Kādos gadījumos autovadītāji visbiežāk lūdz tehnisko palīdzību?

Apollo
5 komentāri

Visbiežāk - 27% no visiem gadījumiem - tehnisko palīdzību uz ceļa šoferi lūdz auto dzinēja vai elektronikas problēmu dēļ, analizējot tehniskās palīdzības dienesta datus, secinājusi apdrošināšanas sabiedrība «Ergo».

Kādos gadījumos autovadītāji visbiežāk lūdz tehnisko palīdzību?

Foto: stirwise, CC BY-NC-ND 2.0

Otrs biežākais izsaukumu iemesls ir problēmas ar akumulatoru - 15%, bet problēmas ar riepām - 12%. Savukārt, līdz ar ziemas perioda iestāšanos, pieaug izsaukumu skaits ne tikai par tehniskām ķibelēm, bet arī no ceļu satiksmes negadījumos iekļuvušiem šoferiem.

Novērojams, ka ziemas periodā ar auto problēmām šoferi saskaras daudz vairāk - tehniskā palīdzība dažādu iemeslu dēļ kopumā tiek izsaukta par 70% biežāk nekā citos mēnešos. Tas lielākoties saistīts ar to, ka autovadītāji nav pienācīgi pārliecinājušies par savu spēkratu gatavību braukšanai ziemā.

«Ziemas sākuma periodā īpaši aktuāli regulāri pārliecināties par sava auto akumulatora resursu. Šo vienkāršo un lēto procedūru var veikt jebkurā servisā. Tas īpaši attiecināms uz auto, kas kalpo jau 3 gadus un vairāk, kā arī dīzeļu auto lietotājiem, jo dīzeļiem vidējais strāvas patēriņš ir ievērojami lielāks. Tāpat vecākiem auto svarīgi sekot līdzi dzesēšanas šķidruma līmenim un kvalitātei ar speciālu blīvuma mērītāju,» norāda Latvijas Automoto biedrības direktors Juris Zvirbulis.

Tomēr tehniskās palīdzības dienesta darbinieki autovadītājiem palīdz ne tikai tehnisku problēmu gadījumos. Atsevišķās situācijās bijuši arī kuriozi, piemēram, palīdzību lūdz šoferi, kuri savā auto iepildījuši nepareizu degvielu. Tajā pašā laikā gandrīz 15% izsaukumu tiek veikti pēc ceļu satiksmes negadījumiem, kas tagad - ziemas periodā - kļūst arvien aktuālāk.

Tāpēc Ivars Vismanis, «Ergo» atlīdzību nodaļas vadītājs, atgādina: «Saskaņā ar «Ergo» datiem ziemas periodā ik gadu vidēji par trešdaļu palielinās saņemto KASKO un OCTA apdrošināšanas atlīdzību pieteikumu skaits par transportlīdzekļu bojājumiem, kas radušies negadījumos apledojuša ceļa seguma dēļ. Tāpēc ziemā ikvienam auto vadītājam vērīgi jāseko līdzi gaisa temperatūrai. Tai tuvojoties nulles grādiem, strauji pieaug ceļa virsmas apledojuma risks, un tas nozīmē, ka šādos apstākļos ir jāsamazina ātrums līdz drošam konkrētajos apstākļos. Ir svarīgi regulāri pārliecināties par sava auto gatavību braukšanai ziemā un rūpīgi izvērtēt braukšanas ātrumu. Esam aplēsuši, ka no 50% satiksmes negadījumu uz Latvijas ceļiem ziemā varētu izvairīties, ievērojot šos priekšnosacījumus.»

Ziņo redaktoram par kļūdu!

Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Komentētākie raksti

Satiksmes ierobežojumi

Vairāk

Valūtu kursi

26.09.2017
Ienākt apollo.lv