Kredītņēmējus aicina savas problēmas risināt bankā

Apollo
0 komentāru

Banku klientus, kuriem ir radušās grūtības ar bankā ņemtā kredīta nomaksu, aicina nepakļauties publiskajā telpā izskanējušiem pretrunīgajiem priekšlikumiem par kredītu kavējumu problēmu risināšanu, bet gan laikus vērsties bankā risinājuma meklēšanai, informē Nordea banka.

Nordea bankas Kredītu analīzes daļas vadītājs Rasmuss Pētersons norāda, ka, saskaroties ar kredītsaistību nokārtošanas grūtībām, novērotas trīs galvenās klientu reakcijas. Pirmā ir «strausa taktika», kad klients ignorē problēmu vai slēpjas no bankas. Otrie ir tā saucamie «stūrgalvīgie klienti», kuri, lai arī banku informē par problēmām, kas radušās, tomēr nepiekrīt nevienam piedāvātajam problēmas risinājumam. Trešā un lielākā daļa ir uz sadarbību un problēmas risinājumu vērstie klienti.

«Jānorāda, ka sadarbības gadījumā ieguvējs ir gan klients, gan banka, un iespējamais problēmas risinājumu klāsts ir ļoti plašs — parāda kapitalizācija, termiņa pagarināšana, pamatsummas maksājuma atlikšana vai samazināšana uz laiku, procentu maksājumu samazināšana,» skaidro bankas speciālists.

Viņš atgādina, ka «strausa taktika» vai stūrgalvīgums nozīmē soda naudas maksājumus par kavētajām dienām, mazāk pretimnākošu bankas attieksmi un galējā situācijā — divu līdz sešu mēnešu laikā sāktu tiesas procesu par īpašuma atsavināšanu, kas sevi ietver tiesas izdevumu segšanu, nekustamā īpašuma pārdošanas summas un kredītsaistību starpības segšanu nākotnē. Tāpat šāda tipa cilvēkiem jārēķinās, ka viņus reģistrēs Kredītreģistrā.

Lai palīdzētu cilvēkiem, kuri pēkšņi palikuši bez darba, bet kuriem kredītsaistības pret banku jāpilda, Nordea banka piedāvā jaunu iespēju — «Bezdarbnieka kredīta iespējas».  Tā ir iespēja darba zaudēšanas vai ilgstošas darba nespējas gadījumā uz laiku maksājumu atlikt pavisam.

Ziņo redaktoram par kļūdu!



Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

17.12.2017
Ienākt apollo.lv