu cenas, tikšot zaudēta daļa klientu. «Pirms vairākiem gadiem bija cenu samazinājums, kas zināmu efektu deva. Tautsaimniecība tobrīd gāja uz augšu, bet bija efekts no biļešu cenas samazinājuma. Es nevaru teikt, ka mēs izvēlēsimies cenu samazinājumu, to mēs vēl vērtēsim, bet viennozīmīgi ir skaidrs, ka cenu paaugstināšana šajā brīdī mūsu ienākumus nevairos.»

Pasažieru plūsma nākamgad esot saistīta ar ekonomisko aktivitāti valstī, jo lielākā daļa pasažieru tiek pārvadāti no un uz darbu.

«Atbilstoši prognozēm par ekonomisko attīstību, varam prognozēt pasažieru plūsmas kritumu vai pieaugumu nākamgad. Pašreizējais pasažieru plūsmas samazinājuma procents ir stipri līdzīgs kopējās ekonomikas krituma procentam,» uzsver Židkovs.

Pasažieru pārvadājumu apjomi pašlaik esot samazinājušies par 18%, salīdzinot ar analogu periodu pērn.

«Domāju, ka šāds pasažieru plūsmas samazinājuma līmenis paliks arī līdz gada beigām. Protams, šis kritums atsaucas arī uz ieņēmumiem. Šogad jau divas reizes ir koriģēts PV budžets. Kopumā ir veikti izdevumu samazinājumi par 3-4 miljoniem latu,» skaidro PV valdes priekšsēdētājs.

PV dibināts 2001.gada 2.novembrī saskaņā ar VAS «Latvijas Dzelzceļš» (LDz) restrukturizācijas programmu. PV tika izveidots LDz struktūrvienību «Elektrovilciens» un «Dīzeļvilciens» vietā un kļuva par pirmo LDz meitasuzņēmumu.

Kopš 2002.gada 3.janvāra PV ir vienīgais iekšzemes dzelzceļa pasažieru pārvadājumu operators Latvijā, kas nodrošina pasažieru pārvadāšanu elektrovilcienos un dīzeļvilcienos lielākajā daļā valsts teritorijas.

PV apgrozījums pērn sasniedzis 49,11 miljonus latu, kas ir par 19,1% vairāk nekā 2007.gadā, kad uzņēmuma apgrozījums bija 41,25 miljoni latu.

Pilnu intervijas tekstu var lasīt biznesa informācijas portālā «Nozare.lv».

Ziņo redaktoram par kļūdu!



Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

24.11.2017
Ienākt apollo.lv