Jūrmalas Dome uz pašvaldību vēlēšanām iepērk PR pakalpojumus

Apollo
0 komentāru

Jūrmalas Dome iecerējusi veikt sabiedrisko attiecību pakalpojumu iepirkumu, līdz 1. jūlijam publiskajām attiecībām tērējot 5250 latu, neskaitot pievienotās vērtības nodokli, sestdien ziņo laikraksts «Diena».

jūra

Foto: Agnese Gulbe/LETA

Jūrmalas Domes Sabiedrisko attiecību nodaļas pasūtītā iepirkuma tehniskajā specifikācijā minēts, ka tā uzdevumi ir «sniegt konsultācijas un pakalpojumus Jūrmalas pilsētas publiskā tēla analīzē un veidošanā, problēmu apkopošanas rezultātā veikt pasākumus tā uzlabošanai», kā arī «veicināt sadarbību, kontaktu uzturēšanu ar pilsētas iedzīvotājiem».

Vispārīgie formulējumi, izpildes termiņš, kas sakrīt ar šā sasaukuma Domes pilnvaru beigām, un «piedāvājuma satura kvalitāte» kā vienīgais novērtēšanas kritērijs rada aizdomas, ka patiesībā tiek prasīti darbi pašvaldību vēlēšanu sakarā, raksta «Diena».

«Pat neiedziļinoties sīkumos, skaidrs, ka tas ir kārtējais «mazais un klusais iepirkums»,» dīvainības «Dienai» komentē Latvijas Sabiedrisko attiecību kompāniju asociācijas vadītāja Inga Latkovska.

Savukārt Domes Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja pienākumu izpildītāja Inga Blumfelde laikrakstam uz to atbildēja vien: «Neredzam iemeslu atspēkot, jo tam nav pamata.»

Blumfelde «Dienai» pa telefonu gan atzina, ka prasītie pakalpojumi lielā mērā ir viņas vadītās nodaļas uzdevumi. Sarunas laikā paskaidrot iepirkuma nepieciešamību un konkretizēt, ko īsti pasūtītājs vēlas saņemt no pretendentiem, viņa nespēja, sniedzot rakstveida atbildi nākamās dienas vakarā. Lūgta precizēt, ko nozīmē paredzamais rezultāts «regulāras konsultācijas un pakalpojumu sniegšana pašvaldībai par kontaktu veidošanu un uzturēšanu ar pilsētas iedzīvotājiem», Blumfelde atbildēja: «Tieši tādēļ ir izsludināts iepirkums, kur no pretendentiem arī sagaidām konkrētu piedāvājumu iepriekš minēto uzdevumu realizēšanā.»

Viņa «Dienai» norādīja, ka, ņemot vērā nodaļā plānoto štatu samazināšanu, pašvaldībai «ir izdevīgāk noslēgt līgumu ar sabiedrisko attiecību kompāniju nekā pieņemt algotu darbinieku». JD mājaslapā gan norādīts, ka jau pašlaik visas sabiedrisko attiecību nodaļas (sešas štata vietas) darba algas fonds mēnesī ir 4340 lati. Nodaļā «Dienu» informēja, ka nav aizpildīta viena speciālista štata vieta ar algu 500 lati. Par iepirkuma summu būtu iespējams desmit ar pusi mēnešus samaksāt šim cilvēkam algu, taču patlaban iepirkuma vajadzībām potenciāli var tikt iztērēti nedaudz vairāk nekā 1000 latu mēnesī.

Iespējams, līgums par šo iepirkumu nemaz netiks noslēgts, sarunā ar «Dienu» pieļāva Jūrmalas mērs Ģirts Trencis, atklājot, ka Sabiedrisko attiecību nodaļas finansējums šā gada Jūrmalas budžeta projektā samazināts par 50 000 latu.

«Visticamāk, konkurss beigsies bez rezultāta,» sacīja Trencis, tomēr Blumfelde vēlāk atklāja, ka konkrētām pozīcijām nauda nodaļai tomēr esot, arī šim iepirkumam. Lai gan interesi par specifikāciju bija izrādījuši vairāk nekā 15 uzņēmumu, līdz piektdienai saņemti vien trīs pieteikumi.

Nozares pārstāve Latkovska uzskata, ka principiāli atteikties no PR iepirkumiem laikā, kad aktīvi jāsadarbojas ar sabiedrību, NVO un uzņēmējiem, būtu kļūda. «Tomēr nav saprotams, kāpēc nevar sagatavot un realizēt profesionālu iepirkumu — tādu, kura rezultātā pašvaldība iegūst kvalificētu partneri un sabiedrība kopumā iegūst skaidru informācijas plūsmu,» viņa piebilst.

Ziņo redaktoram par kļūdu!



Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

19.10.2017
Ienākt apollo.lv