Konkurss «Eiropa skolā». Darbu fragmenti

Apollo
0 komentāru

Šodien, 5. maijā, Eiropas Padomes Informācijas birojā apbalvoja šīgada veiksmīgākos konkursa «Eiropa skolā» dalībniekus.

Šogad  Eiropas Padomes organizētās un finansētās 2 nedēļu atpūtas nometnes jauniešiem notiks Nīderlandē, Lietuvā un Krievijā (Pēterburgā).

Galveno godalgu — braucienu uz kādu no Eiropas Padomes dalībvalstīm — saņems 6 vecākās grupas konkursa dalībnieki. Pārējiem laureātiem sarūpētas citas, ne mazāk vērtīgas balvas: Eiropas diplomi, pulksteņi, grāmatas un  piemiņas veltes ar Eiropas simboliku.

Konkursa uzvarētāji:
Temats: Eiropas pilsoņa portrets

Visjaunākajā grupā ( līdz 10 gadiem).

Roberts Dulevičs, O.Vācieša Gaujienas vidusskola,
Dāvi Ondzuli, Aglonas vidusskola,
Jaunākajā grupā (11–13 gadi).

Temats: Latvietis veido Eiropu

Arti Burkevicu, Vecumnieku vidusskola,       

Temats: Ja es būtu Eiropas prezidents
Vidējā grupā(14–15 gadi).

Lauri Kroli, Galēnu pamatskola,
Renārs Barkāns, Jaunsilavas pamatskola,
Līga Bernāne, Jaunsilavas pamatskola.

Temats: Vai Eiropa jau gatava?
Vecākajā grupā (16 -19 gadi)

Kristaps Liedskalniņš,  Jaunpiebalgas vidusskola,
Agnija Ozola,   Kandavas mākslas skola,
Alina Grinpauka, Ventspils 2. vidusskola,
Elīna Rutks,  N.Draudziņas vidusskola,
Alma Ozoliņa, Ikšķiles vidusskola,
Kitija Balcare, Preiļu Valsts ģimnāzija,
Žanete Lapsa, Pilsrundāles vidusskola.

Konkurss «Eiropa skolā» Latvijā notiek jau 9 gadu.

Šogad konkursam tika iesūtīti 872 darbi, t.i., 207 domraksti un 665 zīmējumi.

Konkurss «Eiropa Skolā» ir senākais Eiropas Padomes izglītības projekts. Tā pirmsākumi meklējami jau 1953. gadā Francijā. Pamazām projekta dalībvalstu skaits audzis, šobrīd projektā piedalās 34 Eiropas valstis. Katru gadu apmēram 600 000 skolēnu raksta, zīmē un veido radošus darbus ar vienotu moto. Šogad moto — Būt pilsonim vienotā Eiropā.

Domrakstu fragmenti

Vērtēja  un domrakstus izraudzījās Eiropas Padomes izglītības projekta  «Eiropa skolā» Nacionālās komitejas locekle Skaidrīte Ivanišaka

Visjaunākā grupa (līdz 8 gadiem).
Temats: Eiropas pilsoņa portrets.

Tagad, kad arī Latvija ir Eiropas Savienībā, mazais Jānis dodas meklēt īstu Eiropas pilsoni. Jānis aiziet uz parku. Parkā viņš redz bagātnieku. Tas izskatās tīrīgs, kārtīgs un arī dusmīgs. Jānis nodomā, ka tā varētu izskatīties īsts Eiropas pilsonis. Zēns ieklausās viņa vārdos un saprot, ka tāds cilvēks tomēr nevar būt Eiropas pilsonis.

Jānis iet tālāk. Tas zēn parkā ierauga uz soliņa sēžam pavecāku vīru.

Zēns nodomāja, ka šis vīrs nav tik pievilcīgs kā iepriekš redzētais bagātnieks, — tad viņš jau nebūs tas, ko meklē! Tomēr puika apsēdās līdzās vīram uz soliņa. Viņš dzirdēja, kā vectēvs sarunājas ar mazmeitiņu. Vectēvs bija atklāts, mīļš un sirsnīgs pret savu mazmeitu. Un Jānis saprata, ka bagātībai nav nekādas nozīmes, galvenais ir cilvēciskās jūtas.

Jānis pārnāca mājās un uzrakstīja: EIROPAS PILSOŅA PORTRETS.

Eiropas pilsonim jābūt mīļam, gudram, labam, sirsnīgam, sakoptam un atklātam. Cilvēka izskats nav noteicošais, galvenais ir cilvēka raksturs.
(Liene Šokolaite, Sikšņu pamatskola. Skolotāja Valentīna Keirāne)

Vidējā grupa (13–15 gadi)
Temats: Ja es būtu Eiropas prezidents

Būt Eiropas prezidentei būtu ne vien pagodinoši, bet arī grūti, jo nāktos sakārtot daudzas lietas. Pirmais, ko es kā prezidente iesāktu — meklētu iespēju palīdzēt tiem, kas sirgst ar smagām neārstējamām slimībām, jo tādu cilvēku ir ļoti daudz. Es atrastu iespēju, lai visām slimnīcām būtu pietiekama materiālā bāze un tās spētu nodrošināt kvalitatīvu veselības aprūpi. Īpaši es rūpētos par bērnu slimnīcām, jo iespējams slimnīcas palātā guļ nākamais pasaulslavenais rakstnieks vai mākslinieks. Tur guļ bērns, kas alkst dzīves un sapņo pārveidot pasauli gluži tāpat, kā patlaban es. (..)
(Liene Klaucāne, Krapes pamatskola. Skolotāja Maija Auziņa)

(..) Lai iegūtu līdzekļus savu ieceru realizēšanai, es ne tikai pārskatītu budžetu un izvērtētu naudas un citu līdzekļu izlietojuma nozīmi, bet arī rīkotos neiecioetīgāk pret valsts vīriem, kuri nepilda savus tiešos pienākumus vai tos veic neatbilstoši prasībām. Visā Eiropā būtu jāvalda godīguma principam, tāpēc es noteikti mēģinātu novērst kukuļņemšanas un kukuļdošanas gadījumus. Tā kā medicīniskā aprūpe, gluži kā izglītība ir prioritāra visās valstīs, es rūpētos par pienācīgu atalgojumu šajās nozarēs strādājošajiem. Tāpat iegūtos līdzekļus novirzītu jauniešu atpūtas vietu iekārtošanai.

Rūpētos par dabas sakopšanu, ķīmisko rūpnīcu atkritumu attīrīšanu un nepieļautu skābo oksīdu nokļūšanu atmosfērā. Es aizliegtu jebkādus būvdarbus kāpu zonā, parkos un pie rezervātiem. (..)
( Lāsma Krastiņa, Krapes pamatskola. Skolotāja M.Auziņa)

Vecākā grupa (16–19 gadi)
Temats: Vai Eiropa jau gatava

Gluži kā par Rīgu — reizi simts gados mazs rūķītis iznāk no Daugavas dzelmes un jautā par Rīgu — vai tā jau gatava. Kas jautā par Eiropu? Eiropas cilvēki, arī es, jo mani arī skar Eiropa un notiekošais reģionā, kurā dzīvoju. Katrs lēmums, notikums, pasākums Eiropā kādā veidā atbalsojas arī manī. (..)
(Elīna Kraukle, Vecumnieku vidusskola. Skolotāja A.Auziņa)

Eiropa ir kā liela, ietilpīga kartona kaste, kurā ieliktas dažnedažādas lietas. Katru dienu no kastes pazūd vairāki simti spēlīšu, tās tiek aizvietotas ar brāķētām rotaļlietām. Šajā pasaules centrālajā kastē vienmēr norisinās dīvainas parādības: kāds ir un pazūd, kāds raud un smejas, kāds meklē, cits atrod, vienā kastes stūrī parādās caurums otrā tiek likts ielāps, pastāvīgi tiek celts un būvēts. Negribot rodas jautājums: Vai Eiropa ir gatava?

Ja teiktu- jā, es melotu, ja teiktu -nē, kāds ar mani noteikti gribētu strīdēties…(..)
(Laura Ivanova, Daugavpils 12. vidusskola)

Ziņo redaktoram par kļūdu!

Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Receptes

Vairāk

Valūtu kursi

23.10.2017
Ienākt apollo.lv