Kā nepakļaut savu biznesu ārējiem riskiem

Apollo
0 komentāru

Risks ir uzņēmējdarbības ikdiena gan tiem, kuru devīze ir «kas neriskē, tas nevinnē», gan tiem, kuru vadmotīvs ir : «vienreiz dzīvē riskēsi, pēc tam visu mūžu zāģēsi malku». 

Kā nepakļaut savu biznesu ārējiem riskiem

Foto: Publicitātes foto

Kā nekļūdīgi izvērtēt riskus biznesā? Kā šodienas nenoteiktības apstākļos  pieņemt pareizos lēmumus, kas ļaus pārspēt konkurentus un nepalikt zaudētājos? Kā saprast, vai tieši tagad ir īstais brīdis dibināt jaunu uzņēmumu, atjaunināt informācijas sistēmu, celt jaunu ražotni utt.?
Atbildes uz šiem jautājumiem grāmatā «Ārējā riska vadība»  sniedz pieredzējuši biznesa eksperti.

Grāmatu sērijā Harvard Business Review on klajā laidusi izdevniecība «Lietišķās informācijas dienests».

Jaunajā grāmatā pieredzējuši vadītāji un biznesa konsultanti uzsver: lai vadītu ārējos riskus, nepieciešams izvēlēties atbilstošus analītiskos līdzekļus un iekļaut riskus savā stratēģiskajā lēmumu pieņemšanā.

Aprakstot konkrētus piemērus, viņi skaidro, kādai jābūt stratēģijai neparedzamos apstākļos, kādi zemūdens akmeņi slēpjas konkrētajā biznesa nozarē, tehnoloģijās, zīmolā, konkurentos un klientos, kā pieņemt pareizos lēmumus, kā pareizi prognozēt - skatoties nākotnē vai atskatoties pagātnē u.c.

Atziņas no jaunās grāmatas:

Neiesaistīšanās riska vadībā, iespējams, ir pasargājusi dažus uzņēmumus no krīzes, bet tā arī varētu būt traucējusi tiem attīstīties tik ātri, cik tie gribētu.

Korporāciju finanšu vadītāji un finanšu direktori ir kļuvuši par plaša dažādu risku – finanšu risku (piemēram, valūtas kursa svārstības), kaitējuma nodarīšanas risku (ķīmisko vielu iekļūšana apkārtējā vidē) un darbības risku (datorsistēmas kļūmes) - apzināšanas un pārvaldības lietpratējiem. Lai sevi aizsargātu, viņi izmanto tādus pārbaudītus un iedarbīgus līdzekļus kā izvairīšanās no riska, apdrošināšana un datu dublēšanas sistēmas. Daži uzņēmumi pat pielāgojuši uzņēmējdarbības riska pārvaldības jēdzienu, iesaistot pieejamās riska pārvaldības metodes plašā, visu organizāciju aptverošā pieejā. Tomēr vairākums vadītāju nav sistemātiski risinājuši vislielākos draudus – stratēģiskos riskus jeb ārējo notikumu un draudu virkni, kas var iznīcināt  uzņēmuma izaugsmes gaitu un akcionāru kapitālu.

Iespējams, pats nopietnākais konkurences risks ir iespēja, ka var parādīties unikāls konkurents un sagrābt lauvas tiesu tirgus daļas. Ir vitāli svarīgi nepārtraukti pārskatīt tirgu un atrast uzņēmumus, kas jūsu nozarē vai ārpus tās varētu kļūt par šādu konkurentu. Kad esat atraduši šādu uzņēmumu, labākā reakcija ir straujas izmaiņas uzņēmējdarbības plānā, kas  līdz minimumam samazina stratēģisko pārklāšanos ar unikālo konkurentu un ļauj jums nostiprināt izdevīgu pozīciju ekonomikā.

Daudznacionāliem uzņēmumiem jāsaprot, ka valūtas kursu risks ietekmē ne tikai naudas plūsmas, bet arī investīciju iespējas.

Viena no lielākajām kļūdām, ko pieļauj prognozētājs (vai lēmuma pieņēmējs), ir pārlieka paļaušanās uz kādu šķietami uzticamas informācijas daļu, jo tā pastiprina tāda slēdziena nozīmīgumu, kas jau ir pieņems. Tāpēc: turieties pie stingra viedokļa ar vāju tvērienu!

Papildinformācija par grāmatu:
http://www.lid.lv/ sadaļas Grāmatu sērijas apakšsadaļā Visas grāmatas.
http://www.lid.lv/lv/katalogs/get/shopcat/48/shopprod/1241



Ziņo redaktoram par kļūdu!

Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Receptes

Vairāk

Valūtu kursi

17.08.2017
Ienākt apollo.lv