Kots: Ja AS «Diena» koncerns nebūtu pārpirkts, tas būtu bankrotējis

Apollo
40 komentāri

AS «Diena» mediju koncerns būtu bankrotējis, ja uzņēmumu grupu nebūtu pārpirkusi tā pašreizējā īpašniece, Rīgas Tirdzniecības osta (RTO), intervijā biznesa portālam «Nozare.lv» teica AS «Diena» jaunais valdes priekšsēdētājs Edgars Kots.

Kots: Ja AS «Diena» koncerns nebūtu pārpirkts, tas būtu bankrotējis

Foto: Ieva Čīka/LETA

«Ja RTO nebūtu nopirkusi AS «Diena», tā būtu bankrotējusi. Tās vairs nebūtu. Ja pārdošanas rezultātā nebūtu atradies pircējs un investors, tad «Diena» būtu slēgta,» Kots teica.

Vienlaikus AS «Diena» vadītājs izteicās skopi par mediju spekulācijām par to, kas varētu būt «Dienas» patiesie īpašnieki un labuma guvēji.

«Ja paskatos «Lursoft» datus par AS «Diena» peļņu un zaudējumiem, man nāk smiekli par «patieso labuma guvēju» jēdzienu. Ja paskatāmies to kredītu apjomu un zaudējumu apjomu, RTO ir jāpasaka paldies, ka tā joprojām šo zīmolu uztur sabiedrībai,» Kots sacīja.

Jau ziņots, ka «Dienas» koncerna 2012.gada zaudējumi, kas vēl tiek auditēti, visticamāk pārsniegs 2011.gada zaudētos 1,449 miljonus latu.

Par attiecībām ar īpašniekiem Kots teica, ka kontaktējoties ar RTO valdi par jautājumiem, kas skar AS «Diena» attīstību.

«Protams, ka lasu presi, intervijas un par dažādām pagātnes kaislībām. Tomēr galvenais kontakts, kam atskaitos, ir RTO valdes priekšsēdētājs Jānis Maršāns,» viņš sacīja.

«Vai var minēt «Dienas» sakarībā kādas sazvērestības? Nav ar nevienu nekāda vienošanās, nav par kādu īpašu ietekmēšanu vai ka būtu pie [«Dienas» galvenā redaktora Aigara] Freimaņa jāiet un jārāda ar pirkstu. Par RTO un mediju īpašniekiem varu teikt, ka katram medijam parādīsies savi jautājumi. Arī žurnāla «Ir» izdevēju jautājums var parādīties,» Kots teica.

Lai kliedētu runas, ka «Diena» ir politiski ietekmējama, jo tās «patiesie» īpašnieki esot kādi Latvijas oligarhi, uzņēmums gatavojot un ir apņēmies publicēt skaidru savu redakcionālas politikas un ētikas deklarāciju, informēja Kots.

«Lai mazinātu kaislības, drīzumā būs ļoti precīzas mediju izdevēja redakcionālās vērtības, kuras publiskosim, lai būtu skaidrs, kas ir AS «Diena». AS «Diena» būs moderna konservatīva avīze ar liberālu ievirzi, bet konservatīvām vērtībām,» viņš teica.

«Strādāsim un pēc šīm vērtībām atskaitīsimies. Arī lasītājs mediju varēs veiksmīgi lietot un zināt, kādas vērtības tiek pārstāvētas. Kuram nepatīk šīs vērtības, varēs meklēt citu laikrakstu, tāpat kā televīzijā var ar pulti «balsot»,» Kots sacīja.

Kots dzimis 1967.gadā Rīgā. No 90.gadu sākuma viņš strādājis dažādos amatos Latvijas Televīzijā, tostarp kā ģenerāldirektora vietnieks, ģenerāldirektora vietas izpildītājs un no 2008.gada marta līdz 2012.gada decembrim kā LTV ģenerāldirektors. Par AS «Diena» valdes priekšsēdētāju Kots strādā no 2013.gada janvāra sākuma.

Avīze «Diena» dibināta 1990.gadā, 90.gadu gaitā pārdota zviedru «Bonnier» mediju koncernam, bet 2009.gadā kopā ar izdevniecību «Dienas Bizness» it kā pārdota britu Roulandu ģimenei. Patlaban «Dienas» koncerns pieder RTO.

AS «Diena» ilgstoši strādā ar zaudējumiem. 2011.gada zaudējumi bija 1,449 miljoni latu ar apgrozījumu 16,7 miljoni latu, bet 2010.gadā zaudējumi sasniedza 1,97 miljonus latu ar apgrozījumu 15,7 miljoni latu.

Ziņo redaktoram par kļūdu!



Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

20.11.2017
Ienākt apollo.lv