Klients rūgti vīlies «Tele2» darbībā: «Jūtos apmānīts» Papildināts

Apollo
221 komentārs

«Uzskatu, ka «Tele2» piekopj negodīgu komercpraksi. Viņi savā mājaslapā tirgo telefonus ar nepareizu aprakstu,» uzskata kāds portāla «Apollo» lasītājs, kurš vēloties aicināt būt uzmanīgākiem arī citus, tāpēc pastāstīja par savu bēdīgo pieredzi telefona iegādē. 

Ilustratīvs attēls

Ilustratīvs attēls

Foto: Ieva Čīka/LETA

«Esmu iegādājies internetā no «Tele2» telefonu. Mājaslapā telefonam bija uzrādīti septiņi sensori, bet kad iepazinos ar to klātienē, atklājās, ka tur ir tikai trīs. Vairākas dienas viņiem par to ziņoju,» portālam «Apollo» stāsta «Tele2» klients. 

Vīrietis izvēlējies un uz nomaksu iegādājies «Samsung J7» modeli. 

Pēc divām dienām kļūdainā informācija daļai mājaslapā atrodamo mobilo telefonu funkciju aprakstos izlabota: «Bet skatos arī citiem modeļiem nav viss pareizi uzrādīts, un cilvēki vienkārši tiek mānīti.»

«Nezinu, vai tas ir mārketinga triks, vai grib izpārdot, vai vienkārši kļūda, bet es jūtos apmānīts. Un viņi nenāk pretī, bet es atklāju šo kļūdu - apzinātu vai neapzinātu. Jūtos vīlies. Pat nezinu, kur vērsties. Telefonā bija jābūt kompasam un žiroskopam, kura dēļ vispār iegādājos šo telefonu, un vīlos, jo tā tur nebija. Esmu sarūgtināts, jo neesmu dabūjis to, ko vēlējos,» norāda «Apollo» lasītājs. 

Vīrietis mēģinājis preci atdot atpakaļ, taču nesekmīgi. «Nemainīja laikam jau tāpēc, ka nebiju prātīgi atvēris iepakojumu,» vīrietis secina. 

«Apollo» lūdza «Tele2» izskaidrot radušos situāciju un uzņēmuma klientu apkalpošanas departamenta direktore Marita Romanovska sniedza šādu komentāru: 

«Mūsu mājas lapā norādītās tālruņu un citu ierīču specifikācijas saņemam no to ražotājiem. Konkrētajā gadījumā, saņemot informāciju no klientiem, vērsāmies pie ierīces ražotāja, kurš, kā izrādījās, bija sniedzis neprecīzu ierīces specifikāciju.»

Šobrīd «Tele2» no ierīces ražotāja saņēmis labotu ierīces specifikāciju, un tā esot ievietota uzņēmuma mājaslapā. 

«Pateicamies mūsu klientiem par vērību, atvainojamies par sagādātajām neērtībām un laipni aicinām ziņot mums arī turpmāk, lai varam informāciju pārbaudīt pie konkrētās ierīces ražotāja,» informēja Romanovska. 

Uz jautājumu par iespējām apmainīt vai atgriezt preci, Romanovska atbildēja, ka klientam pēc jebkuras ierīces iegādes «Tele2» interneta veikalā 14 dienu laikā esot iespēja to atdot atpakaļ «Tele2» centros ar noteikumu, ka ierīce ir lietota saudzīgi un tā vai tās iepakojums nav bojāti. 

«Ir klienti, kas, saudzīgi lietojot jauno ierīci, ir konstatējuši, ka tā neatbilst viņu vajadzībām, tāpēc esam gan veikuši ierīču maiņu, gan arī atmaksājuši naudu, ja klients tomēr nevēlas konkrēto ierīci lietot,» informēja Romanovska. 

«Diemžēl, ja ierīce vai iepakojums ir bojāti, apmaiņu veikt nevaram, tāpēc aicinām vismaz pirmo 14 ierīces lietošanas dienu laikā izturēties pret to saudzīgi, lai vajadzības gadījumā klientam būtu iespēja ierīci apmainīt vai no tās atteikties,» viņa piebilda. 

Tikmēr Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) portāls «Apollo» noskaidroja, ka «iegādājoties preci interneta veikalā, patērētājs var izmantot atteikuma tiesības un vienpusēji atkāpties no līguma 14 kalendāro dienu laikā no preces saņemšanas dienas, ja vien ar pārdevēju nav bijusi vienošanās par garāku termiņu».  

Turklāt atteikuma tiesību izmantošanas termiņā patērētājam ir tiesības preci lietot tikai tiktāl, cik tas nepieciešams preces pārbaudei.

«Interneta veikala mājaslapā par preci, tās funkcionalitāti un pielietojumu ir jābūt norādītai pilnīgai un patiesai informācijai, ja tas tā nav, to varētu skatīt arī kā neatbilstību normatīvajiem aktiem kolektīvo patērētāju interešu pārkāpumu kontekstā,» skaidroja PTAC Patērētāju informēšanas un komunikācijas daļas pārstāve Madara Ermansone. 

«Bet individuālam patērētājam - ja prece neatbilst reklāmā vai preces marķējumā norādītajai informācijai par noteiktām preces īpašībām, to var uzskatīt par neatbilstošu līguma noteikumiem.»

«Līdz ar to, ja patērētājs nebija informēts par to, ka konkrētais telefona modelis neatbilst aprakstā minētajām īpašībām, šajā gadījumā varētu runāt par līguma noteikumiem neatbilstošu preci,» norādīja Ermansone. 

Situāciju komentēja arīdzan Samsung Electronics Baltics pārstāvis Krišjānis Ozols: «Par situāciju esam informēti – sadarbībā ar mobilo sakaru operatoru specifikācija tika precizēta, tiklīdz atklājām tās neatbilstību. Šādi gadījumi ir ļoti reti, tomēr klientus vienmēr aicinām iepazīties ar viedtālruņu specifikāciju arī mūsu mājaslapā www.samsung.lv, kur pieejama precīzākā informācija par šobrīd Latvijā nopērkamajiem modeļiem. Atvainojamies par pārpratumu!»

Ziņo redaktoram par kļūdu!

Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

26.05.2017
 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

26.05.2017
Ienākt apollo.lv