Jaunais «Toyota RAV4»: Neizmainīta palikusi tikai riteņu bāze

Apollo
7 komentāri

«Toyota» veikusi nopietnu sava populārā parketa džipa «RAV4» rekonstrukciju. Neizmainīta palikusi tikai auto riteņu bāze. Viss pārējais ir jauns, pretendentu «Toyota RAV4» vērtē konkursa «Latvijas Gada auto 2014» komisija.

Jaunais «Toyota RAV4»: Neizmainīta palikusi tikai riteņu bāze

Foto: ekrānuzņēmums

Jaunais «RAV4» ir pastiepies garumā par iespaidīgiem 20,5 centimetriem. Tas ir platāks, zemāks, ar labāku aerodinamiku. «RAV4» āriene izmainīta atbilstoši «Toyota» jaunākajiem korporatīvajiem standartiem. Automobiļa izskatā nekas nav palicis no priekštečiem, kas turpināja attīstīt dizaina līnijas no pirmā «RAV4» 1994.gadā, ko sevišķi bija iecienījušas daiļā dzimuma pārstāves. Ceturtajā paaudzē auto padarīts par pilnīgu «uniseksu».

Pievilcīgāk tagad izskatās arī auto aizmugure. Piektās durvis ieguvušas ne tikai jaunu formu, bet arī funkcijas. Tās veras augšup, nevis sānis kā līdz šim, tādēļ kravas nodalījumam var piekļūt ērti un no visām pusēm.

Salons

Pateicoties gabarītu izaugsmei, auto ieguvis apjomīgāku salona telpu un 547 litru bagāžnieku. Taču daļu no tā apjoma japāņu dizaineri ziedojuši, lai automobilī ievietotu masīvo priekšējo paneli. Tā sarežģītā arhitektūra un iekārtojums līdzinās iepriekšējā paaudzē redzētajam, taču izlietots ievērojami vairāk materiālu. Lai gan dizains kļuvis nopietnāks, vadības centra specifiskā ergonomika joprojām prasa zināmu adaptācijas laiku, t.i., laiku, lai atrastu dažādus attālāk novietotus taustiņus. Tostarp arī pogu ar uzrakstu «Sport», kura izvietota zem elkoņu balsta. Joprojām dominē cieta, pelēka plastmasa, mākslīgā āda nav taustei īpaši patīkama, bet oglekļa šķiedras imitācija nav pārāk līdzīga oriģinālam.

Sēdekļi padarīti konstruktīvi vieglāki, tagad tie ir ērtāki nekā priekštecim un ar labāku sānu noturību. Plašs regulēšanas diapazons ļauj vadītāja sēdekli vienkārši pielāgot katra auguma prasībām. Arī stūre pieregulējama gan augstumā, gan tālumā.

Gaita

«Toyota» ziņo, ka «RAV4» aprīkojumā iekļauta integrēta dinamiskās vadības sistēma. Krosovers jau iepriekš «mācēja» starta brīdī talkā pieslēgt aizmugurējās ass riteņus, novadot tiem līdz pat 50% griezes, bremzēšanas laikā atslēgt pilnpiedziņu, kā arī bloķēt starpasu sajūgu. Tagad gaitas stabilitātes sistēma (VSC) papildināta ar pagriezienu vadības funkciju.

Brīdī, kad vadītājs pagriež stūri un ir aktivizēts iepriekš pieminētais taustiņš «Sport», 10% griezes momenta tiek novadīti uz aizmugurējās ass riteņiem, un nepieciešamības gadījumā šī proporcija var tikt palielināta līdz pat 50:50, straujā līkumā nodrošinot maksimālu saķeri. Tā apgriešanās diametrs ir 10,6 metri.

 «RAV4» labākais komplekts ir ar sešpakāpju automātisko pārnesumkārbu. Ar pārlieku sportiskumu motors neizceļas, taču iespaidīgā griezes momenta rezerve un korektā transmisijas darbība nodrošina automobilim patīkamu dinamisko komfortu. «Toyota» konstruktori ir notušējuši dīzelim raksturīgo smagnējo troksni un vibrācijas ar pastiprinātu skaņas izolāciju.

Drošība

«RAV4» ir pārbaudīts arī «EuroNCAP» testos. Priekštecis drošības pārbaudē pēc vecās metodikas nopelnīja četras zvaigznes, turpretim jaunais - novērtēts pēc stingrākas eksaminācijas programmas - saņēmis piecas zvaigznes. «Toyota» krosovera bāzes komplektā ietilpst septiņi gaisa drošības spilveni. Automobilī izvietoti četrdesmit signāla devēji nodrošina pastāvīgu braukšanas apstākļu uzraudzību, palīdzot koordinēt «gudrās» pilnpiedziņas un gaitas stabilitātes sistēmas un citu palīgsistēmu darbību. 

Jaunā «Toyota RAV4» cena ir sākot no 23 378 eiro. 

Ziņo redaktoram par kļūdu!

Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Komentētākie raksti

Satiksmes ierobežojumi

Vairāk

Valūtu kursi

25.09.2017
Ienākt apollo.lv