Krāslavas novadā kravas automobiļiem tiks slēgti vairāki zemes ceļi

Apollo
7 komentāri

Pēc satiksmes ierobežojumu ieviešanas pavasara atkušņa laikā Krāslavas novadā ar kravas automašīnu nebūs iespējams nokļūt līdz vairākiem pagastu centriem, pavēstīja Krāslavas novada domes priekšsēdētājs Gunārs Upenieks (ZZS).

Krāslavas novadā kravas automobiļiem tiks slēgti vairāki zemes ceļi

Foto: LETA

Satiksmes ierobežojumi uz novada ceļiem pavasara atkušņa laikā daudzviet tiek ieviesti, lai nepieļautu to izdangāšanu un galīgu sabrukumu. Jau patlaban ceļu stāvoklis novadā ir tuvu katastrofālam, no 11 Krāslavas novada pagastu centriem līdz piecu pašvaldību centriem nav ceļa ar cieto segumu, skaidroja Upenieks.

Kas attiecas uz satiksmes ministra Anrija Matīsa ieceri nodot vietējo ceļu uzturēšanas funkciju ar visu tam paredzēto finansējumu pašvaldībām, tad šāds piedāvājums Upenieku nav izbrīnījis. «Mūsu valdībai tā jau ir ierasta lieta, - ar ko nespējam tikt galā paši, to nododam pašvaldībām. Beigās izrādīsies, ka naudas ceļu uzturēšanai un tīrīšanai nav, bet pašvaldības būs palikušas vainīgās,» prognozēja Upenieks.

Šāda pieeja problēmas risināšanai nav īsti nopietna, un, pēc Krāslavas mēra domām, sākumam ir jāizstrādā ceļu uzturēšanas programma, kurā būtu aprakstīts, kas tiks darīts, lai novērstu ceļu tālāku sabrukšanu, un kādi līdzekļi tam tiks paredzēti, un tikai pēc tam runāt par ceļu uzturēšanas funkcijas nodošanu pašvaldībām.

Ir arī vairākas citas neskaidras ar ceļu tīrīšanu saistītas nianses. Piemēram, kā rīkoties, ja starp dažādiem pašvaldības ceļiem ir valsts ceļa posms - to arī tīrīt vai, dedzinot degvielu, braukt garām paceltu lāpstu, - ir neizpratnē Krāslavas mērs.

Pēc Upenieka domām, risinot nopietnus un svarīgus jautājumus, valstī daudz kas tiek darīts ačgārni. Piemēram, patlaban tiek strādāts pie programmas, kā atgriezt mājās no Latvijas izbraukušos, bet nekas netiek darīts, lai atturētu no aizbraukšanas tos, kas te vēl palikuši. Savukārt ceļu un infrastruktūras uzturēšanas un saglabāšanas jautājums šajā procesā ir viena no svarīgākajām sastāvdaļām.

Jau ziņots, ka satiksmes ministrs iecerējis vietējo ceļu uzturēšanas funkciju ar visu tam paredzēto finansējumu no valsts budžeta nodot pašvaldībām. «Tas dotu iespēju pašvaldībām pašām lemt, kuru ceļu ziemā tīrīt katru dienu un kuru varbūt nemaz netīrīt.»

Satiksmes ministrs skaidro, ka 500 kilometriem ceļa valsts budžetā ir paredzēts noteikts finansējums.

Pēc normatīviem, valstij ir jānodrošina šo 500 kilometru attīrīšana no sniega vismaz četras reizes sezonā. Pašvaldība, pārņemot konkrēto ceļu tīklu savā pārziņā, varētu lemt citādi - piecus kilometrus, kas ved uz skolu un ambulanci, tīrīt katru dienu, bet 300 kilometrus vispār netīrīt. Pašvaldība vislabāk zina vietējo vajadzības, uzskata ministrs.

Ziņo redaktoram par kļūdu!

Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Komentētākie raksti

Satiksmes ierobežojumi

Vairāk

Valūtu kursi

24.11.2017
Ienākt apollo.lv