Jaunajā kampaņā piedāvā izmēģināt «Reibummetru» Video Attēlu galerija

Apollo
0 komentāru

Piektdien Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) sadarbībā ar Satiksmes ministriju, Iekšlietu ministriju un Valsts policiju uzsāk jauno ceļu satiksmes drošības kampaņu «Izguli reibumu!», kuras mērķis ir samazināt iereibušu šoferu atrašanos pie stūres, kā arī šādos negadījumos ievainoto un bojāgājušo skaitu, portālu «Apollo» informēja CSDD.

Lai uzzinātu, pēc cik stundām ieteicams sēsties pie stūres, 1188 izmēģini kalkulatoru www.1188.lv/reibummetrs.

Ar sociāli izglītojošo kampaņu «Izguli reibumu!» sabiedrība tiks atkārtoti aicināta atbildīgi attiekties pret transportlīdzekļa vadīšanu un nesēsties pie stūres reibumā, novērtējot savas vai apkārtējo rīcības iespējamās sekas. Šogad īpašs uzsvars tiek veltīts nākamajam rītam pēc svinēšanas, jo autovadītāji mēdz savu veselības stāvokli novērtēt pārlieku optimistiski, uzskatot, ka ir spējīgi pilnvērtīgi vadīt transportlīdzekli.

 

 

Atskatoties uz 10 gados paveikto

«Atskatoties uz padarīto, varam droši teikt, ka ir ieguldīts milzīgs darbs, kas ir arī atmaksājies. Šajā laikā ir radītas 10 sociāli izglītojošās kampaņas, palielināti naudas sodi «dzērājšoferiem», izveidota pārkāpumu uzskaites punktu sistēma, ieviests cietumsods pārkāpējiem. Tāpat arī policija aktīvi iesaistījusies pārkāpēju aizturēšanā un negadījumu novēršanā,» saka CSDD direktors Andris Lukstiņš.

2009. gadā 708 ceļu satiksmes negadījumos vismaz viens vadītājs bija alkohola vai narkotisko vielu reibumā (pirmoreiz skaits ir mazāks par 1000) un 372 cilvēki šajos negadījumos tika ievainoti. Salīdzinājumā ar 2008. gadu ir vērojams kritums – gan ceļu satiksmes negadījumu skaita (- 41%), gan ievainoto skaita ziņā (-34,2%). Pagājušajā gadā šajos negadījumos bojā gāja 36 cilvēki, kas ir mazliet vairāk kā desmitā daļa (14,2%) no visiem ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušajiem.

«Tieši sabiedrības informēšana ir viens no pasākumiem, kas palīdzējis sasniegt labus rezultātus satiksmes drošības rādītāju uzlabošanā. Latvija gadu ātrāk sasniedza Veronas deklarācijā nosprausto mērķi, kas paredzēja līdz 2010. gadam samazināt ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo skaitu uz pusi salīdzinājumā ar 2001. gadu. Turklāt arī Eiropā atzinīgi novērtē mūsu sasniegumus – esam pirmajā vietā šajos rādītājos,» norāda Satiksmes ministrijas Valsts sekretārs Anrijs Matīss. 

Jaunākais pētījums* liecina, ka sabiedrības sociālā atbildība paaugstinās, tomēr 14% aptaujāto atzīst, ka pēdējā pusgada laikā ir vadījuši automobili pēc alkohola lietošanas. Pozitīvi, ka 65% aptaujāto apgalvo, ka ne tikai paši nevada automobili reibumā, bet arī cenšas atturēt no tā savus draugus un paziņas.

«Otrā rīta» bīstamība

Valsts policijas Prevencijas pārvaldes priekšnieks Edmunds Zivtiņš atzīst: «Jāņi ir tie svētki, kad 50% no visiem iereibušajiem vadītājiem tiek aizturēti tieši nākamajā rītā pēc svinībām. Ikvienam būtu jāapzinās, ka policija katru šoferi izkontrolēt nevarēs, tāpēc ir nepieciešams, lai ikviens domātu ar savu galvu un tomēr nevajadzīgi neriskētu.»

Līdz šim maz runāts par nākamo rītu pēc svinēšanas, tāpēc kampaņā «Izguli reibumu!» tiek pievērsta uzmanība šim riskantajam laikam, kad cilvēks pārvērtē savu pašsajūtu. Eksperti iesaka pēc pamatīgas ballēšanās vismaz diennakti nesēsties pie automobiļa stūres.

«Rīgas Psihiatrijas un narkoloģijas centrs» Narkoloģijas palīdzības dienesta vadītāja Astrīda Stirna uzsver: «Cilvēks ar paģiru sindromu dažkārt mēdz būt pat bīstamāks kā tikko iedzēris, jo ir uzmanības traucējumi, dažkārt psihiski traucējumi - trauksmes sajūta, bailes, tāpat arī roku trīce, paaugstināts asinsspiediens, slikta dūša, nerunājot par elementāriem uztveres traucējumiem. Tikai laiks spēj samazināt alkohola līmeni asinīs. Tāpat atkārtoti vēlos aicināt nekad nesēdieties pie automašīnas stūres, ja lietots alkohols - pat nelielā devā! Jo arī pavisam nelielas alkohola devas ietekmē uztveri, reakcijas ātrumu un redzes asumu.»

Kampaņa «Izguli reibumu!» – neriskē, jo rezultāts ir neprognozējams!

Par kampaņas vadmotīvu šogad izvēlēts labi zināmās spēles «Pudeles griešana» motīvs. Zināms, ka spēlējot jārēķinās ar jebkuru iznākumu. Tāpēc kampaņas organizatori aicina: neliec uz spēles to, ko neesi gatavs zaudēt - nesēdies pie stūres reibumā! Kampaņas laikā tiks demonstrēti arī TV un audio klipi, kas uzskatāmi liek aizdomāties par iespējamajiem zaudējumiem.

Kampaņas ietvaros ir izveidots informatīvs «Reibummetrs», kas palīdzēs noteikt aptuvenu laiku, cik ilgi nedrīkst vadīt transportlīdzekli pēc konkrēta alkohola veida un daudzuma lietošanas. «Reibummetrs» ir izvietots mājas lapā www.1188.lv/reibummetrs, taču šo informāciju iespējams uzzināt arī piezvanot 1188 un nosaucot prasītos parametrus. Tāpat kampaņas ietvaros ir izveidota interaktīva sadaļa portāla «draugiem.lv», kur varēs spēlēt īpaši kampaņai radītu interaktīvu spēli «Izglāb līgotāju».

Kampaņas laikā ikviens ar parakstu varēs apliecināt solījumu par to, ka apņemas nebraukt reibumā, kā arī neļaut to darīt citiem. Solījums un paraksti atrodas uz vides objekta – gultas, kas izvietota Rīgā, Baumaņa skvērā. Pirmie solījumu jau parakstījuši aktieris Lauris Dzelzītis un radio DJ Egons Reiters, kuri apņēmušies kļūt par kampaņas vēstnešiem. Tāpat savus parakstus uz kampaņas vides objekta – gultas izvietotā solījuma atstājuši arī pārējie preses konferences dalībnieki. Kampaņas organizatori aicina doties un parakstīties uz gultas ikvienu, kurš ir sociāli atbildīgs un gatavs publiski paust savu pārliecību pret auto vadīšanu reibumā līdz 27.jūnijam.

Arī šogad pirmsjāņu un Līgo svētku laikā uz ceļiem aktīvi darbosies Ceļu policija. Savukārt «Statoil» degvielas uzpildes stacijās pirmssvētku dienās tiks dalīts kampaņas suvenīrs – miega brilles, tādējādi stiprinot kampaņas ideju – izguli reibumu!

Kampaņā ir iesaistījušās arī izklaides un atpūtas vietas, kurās tiks izvietoti spilveni ar kampaņas simboliku un aplīmēti spoguļi. Izrādot savu sociālo atbildību, akcijā piekrituši iesaistīties gandrīz 30 bāri, klubi un restorāni.

Satiksmes drošības kampaņa «Izguli reibumu!» tiek līdzfinansēta no OCTA līdzekļiem. Kampaņu atbalsta AAS «ERGO Latvija», uzziņu dienests 1188 un SIA «Latvija Statoil».

*Aptauja tika veikta Market Data interneta aptauju panelī Viedokli.lv, laika periodā no 02.06.2010. līdz 09.06.2010.

Ziņo redaktoram par kļūdu!



Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

21.08.2017
Ienākt apollo.lv