Kampars: valdībai būs jāpalielina «airBaltic» kapitāls

Apollo
0 komentāru

Valdībai būs jāpalielina Latvijas nacionālās lidsabiedrības AS «Air Baltic Corporation» («airBaltic») kapitāls, jo bez tā kompānija nevar turpināt tālāk darboties, taču vispirms nepieciešams veikt izmaiņas akcionāru līgumā vai izveidot jaunu līgumu, šodien pēc tikšanās ar Valsts prezidentu Andri Bērziņu žurnālistiem sacīja ekonomikas ministrs Artis Kampars (V).

Kampars: valdībai būs jāpalielina «airBaltic» kapitāls

Foto: Evija Trifanova/LETA

Viņš norādīja, ka valsts ir ieinteresēta, lai uzņēmums turpinātu veiksmīgi darboties, un patlaban nenotiek diskusija par valsts kapitāldaļu pārdošanu.

Kampars neprecizēja, cik liela summa būtu jāiegulda «airBaltic», taču uzsvēra, ka ir nepieciešams lemt arī par jauna un uzticama investora piesaisti kompānijai. Vispirms gan jāmaina «airBaltic» vadība, kā arī jāizveido jauns akcionāru līgums vai pat jāstrādā bez akcionāru līguma, darbojoties saskaņā ar Komerclikuma nosacījumiem.

«"airBaltic» prezidenta un izpilddirektora Bertolta Flika veltītie pārmetumi premjeram Valdim Dombrovskim (V) ir acīmredzama kompānijas vadītāja, kurš trīs gados kompāniju noveda zaudējumos, atbildības nomešana uz kādu citu,» sacīja Kampars.

«Skaidrs ir viens, bez kapitāla palielināšanas ["airBaltic"] šobrīd ir neiespējami turpmāk strādāt, jo esošais menedžments, esošā valde diemžēl to kapitālu, kas ir investēts, ir iztērējusi nezināmā virzienā. Ja mēs vēlamies kompāniju uzturēt, valdībai nav citas izejas, kā investēt šajā uzņēmumā. Taču nevar investēt pie esošās vadības, kura ir pieļāvusi tik rupjas kļūdas, nevar investēt pie tāda akcionāru līguma, kurā Latvijas valstij ir tik pazemojoši noteikumi,» norādīja ekonomikas ministrs.

Viņš norādīja, ka jaunajā akcionāru līgumā būtu jāparedz, ka arī valsts kā vairākuma akcionārs ir pārstāvēta kompānijas valdē un ka ir novērsti visi ierobežojumi vairākuma akcionāram rīkoties ar savu kapitālu.

Kamparam nav ne mazāko šaubu, ka kompānija attīstīsies un turpinās darboties, taču tā nevarot strādāt pēc pašreizējā modeļa.

Jau ziņots, ka Dombrovskis trešdien parakstījis satiksmes ministram Uldim Augulim (ZZS) adresētu rezolūciju, kurā uzskaitīti darbi, kas jāizdara saistībā ar aviosabiedrību «airBaltic», un dokumenti, kas jāiesniedz, aģentūru LETA informēja premjera preses sekretārs Mārtiņš Panke.

Pēc viņa vārdiem, runa ir par uzdevumiem un dokumentiem, kas jau tikuši minēti iepriekš, tostarp nepieciešams auditēts pagājušā gada pārskats un protokollēmums, lai valdība varētu lemt par tālāko rīcību.

SM saņēmusi neauditētu, bet «airBaltic» vadītāja Bertolta Flika parakstītu 2010.gada pārskatu, kurā uzrādīti zaudējumi 34,2 miljonu latu apjomā. Uzņēmums arī vairākkārt norādījis uz nepieciešamību steidzami lemt par pamatkapitāla palielināšanu.

Augulis aicinājis premjeru sasaukt valdības sēdi, lai pieņemtu lēmumu par valsts kā akcionāra tālāko rīcību, taču Dombrovskis uzskata, ka SM vispirms jāiesniedz pilnīga informācija un jāizpilda iepriekš dotie uzdevumi, kas cita starpā skar arī akcionāru līguma grozīšanu, padarot to valstij izdevīgāku. Ja Augulis to neizdarīs, premjers gatavs izvērtēt ministra atbilstību amatam.

Privātais «airBaltic» akcionārs SIA «Baltijas Aviācijas sistēmas» vakar nāca klajā ar aicinājumu valstij izvēlēties vienu no trim iespējām - pārdot visas valstij piederošās «airBaltic» akcijas, pārdot valstij savus ieguldījumus «airBaltic» kapitālā vai arī palielināt kapitālu.

Fliks piedāvājis palielināt «airBaltic» pamatkapitālu par 63,68 miljoniem latu.

«Air Baltic Corporation» ir dibināta 1995.gadā. Aviokompānijas galvenie akcionāri ir Latvijas valsts (52,6%) un «Baltijas Aviācijas sistēmas» (47,2%). «Baltijas Aviācijas sistēmas» vienādās daļās pieder Flikam un Bahamās reģistrētajai kompānijai «Taurus Asset Management Fund Limited».

Ziņo redaktoram par kļūdu!



Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

19.08.2017
Ienākt apollo.lv