JL ieinteresēta veidot iespējami plašu koalīciju

Apollo
0 komentāru

Partija «Jaunais laiks» (JL) ir ieinteresēta veidot iespējami plašu koalīciju, tādēļ tajā varētu tikt iekļauta LPP/LC, aģentūrai LETA sacīja JL valdes locekle Linda Mūrniece.

LPP/LC varētu tikt iekļauta jaunajā valdībā ar vienu ministra amatu - aizsardzības ministra posteni, kas varētu tikt uzticēts demisionējošajam Ministru prezidentam Ivaram Godmanim (LPP/LC).

JL ir arī vienojusies ar «Pilsonisko savienību» (PS) par kopīgu sadarbību jaunās valdības veidošanā.

Nākamās valdības veidotājam Valdim Dombrovskim (JL) pēc iespējas ātrāk ir jātiek skaidrībā par nākamās valdības sastāvu, lai pēc iespējas ātrāk tiktu sākts darbs pie valdības deklarācijas un rīcības programmas izstrādes, uzskata Tautas partijas (TP) valde, pēc tās sēdes aģentūru LETA informēja TP Saeimas frakcijas vadītājs Māris Kučinskis.

Joprojām nav skaidrības par atsevišķiem ministru amatu sadalījumiem nākamajā valdībā - ja PS piekristu ieņemt iekšlietu ministra amatu, tad TP savukārt varētu saņemt kultūras ministra amatu, bet apvienībai «Tēvzemei un Brīvībai"/LNNK varētu būt satiksmes ministra amats, ja valdībā piekrīt strādāt LPP/LC, kas tādā gadījumā saņemtu aizsardzības ministra amatu.

Jau ziņots, ka JL, kuras pārstāvim Dombrovskim Valsts prezidents Valdis Zatlers uzticējis veidot jauno valdību, pauž nožēlu par PS prasību - ieņemt satiksmes ministra amatu vai arī nepiedalīties jaunās valdības veidošanā.

JL priekšsēdētāja Solvita Āboltiņa iepriekš aģentūrai LETA pauda nožēlu, ka šīs dienas politiskajā situācijā tiek izvirzīti ultimāti par amatiem.

«Mēs no šiem cilvēkiem, kurus uzskatījām par saviem tuvākajiem sabiedrotajiem, ko tādu negaidījām,» sacīja Āboltiņa un norādīja, ka sarunas par iespēju iekļauties jaunajā valdībā ar PS gan vēl tikšot turpinātas, tomēr, ja PS atteiksies no dalības valdībā, sarunas tiks turpinātas ar citām Saeimā pārstāvētajām partijām.

Āboltiņa arī pauda izbrīnu, kādēļ PS, kura sevi sauc par «profesoru partiju» un vienmēr ir iestājusies par valodas un izglītības politiku, nevēlas savā pārziņā ņemt Izglītības un zinātnes ministriju.

Kā ziņots, PS uzskata, ka, sākot ar brīdi, kad Dombrovskis sāka veidot valdību un JL kopā ar PS apņēmās savā kontrolē pārņemt Satiksmes ministriju, uz PS izdarīts «neticams spiediens» atkāpties no šīs apņemšanās, aģentūrai LETA apgalvoja PS preses sekretāre Dace Balode.

PS uzskata, ka sabiedrības interesēs ir, «lai Dombrovskis būtu premjers, bet ar nosacījumu, ka [satiksmes ministra Aināra] Šlesera privātā ministrija nokļūst opozīcijas partiju kontrolē».

«Ja veco politisko spēku shēmošanas spēja izradīsies pārāka par opozīcijas partiju vienotību un satiksmes ministra amats netiks piedāvāts PS, tās līderis Ģirts Valdis Kristovskis neiesaistīsies topošajā valdībā, tā vietā koncentrējoties Rīgas mēra vēlēšanām,» paziņoja PS preses sekretāre Balode.

Kristovskis uzsver, ka «privatizēt pilsētu būs grūtāk, nekā privatizēt ministriju».

«Ja Šlesers saka, ka viņam ir plāns Rīgas attīstībai, es šo plānu drīzāk sauktu par shēmu, tādu pašu shēmu, kas tagad tik izmisīgi tiek glābta Satiksmes ministrijā,» uzskata Kristovskis. «Bet mēs cīnīsimies līdz galam, un, kamēr vien pie mums ir demokrātija, ministrijas karalis par Rīgas mēru netiks.«

PS aicina Dombrovski neatkāpties no savām pozīcijām un no apņemšanās mainīt veco «politikas biznesa» sistēmu. Ja oligarhu vadītās partijas kategoriski iestājas pret Kristovska kandidatūru satiksmes ministra amatam, PS aicina JL pašai uzņemties Satiksmes ministrijas vadību.

Kā šorīt intervijā Latvijas Radio atklāja Dombrovskis, patlaban galvenais neskaidrību un problēmu avots sarunās par koalīcijas izveidi ir Satiksmes ministrija, uz kuru pretendē vairākas partijas, iebilstot pret citu izvirzītajiem kandidātiem.

«LPP/LC ministriju vēlas paturēt savā pārziņā, taču to mēs viņiem neesam piedāvājuši,» sacīja Dombrovskis, piebilstot, ka netiek izslēgta bezpartejiska nozares profesionāļa nominēšana. «Pēc pirmā sarunu raunda esam aicinājuši kandidātu nominēt PS, taču neizslēdzam iespēju ministra amata kandidātu meklēt arī pašiem.«

Kā ziņots, publiskajā telpā izskanējuši pieļāvumi par PS līderu saistību ar tā saucamajiem Ventspils mēra Aivara Lemberga opozicionāriem.

Tomēr Kristovskis šādas runas noraida un apgalvo, ka par savu prioritāti «eventuālajā satiksmes ministra amatā» uzskata nepieciešamību pārtraukt līdzšinējo valsts jeb nodokļu maksātāju naudas šķiešanu un radīt nozarē taisnīgu konkurenci.

«Daudziem vēlētājiem var šķist, ka Šlesers ir veiksmīgs uzņēmējs, kurš piesaista investīcijas un «sakārto» pastu, lidostu un ostas. Jā, par valsts naudu ir viegli «būt uzņēmējam». Taču, strādājot Šlesera stilā un sadalot valsts pasūtījumus starp savējiem, tikai pirmajā brīdī izskatās, ka ir paveikti lieli darbi,» norāda Kristovskis.

«Tādā veidā vadot valsts institūciju, vēlētājiem vēl gadu desmitiem nāksies atmaksāt tās miljonu latu pārmaksas, kas paņemtas no valsts jeb pareizāk - mūsu pašu - maka, mākslīgi ierobežojot konkurenci. Tas notiek, pakārtojot vienu vai divus savējos pretendentus visiem lielajiem konkursiem,» apgalvo Kristovskis. Viņa prioritāte būs pārtraukt šo shēmu. Tikai tāda rīcība var atnest tūlītēju līdzekļu ietaupījumu un uzlabot ekonomisko situāciju, uzskata PS līderis.

Kristovskis arī piebilda, ka «pie acīmredzami šaubīgiem darījumiem visās Satiksmes ministrijas pārziņā esošajās institūcijās» smieklīgi izskatās pārmetumi par viņa saistību ar Ventspils uzņēmēju Oļegu Stepanovu, kuru pēdējo reizi Kristovskis esot saticis 1991.gadā. «Vai, pēc Šlesera domām, es nedrīkstētu vadīt viņa privāto ministriju tikai tādēļ, ka kopā ar Olafu Berķi darbojāmies Tautas frontes Ventspils nodaļā?» jautā politiķis.

Kristovskis pats nekad neesot strādājis ar tranzītbiznesu saistītos uzņēmumos.

Ziņo redaktoram par kļūdu!



Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

17.08.2017
Ienākt apollo.lv