Karstumā un aukstumā: jaunās Cayenne izturības pārbaude visā pasaulē Attēlu galerija

Apollo
3 komentāri

Porsche Cayenne 3. paaudze atrodas uz starta līnijas. Šī modeļa, kas kopš 2002. gada pārdots vairāk nekā 760 000 eksemplāru, jaunais izlaidums ir piedzīvojis sarežģītu un izaicinošu pārbaužu sēriju. Pārbaudes norisinājās visā pasaulē un ekstrēmos apstākļos, lai nodrošinātu, ka SUV atbilst Porsche noteiktajām kvalitātes prasībām. Apstākļos, kur gaisa temperatūra svārstās no –45 līdz +50 °C, prototipi un pirmssērijas automašīnas kopumā veica aptuveni 4,4 miljonus testa kilometru.

Jaunā Porsche Cayenne tiks prezentēta 2017. gada 29. augustā. Automašīna ir pilnīgi pārveidota. Piedziņas un šasijas, kā arī displeja un vadības koncepcija ir pārstrādāta, lai sasniegtu vēl lielāku līdzsvaru starp sportiskumu un komfortu. Sarežģītā pārbaudes procesa galvenais mērķis ir sasniegt perfektu līdzsvaru starp daudzajiem komponentiem, no kuriem daļa ir izstrādāta īpaši modelim Cayenne. Jaunajai Cayenne paaudzei, ko Porsche speciālisti dēvē arī par E3, šis process sākās jau 2014. gadā ar apakšrāmjiem un ir turpinājies līdz pat šai dienai ar prototipiem un pirmssērijas automašīnām. Līdztekus arvien precīzākajām virtuālajām simulācijām Porsche joprojām augstu vērtē pārbaudes reālos apstākļos, un tās tiek ietvertas ikviena šī Štutgartes sporta automašīnu ražotāja izstrādātā jaunā modeļa galīgajā pārbaudē.

Pilna automašīnas pārbaude tiek veikta, lai saskaņotu visu atsevišķo komponentu mijiedarbību, kā arī pārbaudītu uz klientu orientētās darbības stabilitāti un funkcionalitāti. Mērķis ir vienmēr atbilst augstākajām Porsche izvirzītajām prasībām. Cita starpā šis process ietver stingras izturības pārbaudes ar Hydropuls hidrauliskajām pārbaudes iekārtām, kas rada mākslīgas šasijas un virsbūves vibrācijas. Pārbaužu klāsts ietver arī reālistiskas darbības stabilitātes pārbaudes uz ceļa un bezceļos Porsche testa laukumā, kas atrodas Veisahas attīstības centrā, vai izturības pārbaudes gan testa laukumā, gan ārpus tā. Transportlīdzekļa darbība tiek simulēta apstākļos, kas ir tik smagi, ka, visticamāk, tādi nekad neradīsies, kad automašīna būs nonākusi klienta īpašumā. Ikdienišķos pilsētas satiksmes apstākļos, pa lauku ceļiem un automaģistrālēm automašīnas dažos mēnešos pārmaiņus mēro 240 000 km.

Lai simulētu ekstrēmu slodzi, jaunās Cayenne prototipi tiek pārbaudīti visā pasaulē, tostarp sacīkšu trasēs, kuras Porsche tradicionāli izmanto visu modeļu pārbaudei: Vācijā tiek izmantota Hokenheimringas trase, kā arī īpaši izaicinošā Nirburgringas Nordšleifes trase. Itālijā testa automašīnu ilgstošas darbības spējas tiek pārbaudītas 12,6 km garajā Nardo ātrumtrasē. Materiāliem, sensoriem un elektronikai ir jāpierāda to kvalitāte un izturība dažādos klimatiskajos apstākļos, sākot ar +50 °C Dubaijas tuksneša (AAE) kāpās un Nāves ielejas (ASV) putekļainajās nogāzēs un beidzot ar –45 °C uz ledus un sniega Aļaskā (ASV). Cayenne 3. paaudzei bija jāiztur satiksme ar biežu apstāšanos karstajos un mitrajos apstākļos Ķīnas pilsētās, jāpieveic testa braucienu trases Zviedrijā, Somijā un Spānijā. Tā tika pārvesta uz Dienvidāfriku, Japānu un Jaunzēlandi, lai veiktu padziļinātas pārbaudes uz ceļa un bezceļos.

Ziņo redaktoram par kļūdu!

Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Komentētākie raksti

Satiksmes ierobežojumi

Vairāk

Valūtu kursi

21.11.2017
Ienākt apollo.lv