Kas nogremdēja potenciālo Latvijas veiksmes stāstu?

Apollo
106 komentāri

Peldošo degvielas uzpildes staciju ražotājam SIA «Pildne», kam bija grandiozi plāni par degvielas uzpildes stāvkuģu eksportu uz Austrumu un Rietumu valstīm, pasludināts maksātnespējas process, jo uzņēmuma projektus skārusi finanšu situācija , biznesa portālam «Nozare.lv» norāda uzņēmuma īpašnieks Andris Kursītis.

Kas nogremdēja potenciālo Latvijas veiksmes stāstu?

Foto: Ieva Čīka/LETA

Viņš apliecina, ka tieši globālā finanšu situācija bijusi par iemeslu tam, kāpēc plāni nav īstenojušies. Kamēr notiek maksātnespējas process, Kursītis nevēlas plašāk komentēt notikušo.

Kā vēstīts, 2007.gadā Kursītis skaidroja, ka uzņēmuma speciālistu izstrādātais un patentētais produkts ir «orientēts uz eksporta tirgiem Krievijā, Tuvajos Austrumos un Āfrikā,» prognozējot, ka peldošā DUS modelis «Pildne 02-40» kļūs par vienu no spēcīgākajām Latvijas eksportprecēm, - «Pildne» ir izveidojusi ciešu sadarbību ar tādām pasaulē pazīstamām naftas kompānijām kā «Lukoil», «Tatneft» u.c.

«Palielinoties dažāda veida aktivitātēm uz ūdens, arvien vairāk iedzīvotāji visā pasaulē atpūtai un arī darbam izmanto dažādus mazizmēra kuģus, kuterus un motorlaivas, kuriem nepieciešams uzpildīt degvielu,» toreiz sacīja Kursītis. «Augot kuteru un motorlaivu popularitātei pasaulē, pieaugs arī pieprasījums pēc mūsu risinājuma.»

Peldošajām DUS, salīdzinot ar stacionārajām DUS, ir ievērojami zemākas uzstādīšanas un ekspluatācijas izmaksas, turklāt gadījumā, ja kādu iemeslu dēļ DUS ir nepieciešams pārvietot, peldošo DUS var ērti atsākt darbināt citā pastāvīgās ekspluatācijas vietā, skaidroja Kursītis.

Tagad uzņēmuma maksātnespējas procesa ietvaros administratore Gunita Pikmane 21.janvārī pirmajā izsolē pārdos SIA «Pildne» piederošu kustamo mantu - Latvijas Kuģu reģistrā reģistrētus būvniecības stadijā esošus kuģus - peldošas degvielas uzpildes stacijas.

Kopumā tiks pārdotas četras daļēji nokomplektētas stacijas par 30 000 latu, kā arī vēl četras stacijas vērtībā no 18 000 līdz 25 000 latu.

Tāpat 21.janvārī administratore izsolīs nekustamo īpašumu Stūrmaņu ielā, kas sastāv no inženierbūves - viļņus atvairoša muliņa. Nekustamā īpašuma novērtējums - 18 200 latu, liecina «Latvijas Vēstneša» informācija.

Jāatgādina, ka oktobra beigās tika izsolītas divas «Pildnei» piederošās «Toyota Corolla» automašīnas, kuru sākumcena ir 1900 un 2500 lati.

Kā ziņots, vēl pērnā gada decembrī degvielas tirgotājs «Pildne» atklāja pirmo naftas produktu platformu Horvātijas ostā Marina Frapa. Platforma būvēta atbilstoši visiem Eiropas Savienības noteikumiem, tās būvniecību uzraudzīja Horvātijas kuģniecības un «Lloyd's reģistri. Platforma atbilda arī «ex-agency» noteikumiem, kas garantē augstu drošības līmeni gan cilvēkiem, gan apkārtējai videi. Līdz ar to tiek pilnībā izslēgti ekoloģiskie riski.

SIA «Pildne» 2005.gadā saņēma starptautisku atbilstības atzinumu degvielas uzpildes stāvkuģu projektēšanai un būvniecībai. SIA «Pildne» Krievijas upju reģistra uzraudzībā projektējusi, uzbūvējusi un pārdevusi Ukrainas kompānijai «Ligir ITBS» pirmo šāda veida kuģi, kas 2005.gada 19.jūlijā sekmīgi nodots ekspluatācijā un reģistrēts Krievijas upju reģistrā kā P1,2 klases degvielas uzpildes stāvkuģis.

SIA «Pildne» dibināta 2003.gadā, lai radītu inovatīvus tehniskos risinājumus mazizmēra peldlīdzekļu uzpildei ar degvielu, orientējot savu darbību galvenokārt uz ārvalstu tirgiem. Degvielas uzpildes stāvkuģu projektēšana, ražošana un pārdošana tika definēta kā «Pildnes» darbības pamatvirziens. SIA «Pildne» kapitāldaļas pieder Kursītim.

Pirmā DUS uz ūdens 2003.gada augustā sāka darbu Lielupē, Jūrmalā, savukārt otra - Daugavā, Bolderājā. Projekta iecere gūta Eiropā, kur darbojas līdzīgas mobilas ūdens transporta līdzekļu degvielas uzpildes stacijas. Pēc «Pildnes» projektētāju rasējumiem tapusi oriģinālas konstrukcijas peldoša iekārta, kas pamatā izveidota uz plosta bāzes un ir aprīkota ar tādu pašu inventāru kā stacionārā sauszemes stacija.

Stacijas konstrukcija ir stāvkuģis, uz kura atrodas trīs sienu degvielas tvertne, kas izvietota zem ūdens. To no ārpuses aptver drošības restu čaula, kas nepieciešama avārijas gadījumam. Drošība nepieciešama, ja degviela noplūst tās uzpildes laikā - degviela tiek sakrāta speciālā pretinfiltrācijas laukā, izsūknēta un aizvesta utilizēšanai.

Pērn kompānijas apgrozījums sasniedza 627 316 latus. Tā kā kompānija pērn atguva zaudēto akcīzes nodokļu pārmaksu par 2004.gadu 597 611 latu apmērā, tad pērn gadu tā pabeidza ar 731 716 latu peļņu. Iepriekšējos gados kompānija strādāja ar zaudējumiem - 2011.gadā ar 58 634 latu zaudējumiem, bet 2010.gadā - ar 422 368 latu zaudējumiem.

Ziņo redaktoram par kļūdu!



Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

13.12.2017
Ienākt apollo.lv